آمریکا 120 میلیون دلار به ارتش لبنان کمک می کند

به گزارش مسافرت رو، وزارت خارجه آمریکا با برگزاری کنفرانس مجازی با ارتش لبنان، 120 میلیون دلار به ارتش این کشور در سال مالی 2021 پرداخت می کند.

آمریکا 120 میلیون دلار به ارتش لبنان کمک می کند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت، که به همراه ارتش لبنان کنفرانس افتتاحیه منابع دفاعی را 21 ماه مه 2021 برگزار کرد و این وزارتخانه در این کنفرانس بار دیگر بر تعهد خود نسبت به ارتش لبنان تاکید و 120 میلیون دلار در برای تامین بودجه نظامی خارجی به لبنان در سال اقتصادی 2021 پرداخت می کند.

در این بیانیه آمده است که کنفرانس به صورت مجازی برگزار گشت و هیئت آمریکایی به ریاست الیوت کانگ مسئول اول کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی و هیئت لبنانی به ریاست فرمانده ارتش این کشور حضور داشتند و شراکت میان آمریکا و ارتش لبنان، راه های تقویت همکاری امنیتی میان دو کشور بررسی شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بر تکمیل نقشه راه پنج ساله کمک امنیتی غیر الزام آور تاکید کردند که بر همسویی حمایت سالانه آمریکا از ارتش لبنان با اولویت های مشترک در حوزه مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها و نیز ساخت موسسه های دفاعی تصریح دارد و برنامه ریزی مشترک موثر برای نیازهای دفاعی آینده را امکان پذیر می کند.

همچنین در این کنفرانس وخامت اوضاع اقتصادی، سیاسی و انسانی لبنان، راه های استفاده از طیف وسیعی از اختیارات به موجب قانون آمریکا که به این کشور اجازه می دهد در زمان وجود بحران اقتصادی در لبنان کمک بیشتری به ارتش این کشور ارائه دهد، بررسی شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1763

به "آمریکا 120 میلیون دلار به ارتش لبنان کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 120 میلیون دلار به ارتش لبنان کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید