4 انیمیشن ماداگاسکار از بدترین تا بهترین

به گزارش مسافرت رو، اولین قسمت انیمیشن ماداگاسکار در سال 2005 منتشر شد و این مجموعه فیلم رفته رفته و با پخش قسمت های بعدی بهتر شد، اما آیا در این سری هر فیلم از قسمت قبلی بهتر است؟

4 انیمیشن ماداگاسکار از بدترین تا بهترین

از زمان شروع این مجموعه در سال 2005، فیلم های ماداگاسکار دریم ورکس یک مجموعه خوب و باکیفیت بوده است که به نظر می رسد هر فیلم جدید از قبلی بهتر می شود. بنابراین این سه فیلم و پنگوئن های ماداگاسکار که اسپین آف 2014 مجموعه اصلی است، چگونه از نظر کیفیت رتبه بندی می شوند؟ انیمیشن کمدی خانوادگی ماداگاسکار که در سال 2005 منتشر شد، سرمایه گذاری پرهزینه ای بود که برای دریم ورکس انیمیشن سود زیادی به همراه داشت.

پس از اینکه انیمیشن های سندباد و اسپریت نتوانستند گیشه بین المللی را تکانی اساسی بدهند، شرایط دریم ورکس به عنوان رقیب اصلی دیزنی و پیکسار در تولید فیلم های خانوادگی زیر سؤال رفت. موفقیت شرک و دنباله آن، شرک 2، مثل یک خوش شانسی به نظر می رسید، زیرا حتی عملکرد عالی داستان کوسه در گیشه ، در مقایسه با موفقیت خیره کننده در جست وجوی نمو کم رنگ شده بود.

با این حال، 500 میلیون دلار سود ماداگاسکار بار دیگر ثابت کرد که انیمیشن های جذاب و دراماتیک ارائه شده توسط دریم ورکس، از اهمیت جدی در گیشه برخوردار هستند که می توانستند در مقابل رقبا قرار بگیرند. اولین دنباله ماداگاسکار در سال 2008 با عنوان فرار به آفریقا، کمی بیشتر از نسخه قبلی خود فروش داشت و نظر منتقدین را بیشتر جلب کرد. اما این ماداگاسکار 3: تحت تعقیب ترین های آفریقا بود که 750 میلیون دلار درآمد کسب کرد و تا به امروز بهترین نقدها را در این مجموعه به دست آورده است. اسپین آف پنگوئن های ماداگاسکار در سال 2014 با وجود دریافت نقدهای مثبت و خوب و اضافه شدن کن جیونگ به جمع بازیگران، در گیشه عملکرد ضعیف تری از خود نشان داد و آینده کل مجموعه را زیر سؤال برد.

جدای از گیشه، فیلم های ماداگاسکار از نظر کیفیت چگونه رتبه بندی می شوند و آیا واقعا مجموعه ای سینمایی است که با هر فیلم جدید، به جای بدتر شدن، بهتر می شود؟

4. ماداگاسکار (Madagascar)

  • کارگردان: اریک دارنل، تام مک گرت
  • بازیگران: بن استیلر، کریس راک، دیوید شویمر
  • سال انتشار: 2005
  • امتیاز راتن تومیتوز: 54 از 100

به ندرت می توان قسمت اول یک مجموعه را به عنوان ضعیف ترین فیلم در رتبه بندی قرار داد. با اینکه قسمت اول ماداگاسکار در نوع خود یک اثر عالی سینمایی است، اما به اندازه دنباله های بی نظیرش فوق العاده نیست. با معرفی گروه چهار نفره اصلی الکس، مارتی، ملمان و گلوریا در حالی که هنوز در اسارت هستند، قسمت ابتدایی این کمدی خانوادگی تلاش می کند تا فرایند کار را در یک راستا معین ادامه دهد و به همین دلیل گاهی اوقات به نظر می رسد که داستان کند و ضعیف شده است.

با این وجود، پنگوئن ها مثل همیشه قوی و بامزه هستند و پس از رسیدن به جزیره معروف و با ورود شخصیت برجسته ساشا بارون کوهن در نقش پادشاه جولین که بیشتر بامزگی فیلم به خاطر اوست، سرعت ماجرا افزایش می یابد. این شروع ناقصی برای مجموعه است، اما در ادامه مجموعه ای از فیلم های مطمئن تری را با تقلیدهای بامزه از فرهنگ عامه مردم تولید می کند.

3. ماداگاسکار: فرار به آفریقا (Madagascar: Escape 2 Africa)

  • کارگردان: اتان کوهن
  • بازیگران: بن استیلر، کریس راک، دیوید شویمر
  • سال انتشار: 2008
  • امتیاز راتن تومیتوز: 64 از 100

ماداگاسکار2: فرار به آفریقا که سه سال پس از فیلم اول منتشر شد، یک پیشرفت کامل برای مجموعه به حساب می آید و سیگنال هایی اولیه را برای ساخت دنباله های بعدی نشان می دهد. مسلما این فیلم یک بازخوانی کمدی از شیرشاه اصلی با صداگذاری زیبایی از بن استیلر (با بازی در نقش اصلی، الکس) است. اما خود شیرشاه در وهله اول یک بازخوانی از هملت است.

هیچ کس نمی توانست ماداگاسکار را به تلخی و جدیت متهم کند، اما سرعت پایین فیلم تأثیر کمدی تئوریک آن را محدود می کند. در این دنباله، سرعت و طنز احمقانه قوی ترین سلاح دریم ورکس برای جذاب کردن فیلم است و به همین دلیل این قسمت یک پله از نسخه اصلی بهتر است. در عین حال، اضافه شدن برنی مک و آلک بالدوین به جمع بازیگران به بهتر شدن آن کمک کرده است.

2. پنگوئن های ماداگاسکار (Penguins of Madagascar)

  • کارگردان: اریک دارنل
  • بازیگران: تام مک گرایس، کریس میلر، کنراد ورنن
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز راتن تومیتوز: 73 از 100

از زمان شروع ماداگاسکار، پنگوئن های جاسوس و حقه باز از شخصیت های جذاب مجموعه بوده اند. اصلی ترین ویژگی آن ها مجموعه ای از مسخره بازی های خنده دار بوده که به قدری سرگرم کننده است که تعداد کمی از بینندگان وقت می کنند از خود بپرسند چرا این فیلم از همان ابتدا نیاز به کمدی دارد. این خبر که ریکو، پریوت، کوالسکی و اسکیپر در اسپین آف پنگوئن های ماداگاسکار حضور پیدا می کنند، با نگرانی طرفداران مجموعه روبه رو شد، زیرا این شخصیت ها می توانستند خنده دارترین کاراکترهای ممکن برای فیلم اصلی باشند. خوشبختانه، حضور بندیکت کامبربچ در نقش یک گرگ خوش صحبت و پیتر استورمار در نقش یک خرس قطبی چینی اطمینان می دهد که وقتی زمان اجرای نقشه پنگوئن ها طولانی می شود، هنوز هم تازه و خنده دار هستند. به اعتقاد بسکمک از منتقدان دنیای سینما این فیلم بامزه ترین و بهترین قسمت این مجموعه است.

1.ماداگاسکار 3: تحت تعقیب ترین های اروپا (Madagascar 3: Europes Most Wanted)

  • کارگردان: اریک دارنل
  • بازیگران: بن استیلر، کریس راک، دیوید شویمر
  • سال انتشار: 2012
  • امتیاز راتن تومیتوز: 78 از 100

ماداگاسکار 3: تحت تعقیب ترین های اروپا، با همکاری نوح باومباخ در نگارش فیلم نامه، یک اثر فوق العاده است. اول از همه، اضافه شدن برایان کرانستون، مارتین شورت و جسیکا چستین به جمع بازیگران به این معنی است که فیلم برای اینکه بامزه و خنده دار باشد نیازی به شخصیت های قسمت اول ندارد و اعضای جدید باعث می شوند تا چهار بازیگر اصلی از طریق عاشقانه ها و قوس های جدید رشد کنند. با این حال، فرانسیس مک دورمند که ستاره فیلم سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری (Three Billboards Outside Ebbing Missouri) است، در فیلم ماداگاسکار 3: تحت تعقیب ترین های اروپا در نقش افسر کنترل حیوانات شرور، شانتل دوبواز، بسیار عالی صداپیشگی می کند. داستان فشرده و سریع و فیلم نامه آن خنده دار است، اما چیزهای جدیدی که این دنباله را به اوج می رساند، تصاویر و رنگ بندی های خیره کننده است. این انیمیشن رنگارنگ باعث می شود ماداگاسکار 3 جایی در کنار کابوس در خیابان الم 3: جنگجویان رویا (A Nightmare On Elm Street 3: Dream Warriors) داشته باشد و از نظر منتقدان و طرفداران فیلم های قبلی را پشت سر بگذارد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1750

به "4 انیمیشن ماداگاسکار از بدترین تا بهترین" امتیاز دهید

4 کاربر به "4 انیمیشن ماداگاسکار از بدترین تا بهترین" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 انیمیشن ماداگاسکار از بدترین تا بهترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید