اثر نمایان شده در محوطه مقبره الشعرای تبریز، بقایای خانه ای قاجاری است

به گزارش مسافرت رو، علیرضا قوچی، معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی بیان کرد: اثر نمایان شده در محوطه مقبره الشعرای تبریز متعلق به بقایایی از طاق زیرزمینی خانه ای قاجاری است.

اثر نمایان شده در محوطه مقبره الشعرای تبریز، بقایای خانه ای قاجاری است

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

قوچی ضمن اعلام این خبر، گفت: با توجه به قدمت محوطه مقبره الشعرا وجود آثار و بقایایی از ادوار مختلف در این منطقه احتمال دارد، لذا به دنبال عملیات عمرانی انجام گرفته در محوطه مقبره الشعرا توسط شهرداری تبریز طی چند سال گذشته، بقایای مختلفی در محوطه این مجموعه نمایان شده است.

او در مورد طاق نمایان شده در این مجموعه و پیرامون محوطه موزه استاد احد حسینی، بیان کرد: این اثر، یک طاق زیر زمینی متعلق به خانه ای از دوران قاجار است که طی عملیات عمرانی نمایان شده بود و دیوارسازی محوطه موزه در ضلع واقع شده این اثر در راستای مطالعه و آنالیز بیشتر که هم اکنون در حال انجام است، متوقف شده است.

ایلنا نوشت، معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: معماری قسمت های زیرین این طاق از نوع تفلیسی (تلفیق آجر و سنگ) و قسمت های فوقانی آن از نوع آجر پخته با ملات گچ است که یکی از مشخصه های معماری دوران قاجار محسوب می گردد، بنابراین اظهارات منتشر شده در بعضی از رسانه ها مبنی بر تعلق این بقایا به تونل های تاریخی تبریز صحت نداشته و هیچگونه مستنداتی مبنی بر وجود آثارهای تونل زیرزمینی وجود ندارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1596

به "اثر نمایان شده در محوطه مقبره الشعرای تبریز، بقایای خانه ای قاجاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر نمایان شده در محوطه مقبره الشعرای تبریز، بقایای خانه ای قاجاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید