استفاده ترکیبی از واکسنها برای تسریع در فرایند واکسیناسیون در ژاپن

به گزارش مسافرت رو، رئیس برنامه واکسیناسیون ژاپن بیان کرد که این کشور به منظور تسریع در فرایند واکسیناسیون علیه کووید 19 در حال آنالیز احتمال استفاده ترکیبی از واکسن آسترازنکا با سایر واکسن های کروناست.

استفاده ترکیبی از واکسنها برای تسریع در فرایند واکسیناسیون در ژاپن

به گزارش خبرنگاران، مقامات بهداشتی ژاپن در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) استفاده از واکسن آسترازنکا را تایید و دو میلیون دُز از این واکسن را برای واکسیناسیون مردم این کشور تامین کردند.

تارو کُنو، رئیس برنامه واکسیناسیون ژاپن گفت: من از وزارت بهداشت خواستم تا در خصوص استفاده از واکسن آسترازنکا برای اولین دز تزریق و واکسن فایزر برای دز دوم، یا آسترازنکا به اسم دز اول و واکسن مدرنا به اسم دز دوم نظر بدهد.

به گفته وی، این امر می تواند با کوتاه کردن فاصله زمانی بین تزریق دز اول و دوم، در صورت استفاده از واکسن آسترازنکا به اسم دز اول، فرایند واکسیناسیون را تسریع بخشد.

تزریق دز دوم واکسن آسترازنکا باید بعد از گذشت هشت هفته از تزریق دز اول این واکسن صورت گیرد که نسبت به واکسن های فراوری شرکت های دیگر، زمان طولانی تری باید سپری گردد.

گزارشات حاکی از این است که ژاپن در کوشش برای مهار موج نو شیوع سویه دلتا در این کشور است به طوری که آمار ابتلای روزانه این کشور در این ماه برای اولین بار از مرز 25 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش رویترز، فرایند واکسیناسیون ژاپن نسبت به سایر کشورهای پیشرفته ضعیف است به گونه ای که این کشور 54 درصد از جمعیت خود را با حداقل یک دز و 43 درصد را هم به طور کامل واکسینه نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1844

به "استفاده ترکیبی از واکسنها برای تسریع در فرایند واکسیناسیون در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده ترکیبی از واکسنها برای تسریع در فرایند واکسیناسیون در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید