آمادگی ان.اف.سی چین برای اجرای طرح های آلومینیوم جنوب

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران: شرکت ان.اف.سی آمادگی خود را برای اجرای طرح های آلومینیوم جنوب و نفلین سینیت سراب اعلام نمود.

آمادگی ان.اف.سی چین برای اجرای طرح های آلومینیوم جنوب

با مجری مستقیم تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایمیدرو، این خبر در دیدار رییس هیات عامل این سازمان با مدیر عامل شرکت ان.اف.سی(فلزات غیرآهنی چین) اعلام و مقرر شد طرف چینی برای از سرگیری عملیات اجرایی پروژه آلومینیوم جنوب و نفلین سینیت سراب به ایران سفر کند.

طرح آلومینیوم جنوب در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه فراوری شمش آلومینیوم در منطقه صنایع انرژی بر جنوب(لامرد استان فارس) شناخته می گردد و هدف از احداث آن فراوری 276هزار تن شمش این فلز استراتژیک است.

مهدی کرباسیان که درباره نتایج سفر هیات ایرانی به سرپرستی رییس مجلس شورای اسلامی سخن می گفت توضیح داد: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته به زودی شاهد باز شدن ال.سی این طرح نیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این سفر بر عزم دولت ایران و این سازمان برای تسریع در راه اندازی طرح های معدنی و صنایع معدنی تاکید شد گفت: شرکت چینی علاقمند به توسعه فعالیت های خود در ایران است و آمادگی لازم برای از سرگیری اجرای این طرح را دارد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت دربار جذابیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر گفت: نزدیکی به عسلویه به عنوان پایتخت گازی دنیا برای تامین انرژی و همچنین دسترسی آسان به آب های آزاد و ... از جمله ویژگی های جذابیت سرمایه گذاری در آن نقطه از کشورمان است.

از سوی دیگر طرفین بر تسریع در اجرای طرح نفلین سینیت سراب در آذربایجان شرقی نیز تاکید کردند. به گفته کرباسیان منابع اقتصادی این پروژه مهم تعیین شده و در انتظار اجرا به سر می برد. طرح نفلین سینیت سراب برای فراوری آلومینا به منظور تغذیه کارخانه های فراوری شمش آلومینیوم تعریف شده است.

کرباسیان در عین از طرف چینی خواست در دیگر طرح های معدن و صنایع معدنی نیز به صورت سرمایه گذار حضور یابند .

شرکت ان.اف.سی چین پیشتر کارخانه جدید ایرالکو را راه اندازی کرد بود و در حال حاضر طرحی در شرکت گل گهر را در دست اجرا دارد. این شرکت تاکنون 4 میلیارد دلار پروژه در ایران اجرا نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 466

به "آمادگی ان.اف.سی چین برای اجرای طرح های آلومینیوم جنوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ان.اف.سی چین برای اجرای طرح های آلومینیوم جنوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید