افزایش پروانه ها نگران کننده نیست

به گزارش مسافرت رو، رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان همدان طغیان پروانه ها را بی خطر اعلام نمود و گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش و طغیان پروانه ها نه تنها در استان همدان بلکه در سطح کشور هستیم که خوشبختانه این موضوع نگران کننده نیست.

افزایش پروانه ها نگران کننده نیست

سیدعادل عربی در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه کرد: یکی از عوامل افزایش و طغیان پروانه ها را می توان بارندگی های شدید اخیر بیان کرد چرا که شرایط مناسبی را برای محیط زیست پروانه ها و فراوری مثل آنها به وجود آورده است.

وی با اشاره به فراوری مثل پروانه ها توضیح داد: بارش فراوان باران، محیط زیست مناسبی را برای فراوری مثل پروانه ها به وجود آورده است، به طوری که اکنون شاهد افزایش تعداد آنها به ویژه در مزارع و باغ ها هستیم.

عربی با بیان اینکه این طغیان نگران نماینده نیست، اعلام کرد: طغیان پروانه ها نه تنها نگران نماینده نیست بلکه چرخه غذایی پرندگان نیز تأمین شده و غذای پرندگان در امسال شرایط بهتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

وی یادآور شد: با تأمین چرخه غذایی پرندگان، وضعیت جوجه آوری هم نسبت به سال های گذشته از وضعیت مناسبی برخوردار خواهد بود.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه رفتار انسان ها در طبیعت مؤثر است، اظهار کرد: پروانه ها همانند سایر گونه های حشرات نقش خود را در طبیعت ایفا می نمایند.

مهدی صفی خانی در پاسخ به این سوال که آیا هجوم پروانه ها به شهرها آسیب زا است، گفت: پروانه ها، گونه های جانوری آسیب زایی نیستند و نباید حساسیت و نگرانی در این زمینه ایجاد گردد.

وی با بیان اینکه در صورت تفکر آسیب زا و خطرناک بودن این گونه ها و از بین بردن آنها؛ قطعاً سایر گونه های وابسته آسیب خواهند دید، عنوان نمود: یکی از عوامل افزایش پروانه ها، شرایط آب و هوای مناسب در سطح استان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 261

به "افزایش پروانه ها نگران کننده نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش پروانه ها نگران کننده نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید