اصابت خمپاره به بعضی مناطق ادامه یابد به طرف های جنگ تذکرات قوی تری خواهیم داد

به گزارش مسافرت رو، وزیر کشور با اشاره به درگیری آذربایجان و ارمنستان گفت: بعضی گلوله ها به صورت خمپاره و توپ به مناطقی از کشورمان اصابت نموده و خواستیم که کنترل نمایند و چنانچه ادامه یابد تذکرات قوی تری خواهیم داد.

اصابت خمپاره به بعضی مناطق ادامه یابد به طرف های جنگ تذکرات قوی تری خواهیم داد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات مالی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که درباره قره باغ مشکل امنیت در مرز ها داریم یا خیر، گفت: در همسایگی ما در شمال کشور ما بین دو کشور مسائلی رخ داده که از نظر وزارت کشور، امنیت داخلی ما که از مرز ها تا اقصی نقاط کشور است اولویت بالایی دارد و هر منطقه مرزی ما جزیی از امنیت ملی ماست و نیرو های مسلح و انتظامی ما دقیق مناطق مرزی را کنترل می نمایند.

رحمانی فضلی تاکید نمود: به کشور های همجوار توصیه کردیم و تذکر دادیم که به هیچ وجه نا امنی و دخالت و هر اقدامی که بخواهد وضع امنیت مردم ما در آن مناطق را دچار خدشه کند را تحمل نمی کنیم و امیدواریم با رعایت قوانین و فرایند جاری اجرای قوانین بین المللی که احترام به حاکمیت ملی و حقوق کشورهاست این مسأله حل گردد.

وزیر کشور توضیح داد: از مردم خوب مان در مناطق مرزی شمالی به ویژه استان های آذری زبان به خاطر همراهی در تقویت و حفظ امنیت کشور و همراهی با مسئولان در ابراز عواطف و احساسات و تشکر می کنیم که عاقلانه و منطقی برخورد کردند.

رحمانی فضلی گفت: در ابتدای این جریان، رسانه های خارجی می خواستند عواطف مردم را تحریک و تهییج نمایند تا منجر به بعضی تجمعات و خدای نانموده تنش ها گردد، ولی از مردم خوب آذربایجان های شرقی و غربی و استان اردبیل و زنجان تشکر می کنیم که همه در حفظ و تقویت امنیت همراهی خوبی با شورای امنیت کشور داشتند.

وی اضافه نمود: امیدواریم با دقتی که خواهند کرد و با استقرار قوی و رصد خوبی که ما در مناطق مرزی داریم، در آن مناطق دچار ناامنی نباشیم.

رحمانی فضلی تاکید نمود: بعضی گلوله ها به صورت خمپاره و توپ به مناطقی از کشورمان اصابت نموده و خواستیم که کنترل نمایند و اگر ادامه یابد تذکرات قوی تری خواهیم داد.

وزیر کشور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جلسه امروز و آنالیز فعالیت رسانه های داخلی و خارجی گفت: متأسفانه بیش از 90 درصد اطلاعات و اخبار و تبلیغات رسانه های خارجی در ابعاد منفی مالی کشور با قصد تهییج و تحریک مردم با نشان دادن ناکارآمدی است که عموم آن غیرکارشناسی و غیرمنصفانه بوده است. این رقم در داخل هم هرچند حدود 50 درصد بوده، ولی رسانه ها در مباحثی که در حوزه مالی مطرح می گردد، شرایط حاکم بر کشور و اقتصاد جهانی را در نظر داشته باشند.

وی اضافه نمود:: در اقتصاد با سه پدیده روبرویم که اثرگذاری بالایی دارد. ابتدا رکورد جهانی است و همانطور که مردم ما می دانند که اقتصاد های عظیم جهانی با رشد های مالی حدود منفی هفت روبرو هستند و این بر اقتصاد های کشور ها از جمله ما تاثیر دارد.

رحمانی فضلی اضافه نمود: مسأله بعد تحریم ها است که تحریم های ظالمانه که هدفمند و هوشمند است روزنه های فعالیت های مالی، فراوری و تجاری ما را نشانه رفته اند و ما دو سال است در مقابل این تحریم ها با مقاومت مردم و مسئولان روبرو هستیم. آن ها می خواستند نتیجه این تحریم ها را در بازه زمانی سه و شش ماهه در اغتشاشات داخلی کشور ببیند و نتوانستند به این قصد خود برسند و مردم ثابت کردند در دفاع از کشور و انقلاب خود مصمم هستند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه نمی توان سختی ها، مسائل و نارسایی های ناشی از تحریم را نادیده گرفت، بیان داشت: نادیده ندریافت به معنای یاس و انفعال و سستی نیست و بلکه باید بیشتر کار کرد و مقاومت را تقویت کرد و همدلی داشت تا این مسأله را حل کنیم. مساله دیگر کرونا است که در حوزه مالی اثرات بسیار زیادی داشته و در اقتصاد ما هم تاثیر آن در فعالیت های تجاری و مالی کاملا مشهود است.

وی اضافه نمود: فرایند فعالیت های مالی در کشور با توجه به فراز و فرود ها و مسائل و ضعف ها، فرایند را در جلسه مثبت تلقی کردیم و بعضی نگرانی هایی درباره بعضی کالا ها از جمله تامین مواد اولیه کارخانجات و قطعات و لوازم یدکی برای صنایع و کامیون ها مطرح بود که طبق جمع بندی که ارائه شد، اعضای جلسه درباره بسیاری از این کالا ها نگرانی خاصی نداشتند و می گویند این کالا ها به صورت زیاد و قابل توجهی در گمرکات رسوب نموده است.

رحمانی فضلی تاکید نمود: جلسه اخیر معاون اول رئیس جمهور که در این باره برگزار گردید، امروز زمان بندی و تعیین شد که آن جلسه پیگیری گردد و با ترخیص آن کالا ها بتوانیم بخش زیادی از این نگرانی ها را بر طرف کنیم.

رحمانی فضلی توضیح داد: با توجه به اینکه قاچاق سوخت در مرز های شرقی اتفاق می افتاد، توافق خوبی بین وزارتخانه های نفت، کشور و صمت صورت گرفته و امیدواریم راستا قاچاق سوخت را به راستا قانونی آن با در نظر دریافت سهم مناسبی برای مردم آن منطقه داشته باشیم تا مردم منطقه بتوانند از این موهبت استفاده نمایند و طرح خوبی است و از وزارت نفت تشکر می کنیم که با ما همراهی کردند.

وزیر کشور گفت: در حوزه واردات کالا از مرز های غربی و جنوبی که بعضاً به عنوان کوله بری از آنان یاد می گردد، با پیگیری های مستمر وزارت کشور، صمت و بانک مرکزی تا مسأله پی گیری گردد، قبل از تحریم ها به توافق خوبی رسیده بودیم، ولی با تحریم ها و کرونا با کاهش امکان واردات به اشکالات زیادی رسیدیم و واردات بیش از 1500 قلم کالا ممنوع شد و امکان واردات آن نبود.

وی در این باره تاکید نمود: قرار شد بیش از 100 قلم کالا را از این طریق وارد کنیم که مستلزم بعضی هماهنگی ها و بعضی مصوبات در دولت و اصلا خبر های قوانین بود که صورت گرفته و شاهد بودیم که اولین محموله ها در قالب بازارچه های مرزی آمده و امیدواریم بتوانیم شرایط مرز ها و مردم این مناطق را درک کنیم.

وزیر کشور بیان نمود: توصیه جلسه امروز به رسانه ها ضمن تشکر این بوده که باید به مطالبات مردم بپردازیم و ضعف ها و اشکالات را ببینیم، ولی باید کارشناسانه و منصفانه باشد و همه دستگاه ها فرصت و امکان شرح را داشته باشند و نباید تسلیم فضاسازی های منفیِ بیش از 90 درصدی رسانه های خارجی قرار بگیریم و راستای را داشته باشیم که به قدرت مقاومت مردم ما از نظر روحانی و روانی آسیب برساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1338

به "اصابت خمپاره به بعضی مناطق ادامه یابد به طرف های جنگ تذکرات قوی تری خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصابت خمپاره به بعضی مناطق ادامه یابد به طرف های جنگ تذکرات قوی تری خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید