اعتراض واشنگتن به نزدیک شدن غیرحرفه ای ناوشکن چینی به کشتی جنگی آمریکا

به گزارش مسافرت رو، یکی از مقامات آمریکا اظهار داشت: یک کشتی جنگی چینی در اقدامی غیرحرفه ای و غیرمطمئن به شدت به یک ناوشکن آمریکایی در آب های دریای چین جنوبی نزدیک شد و این ناوشکن آمریکایی را وادار به تغییر جهت کرد.

اعتراض واشنگتن به نزدیک شدن غیرحرفه ای ناوشکن چینی به کشتی جنگی آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه ناوشکن دیکیتر نیروی دریایی آمریکا مجهز به موشک های راهنمایی شونده مشغول انجام ماموریتی بود که ارتش آمریکا آن را حمایت از آزادی عملیات دریانوردی می داند. در حین این عملیات یک ناوشکن چینی به فاصله 12 مایل دریایی صخره های گاون و جانسون در مجمع الجزایر اسپارتلی رسید که کشتی آمریکا حضور داشت.

فاصله 12 مایل فاصله ای است که معمولا به عنوان بخشی از آب های منطقه ای یک منطقه وسیع پذیرفته شده است. چین تقریبا بر کل دریایی چین جنوبی ادعای مالکیت دارد، اگرچه تایوان، فیلیپین، برونئی، مالزی و ویتنام نیز همگی بر بخش هایی از این دریا ادعای مالکیت دارند.

پکن برکل مجمع الجزایر اسپارتلی ادعای مالکیت دارد و تعدادی تاسیسات نظامی در این مجمع الجزایر ساخته است.

نیت کریستنسن سخنگوی یگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا گفت: در جریان این عملیات ناوشکن لویانگ چین به ناوشکن دیکیتر آمریکا در اقدامی غیرحرفه ای و غیرمطمئن در نزدیکی صخره های گاون در دریای چین جنوبی نزدیک شد.

وی اضافه نمود: این کشتی چینی سپس یکسری مانورهای کاملا تهاجمی انجام داد و به ناوشکن دیکیتر هشدار داد تا از این منطقه خارج گردد.

این سخنگو اضافه نمود: این ناوشکن چینی به چهل و پنج یاردی ناوشکن دیکیتر رسید و ناوشکن آمریکایی نهایت کوشش خود را برای جلوگیری از یک رویارویی و تصادف انجام داد.

این در حالی است که وزارت دفاع چین در بیانیه ای اظهار داشت: پس از آنکه ناوشکن آمریکایی بدون اجازه وارد این منطقه شد ناوشکن چینی به این کشتی هشدار داد تا منطقه را ترک کند.

در این بیانیه آمده است: آمریکا بارها کشتی های جنگی به آب های منطقه ای در نزدیکی جزایر و صخره های چین در دریای چین جنوبی اعزام نموده است. این رفتار به شدت امنیت و حاکمیت چین را تهدید می نماید و به روابط پکن-واشنگتن و ارتش هایشان لطمه می زند و صلح و ثبات منطقه ای را به خطر می اندازد.

در ادامه این بیانیه آمده است: چین به شدت مخالف اقدامات تحریک آمیز در این منطقه است که به بهانه آزادی دریانوردی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 643

به "اعتراض واشنگتن به نزدیک شدن غیرحرفه ای ناوشکن چینی به کشتی جنگی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض واشنگتن به نزدیک شدن غیرحرفه ای ناوشکن چینی به کشتی جنگی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید