آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز به دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی پیشرفته مجهز است

به گزارش مسافرت رو، مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه به دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی پیشرفته (HPLC) مجهز شده است.

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز به دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی پیشرفته مجهز است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

یوسف تمثیلیان، مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه شهید چمران اهواز در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی پیشرفته (HPLC) از محل بند ه تبصره 4 بودجه 1398 کشور خریداری و در این دانشگاه راه اندازی شده است.

تمثیلیان اضافه نمود: کروماتوگرافی مایع با کارایی پیشرفته (HPLC) از مهم ترین تجهیزات حوزه جداسازی تجزیه است که براساس قطبیت نمونه و تمایل آن به فاز ساکن یا فاز متحرک، ترکیبات موجود در آن از یکدیگر جدا شده و در خاتمه ترکیبات آن توسط آشکارساز تعبیه شده شناسایی می گردد.

مدیر امور آزمایشگاه های دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه نمود: در سال 1399 مدیریت امور آزمایشگاه های دانشگاه با تهیه طرح توجیهی و تحقیقات بازار در زمینه های پژوهشی و تجاری در بخش مواد غذایی، محصولات کشاورزی و غلات دامی وارداتی، تولیدات داخل و پروژه های تحقیقاتی، از محل پژوهانه ارزی پیروز به خریداری تجهیز HPLC تحت نام تجاری AZURA از شرکت شیمیایی بهان به عنوان نماینده شرکت KNAUER آلمان شد.

وی ادامه داد: این تجهیز، مجهز به سه آشکارساز UV.Vis، RI و FLD و همچنین مشتق ساز آفلاتوکسین و اتوسمپلر به عنوان یکی از کامل ترین امکانات در حوزه کروماتوگرافی است.

تمثیلیان اعلام کرد: با اضافه شدن این تجهیز به آزمایشگاه کروماتوگرافی به عنوان یکی از زیرمجموعه های آزمایشگاه مرکزی، هم اکنون این آزمایشگاه با در اختیار داشتن دو دستگاه HPLC ساخت آلمان، یک دستگاه HPLC ساخت ایران و تجهیزات GC و GC/Mass برای آزمون نمونه های اداره استاندارد، نمونه های پژوهشی و تجاری، آموزش و آزمون اولیه و با بهره گیری از کادر مجرب خود در قالب سیستم مدیریت کیفیت مطابق با استاندارد ISO/IEC 17025 بیش از پیش آماده ارائه خدمات به انواع مشتریان درون و برون سازمانی از جمله دانشجویان، صنعتگران، سازمان های دولتی و خصوصی در سراسر کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1313

به "آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز به دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی پیشرفته مجهز است" امتیاز دهید

1 کاربر به "آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز به دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی پیشرفته مجهز است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز به دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی پیشرفته مجهز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید