این روتر مش وای فای Wi، Fi 6E از بلاک چین برای امنیت رمزعبورهای شما استفاده می نماید

به گزارش مسافرت رو، در حالی که بیشتر روترهای مش وای فای رده بالای جهان از امنیت نسبتا خوبی برخوردار هستند؛ اما روتر تازه معرفی شده Gryphon 6E یک سطح امنیتی جدیدی ارائه داده است و از بلاک چین برای رمزنگاری رمزعبور وای فای شما استفاده می نماید. این روتر با همکاری پروژه ای به نام MetaSafe، سعی دارد از پسوردها و سایر اطلاعات ارزشمند شما محافظت کند.

این روتر مش وای فای Wi، Fi 6E از بلاک چین برای امنیت رمزعبورهای شما استفاده می نماید

روتر Gryphon 6E می تواند به صورت تکی در خانه استفاده گردد و یک مساحت 3 هزار فوتی مربعی (حدودا 280 مترمربع) را زیر پوشش سیگنال های وای فای می برد. اما می توانید این روتر مجذوب نماینده را در بسته های دو تایی و چهار تایی نیز بخرید که به ترتیب مساحت های 6 هزار فوت مربع و 12 هزار فوت مربع را پوشش می دهند.

فعلا قیمت روتر Gryphon 6E روی سایت Kickstarter حدود 240 دلار است که برای پیش خرید این محصول پرداخت می گردد ولی در زمان عرضه رسمی آن به بازار در دسامبر سال جاری، قیمت هر روتر گریفون 6 ای به 400 دلار می رسد تا جزو گران ترین روترهای مش وای فای سال 2022 باشد.

روتر مبتنی بر بلاک چین

Gryphon 6E اولین روتری است که با MetaSafe همکاری می نماید که می تواند از همه انواع بلاک چین وب 3 پشتیبانی کند. MetaSafe یک بخش از پروژه های اتریوم و هارمونی است ولی شرکت گریفون یک نسخه شخص ثالث کاملا سفارشی سازی شده و منحصربه فرد از آن را پیاده سازی نموده است تا امکان اجرای بلاک چین کاربردی روی پردازنده های رده پایین و کم هزینه را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

این شرکت می گوید روترهایش برای اجرای MetaSafe ایده آل هستند؛ چون همواره روشن هستند؛ متصل هستند و حافظه داخلی زیادی دارند.

برنامه MetaSafe در وهله نخست، یک برنامه مدیریت پسوردهای غیرمتمرکز است که می تواند هزاران رمزعبور کاربران را رمزنگاری و ذخیره کند. در گام بعدی، کاربران می توانند به کیف پول خصوصی خود دسترسی داشته باشند یا سوابق پزشکی، اطلاعات احرازهویتی و شناسایی را ذخیره و استفاده نمایند. بعلاوه، کاربران می توانند توکن هایی را استخراج نمایند که در سایر اپلیکیشن های Web3 ساخته شده در MetaSafe استفاده شوند.

بیشتر بخوانید:

Gryphon در بیانیه مطبوعاتی خود می گوید که متعهد هستند اینترنت را به مکانی امن تر و خصوصی تر برای نسل های بعدی تبدیل نمایند. توسعه Gryphon 6E با MetaSafe یک گام دیگر برای نزدیک شدن به کنترل همه افراد بر حریم خصوصی و داده هایشان در یک شبکه غیرمتمرکز است تا عملا امکان هک کردن وجود نداشته باشد.

مشخصات روتر Gryphon 6E

Gryphon 6E یک روتر مش وای فای سه بانده با پشتیبانی از استاندارد Wi-Fi 6E و فرکانس های 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز است که سرعت را به مرز 9.6 گیگابیت بر ثانیه می رساند.

بیشتر بخوانید:

این روتر از پردازنده Cortex A54 با کلاک سرعت 2 گیگاهرتز سود می برد و 8 گیگابایت حافظه فلش و 1 گیگابایت حافظه رم دارد. این روتر به یک درگاه شبکه اترنت 2.5 گیگابیتی WAN مجهز شده است تا برترین و سریع ترین مودم های جهان به آن وصل شوند. بعلاوه، 3 پورت شبکه اترنت یک گیگابیتی دارد. متاسفانه، روی این روتر خبری از درگاه USB برای اشتراک گذاری تجهیزاتی مانند چاپگر یا NAS نیست.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2189

به "این روتر مش وای فای Wi، Fi 6E از بلاک چین برای امنیت رمزعبورهای شما استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این روتر مش وای فای Wi، Fi 6E از بلاک چین برای امنیت رمزعبورهای شما استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید