افزایش فشار صاحبخانه ها به مستأجران ، قراردادهای اجاره مسکن تا خاتمه خرداد تمدید خواهد شد

به گزارش مسافرت رو، عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام این که بر اساس آمار حدود 37 درصد خانوارهای ایرانی مستأجر هستند، گفت: طی 2 ماه اخیر صاحبخانه ها فشار بر مستاجران برای تخلیه را افزایش داده اند.

افزایش فشار صاحبخانه ها به مستأجران ، قراردادهای اجاره مسکن تا خاتمه خرداد تمدید خواهد شد

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، مجید کیانپور اظهار کرد: بر اساس آمار نرخ اجاره مسکن در چند ماه اخیر حدود 30 درصد افزایش یافته که این مسئله به معضلی برای کشور و مردم تبدیل شده است.

وی اضافه نمود: طبق گزارش های ارائه شده، حدود 37 درصد از خانوارها اجاره نشین هستند که این میزان حجم گسترده ای از خانوارها را شامل می گردد، از طرف دیگر طبق این آمارها حدود 50 درصد از خانوارها در کلانشهر تهران در خانه های اجاره ای زندگی می نمایند.

وی با اشاره به کوشش مالکان برای تخلیه خانه های اجاره ای، توضیح داد: طی 2 ماه اخیر مالکان فشار بسیاری را برای تخلیه مساکن به مستأجران وارد کردند، این مسئله موجب شد دولت و وزارت راه و شهرسازی مقرر نمایند که قراردادهای اجاره مسکن تا سرانجام خردادماه تمدید خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش نرخ مصالح ساختمانی، تداوم فعالیت دلالان، کمبود عرضه مسکن استیجاری و رکود تورمی، از جمله مواردی است که به تشدید تلاطم در بازار اجاره مسکن دامن زده است و متأسفانه دولت تا به امروز اقدام قابل قبولی برای مدیریت این بازار انجام نداده است.

کیانپور با تاکید بر ضرورت ورود جدی دولت به عرصه مدیریت بازار اجاره مسکن، اضافه نمود: دولت باید با ابزارهای نظارتی قیمت های اجاره مسکن را کنترل کند، همچنین فراوری مسکن استیجاری مسئله ای است که باید توسط وزارت راه و شهرسازی پیگیری گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1023

به "افزایش فشار صاحبخانه ها به مستأجران ، قراردادهای اجاره مسکن تا خاتمه خرداد تمدید خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فشار صاحبخانه ها به مستأجران ، قراردادهای اجاره مسکن تا خاتمه خرداد تمدید خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید