آخرین گزارش ها از سخت افزارهای مورد استفاده گیمرها در استیم؛ AMD، NVIDIA یا Intel؟

به گزارش مسافرت رو، آخرین گزارش استیم از سخت افزارهای مورد استفاده توسط گیمرها، حاوی نکات جالب توجهی است. گیمرها کدام پردازنده و کارت های گرافیک را برای بازی انتخاب می نمایند؟ آخرین تحولات سخت افزاری استیم شامل چه مواردی است؟ دلایل توقف شرایط در بعضی قسمت ها و آرامش قبل از طوفان. با شهر سخت افزار همراه باشید.

آخرین گزارش ها از سخت افزارهای مورد استفاده گیمرها در استیم؛ AMD، NVIDIA یا Intel؟

پردازنده های نسل دهم Intel Comet Lake-S به تازگی معرفی شده و از سوی دیگر، پردازنده های Comet Lake-H کلاس لپ تاپ نیز در مدل های جدید گیمینگ روانه بازار شده اند. از آنسو، AMD با پردازنده های Ryzen 4000H به دنبال افزایش سهم خود در بازار لپ تاپ های گیمینگ است. شیوع ویروس کرونا نیز بر خلاف بسیاری از کسب و کارها، بازار سخت افزارهای گیمینگ را رونق داده است. تمامی این موارد مانند آرامش پیش از طوفان برای بازار سخت افزار بوده و به زودی بعضی از نمودارها با تغییرات بزرگی همراه خواهد بود.

شرایط پردازنده های مورد استفاده توسط گیمرهای Steamدر حال حاضر، 78.11 درصد از گیمرهای استیم، از پردازنده های Intel استفاده می نمایند. 21.89 درصد نیز سیستم هایی با پردازنده های AMD را انتخاب نموده اند. این گزارش که مربوط به ماه آوریل 2020 است، نشان می دهد که دست کم در سه ماه گذشته، تغییرات خاص و چشمگیری در این بخش دیده نمی گردد.

به عنوان مثال، سهم AMD در ماه گذشته به 18.8 درصد سقوط نموده بود. با این وجود در ماه جدید مجدداً سهم گذشته را با 21.89 درصد به دست آورده است. شرایط برای اینتل هم بر همین منوال بوده و همچنان بخش اعظم بازار پردازنده ها را در دست دارد. اما با ورود CPUهای کامت لیک در سری H و S و همچنین پردازنده های AMD Ryzen 4000H، این بازار به زودی با تغییرات بزرگی همراه می گردد. از آنجایی که مانور اینتل بر اجرای بهتر بازی ها است، به نظر می رسد که رشد مناسبی را در این زمینه تجربه کند.

اما رقیب آن نیز با قیمت مناسب و هسته های متعدد، در کنار تنوع محصول و اعتمادی که حالا بیشتر از هر زمانی دیگری شده است، به این سادگی ها بازار را رها نخواهد کرد. بدون شک نتایج ورود پردازنده های جدید تا دو ماه آینده ملموس نخواهد بود.

شرایط کارت های گرافیک با رشد مدل هایی جدیدگزارش جدید استیم در ماه آوریل، به همراه نمودارهای دقیق کارت های گرافیکی است که توسط گیمرها استفاده شده و نرخ رشد و یا سقوط آنها نیز به صورت کامل بیان شده است. در حال حاضر، 73.3 درصد از تمامی کارت های گرافیک مورد استفاده توسط گیمرها، مربوط به برند NVIDIA بوده و این شرکت در صدر جدول جای گرفته است. در رتبه بعدی، AMD با 15.9 درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. استفاده از تراشه های گرافیکی اینتل که در بیشتر مدل ها شامل تراشه های مجتمع می شوند، برابر با 10.7 درصد است که آن را در رتبه سوم قرار می دهد.

جالب است بدانید که تراشه گرافیکی AMD Radeon R7 M445 به عنوان یک گرافیک ارزان قیمت و میان رده، در این ماه رشد قابل توجهی را دریافت نموده و پس از آن، کارت گرافیک RX 5700 XT نیز با فروش بالاتر در یک ماه گذشته روبرو بوده است. AMD Radeon R7 M445 یک تراشه گرافیکی قدیمی از سال 2016 است که برای لپ تاپ ها طراحی شده است. در نتیجه می توان گفت با وجود قرنطینه، کاربران بسیاری به سراغ اجرای بازی با سخت افزارهای محدود خود رفته اند.

از تیم سبز نیز کارت های گرافیک GTX 1660 SUPER، GTX 1650، GTX 1660 Ti و RTX 2060 رشد مناسبی را نشان می دهند.

با نگاهی تحلیلی به هر دو گزارش، می توان متوجه شد که تغییرات چندان سنگین نبوده و به جز در بعضی موارد، فرایند ماه های اخیر تکرار با تغییراتی کوچک در درصدها پیگیری می گردد. با این وجود همانطور که در ابتدای متن نیز بدان اشاره شد، با ورود پلتفرم و سخت افزارهای جدید، و حتی مادربردهای ارزان قیمت AMD B550 جدید، این بازار تغییرات بزرگی را پیش رو خواهد داشت.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1093

به "آخرین گزارش ها از سخت افزارهای مورد استفاده گیمرها در استیم؛ AMD، NVIDIA یا Intel؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین گزارش ها از سخت افزارهای مورد استفاده گیمرها در استیم؛ AMD، NVIDIA یا Intel؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید