از عمارت کنسولگری انگلیس در کرمان در فروردین 96 بهره برداری می گردد

به گزارش مسافرت رو، پروژه عمارت قدیمی کنسولگری انگلیس در حال بازسازی و بازسازی است و تا فروردین سال 96 به بهره برداری برسد.

از عمارت کنسولگری انگلیس در کرمان در فروردین 96 بهره برداری می گردد

محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در حاشیه بازدید قائم مقام وزیر کشور و جمعی از مسئولان استان از پروژه های عمرانی شهر کرمان و اراضی دولتی و غیرکاربری آزادشده طاهرآباد، با اعلام این خبر گفت:

فاز اول این پروژه که شامل استحکام بخشی و سبک سازی بام این عمارت است، با هزینه ای بالغ بر 160 میلیون تومان به اتمام رسیده است.

وی یادآور شد که فاز دوم این پروژه شامل تزیینات، محوطه سازی، عملیات بازسازی و بازسازی می گردد که با تامین اعتبار حدود 800 میلیون تومان عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد و مقرر شده این بنا به موزه اسناد صنعت نفت تبدیل گردد.

عمارت قدیمی کنسولگری انگلیس در مهر ماه 1273 در محله زریسف به وسیله سید ابوالحسن خان بیگلری (حاکم کرمان در دوره زندیه) ساخته شد و در حال حاضر در میان مجموعه خانه های سازمانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کرمان واقع شده است که طی سالیان گذشته به علت بی توجهی در حال تخریب بود.

بازسازی و بازسازی این بنا، طی بازدید نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کرمان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نهاده شد.

بعلاوه شهردار کرمان در حاشیه بازدید قائم مقام وزیر کشور از مدرسه حیاتی کرمان با اشاره به اینکه ساختمان مدرسه حیاتی سال 1267 هجری شمسی به عنوان بانک شاهنشاهی ایران و انگلیس احداث شد، گفت:

مدرسه حیاتی 37 سال متروک و بلااستفاده بود و سال گذشته با دستور استاندار کرمان عملیات بازسازی و بازسازی آن با هدف تبدیل به اکونو موزه به وسیله سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری و با همکاری شورای اسلامی شهر کرمان شروع شد.

بابایی اضافه کرد که پس از بازدید و نشست های مختلف با حضور استاندار کرمان مصوب شد این بنای تاریخی با بازسازی در چند فاز و تغییر به کاربری مناسب، به مکانی برای نمایش تاریخ و فرهنگ شهر کرمان تبدیل گردد.

وی یادآور شد که به فعالیت رساندن ظرفیت های نهفته در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از برنامه های محوری مدیریت استان در دو سال اخیر بوده است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2024

به "از عمارت کنسولگری انگلیس در کرمان در فروردین 96 بهره برداری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از عمارت کنسولگری انگلیس در کرمان در فروردین 96 بهره برداری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید