اینها 10 عادتی هستند که کمابیش بیشتر ما داریم، ولی باید سعی کنیم ترکشان کنیم!

به گزارش مسافرت رو، وقتی به عادت های بد فکر می کنیم؛ فورا ذهن مان سراغ سیگار کشیدن یا خوراکی هایی با ارزش غذایی پایین و منفی می رود.

اینها 10 عادتی هستند که کمابیش بیشتر ما داریم، ولی باید سعی کنیم ترکشان کنیم!

اما بعضی از عادت های بد وجود دارند که با آن ها اصلا آشنا نیستیم و حتی خبر نداریم چقدر باعث آزار خودمان یا اطرافیان ما می شوند. بعضی از عادت ها بیشتر از اینکه برای شما نفع داشته باشند؛ برای شما مضر و آسیب رسان هستند. برای مثال، اسموتی که امروز صبح از خوردنش لذت بردید؛ دارای 3 موز کامل بوده است و نمی دانید چه بلایی سر سلامتی شما وارد می نماید.

اگر خودتان و اطرافیان را دوست دارید؛ باید از 10 عادت بد رایج زیر فاصله بگیرید:

پوشیدن لباس تنگ هنگام خواب

خوابیدن با لباس های تنگ یا لباس های زیر نامناسب اصلا فکر خوبی نیست. تی شرت های تنگ روی گردش خون تاثیر می گذارند و در نهایت باعث کاهش کیفیت خواب شما می شوند؛ چون بدن شما بیش از حد داغ شده و احساس راحتی نمی کنید. حتی اگر بیدار هم نشوید؛ کیفیت خواب شما مختل می گردد.

مسواک زدن بیش از حد محکم

شاید به نظر برسد اگر دندان های خود را سفت تر مسواک کنید؛ تمیزتر می شوند. این باور درست نیست. باید به اندازه ای فشار بیاورید تا موهای مسواک را روی لثه احساس کنید. اگر موهای مسواک روی لثه فشرده و له می شوند؛ شما دارید سخت و محکم مسواک می زنید و خطر آسیب رساندن به لثه و مینای دندان وجود دارد.

انجام چند کار با هم

یک باور کلیشه ای هست که همه زنان می توانند چندکاره (multitask) باشند اما این کار اصلا خوب نیست. طبق تحقیقات، تنها حدود 2 درصد مردم واقعا توانایی چندکاره بودن را به طور موثر دارند. اگر روی یک چیزی تمرکز کنید؛ متوجه می شوید که کارایی شما بهبود یافته است تا اینکه بخواهید همزمان چندین کار را انجام دهید.

وسواس داشتن به چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند

شما نمی توانید کاری که دیگران انجام می دهند را تغییر دهید. اگر مدام درباره این کارها استرس داشته باشید؛ باز هم در آن کار تغییری ایجاد نمی گردد اما شرایط روحی شما تغییر خواهد نمود. بهتر است از وقت و انرژی خود برای بهبود خودتان بهره ببرید تا به نسخه بهتری از خودتان برسید. ما نمی گوییم نسبت به بعضی چیزها بی تفاوت باشید؛ ولی نباید وسواس بیش از حد داشته باشید؛ وقتی نمی توانید هیچ تغییری در آن ایجاد کنید. خانواده و دوستان شما به نسخه سالم و شاد شما احتیاج دارند.

استرس زیاد

فاجعه بار کردن مسایل، در ادامه داشتن وسواس بیش از حد است. هیچ چیزی در جهان ارزش استرس و اضطراب زیاد را ندارد. استرس مداوم، کوهی از هورمون های مضر را آزاد می نماید که مسئول بروز انواع مسائل جسمی و روانی هستند. اضطراب، افسردگی، مسائل معده و حتی قلبی و عروقی بر اثر فشار استرسی بسیار زیاد و مداوم به وجود می آیند.

به تاخیر انداختن

بیایید صادق باشیم؛ بسیاری از ما درجه ای از عادت بد به تاخیر انداختن کارهای مهم و ضروری را داریم. اگر این عادت از کنترل خارج گردد و باعث اختلال در کارهای روزمره ای مانند رفتن سر پروژه یا مدرسه رفتن گردد؛ می تواند دردسرهای بزرگی برایمان بسازد.

زبان بدن منفی

شاید این ضرب المثل را شنیده باشیم که یک کتاب را از روی جلدش قضاوت نکنیم ولی در زندگی واقعی، بسیاری از ما این گونه هستیم و به هر چیزی که می بینیم؛ اعتماد داریم!

کارشناسان معتقد هستند بیشتر ارتباطات ما مبتنی بر علائم غیرکلامی است. باید خودتان را تجزیه و تحلیل کنید و علائم بدنی منفی مانند خم شدن، اخم کردن، به چشم ها حالت تهاجمی دادن یا حالت های دفاعی را از خود دور کنید. بسیاری از این زبان های بدن منفی می توانند برای دیگران سوءتعبیر شوند. سعی کنید فعالانه این عادت های غیرکلامی منفی را دور بریزید.

خوردن قرص مسکن زیاد و دائمی

در صورت عدم استفاده صحیح، قرص های مسکن می توانند مسائل سلامتی بیشتری برایتان ایجاد نمایند. از جمله مسائل حافظه، تغییرات خلقی، کاهش تمرکز و کاهش سرعت واکنش. اثر منفی مسکن ها تدریجی است و شاید اصلا متوجه نشوید که درگیر این علائم شدید. سوءمصرف شدید بعضی از مسکن ها می تواند خطر زخم و خون ریزی داخلی را بیشتر کند.

پوشیدن هر روزه کفش پاشنه بلند

کفش های پاشنه بلند عالی به نظر می رسند. پاهای شما را بلندتر نشان می دهند و احساس زیبایی و خوش اندامی می کنید. اما استفاده روزانه و طولانی مدت از این کفش ها می تواند برای شما خطرناک باشد. هنگامی که کفش پاشنه بلند می پوشیم؛ کمر به طور اتوماتیک به جلو خم شده و مفصل ران و ستون فقرات از حالت تراز خارج می گردد. فشار بیشتری روز زانوها می آید و وزن بدن به طور مساوی روی پاها توزیع نمی گردد.

کفش هایی که کف کاملا صافی دارند هم باعث افزایش فشار روی مج پا می شوند و باز نباید هر روز به پا کنید.

خوردن اسموتی به جای صبحانه

ممکناست فکر کنید خوردن یک لیوان اسموتی به جای صبحانه یک انتخاب سالم است اما متخصصان تغذیه هشدار می دهند که اسموتی ها شامل میوه، آب، شکر، شیر و مغزها هستند که قند بیش از حدی وارد بدن می نمایند. در حالی که مطمئنا میوه ها برای بدن شما مفید هستند ولی مصرف زیاد و هر روزه باعث افزایش قند خون و سطح انسولین می گردد. به عبارت دیگر اضافه وزن خواهید داشت. اعتدال یک کلید اصلی است. شاید یک بار بگردد لیوان اسموتی را جایگزین صبحانه کرد ولی نباید عادتی دائمی گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1701

به "اینها 10 عادتی هستند که کمابیش بیشتر ما داریم، ولی باید سعی کنیم ترکشان کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینها 10 عادتی هستند که کمابیش بیشتر ما داریم، ولی باید سعی کنیم ترکشان کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید