اعطای تسهیلات لیزینگ به خریداران تجهیزات آزمایشگاهی

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نواوری و شکوفایی؛ دکتر رضا قربانی معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: خریداران محصولات دانش بنیان ارائه شده در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت می توانند از تسهیلات لیزینگ 8 درصد سه ساله تا سقف 2 میلیارد تومان از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده نمایند.

اعطای تسهیلات لیزینگ به خریداران تجهیزات آزمایشگاهی

وی اعلام نمود: برای توسعه بازار شرکت های دانش بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات خاصی را به عنوان لیزینگ یا سفارش ساخت طراحی نموده است.

وی اضافه نمود: کلیه خریداران خصوصی و دولتی که بخواهند محصولات شرکت های دانش بنیان را خریداری نمایند می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند. به طور معمول نرخ تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی 9 درصد است اما در شرایط خاص مانند نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت، بر اساس تفاهم نامه ای که با عامل اقتصادی نمایشگاه یعنی صندوق پژوهش و فناوری نانو انجام شده و با توجه به مصوبه هیات عامل صندوق، نرخ سود، 8 درصد خواهد بود.

قربانی اضافه نمود: بر اساس این مدل اگر خریدار محصول دانش بنیان مشکل نقدینگی داشته باشد می تواند مشکل خود را با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی مرتفع کند. این خدمات هم به صورت مستقیم یعنی با مراجعه شرکت های دانش بنیان به عنوان فروشنده به همراه خریداران به صندوق نوآوری و شکوفایی و هم به وسیله صندوق های پژوهش و فناوری به عنوان عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی امکانپذیر خواهد بود.

معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی امکان استفاده از تسهیلات لیزینگ خرید محصولات دانش بنیان به وسیله صندوق های پژوهش و فناوری را تشریح کرد و گفت: تمامی صندوق های پژوهش و فناوری به نیابت از صندوق نوآوری و شکوفایی می توانند عملیات لیزینگ را انجام دهند. در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت نیز عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق فناوری نانو است.

وی ادامه داد: در تفاهمی که با این صندوق انجام شده خریداران می توانند تا سقف 2 میلیارد تومان به صورت لیزینگ برای محصولات دانش بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت نمایند.

وی تاکید نمود: شرکت های دانش بنیان می توانند تسهیلات لیزینگ را به عنوان یک بسته حمایتی روی محصولات دانش بنیان خود به خریداران معرفی نمایند. خریدار نیز در صورت تمایل می تواند از تسهیلات سه ساله استفاده نموده و اقساط آن را با سود 8 پرداخت کند.

قربانی همچنین در خصوص شرایط خاص پرداخت و بازپرداخت این تسهیلات گفت: دوره بازپرداخت 36 ماهه است که به طور معمول 6 ماه تنفس درنظر گرفته شده و 30 ماهه بازپرداخت صورت می گیرد. میزان حمایت صندوق نیز تا سقف 70 درصد قرارداد فروش کالا و با فرض معمول بودن قیمت ها است و باید الباقی مبلغ قرارداد را خریدار به صورت نقدی پرداخت نموده باشد و تضامین هم بر اساس اعتبارسنجی های صندوق نوآوری و شکوفایی از خریدار اخذ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 752

به "اعطای تسهیلات لیزینگ به خریداران تجهیزات آزمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات لیزینگ به خریداران تجهیزات آزمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید