تور ارزان ترکیه: 10 مقصد برتر ساحلی ترکیه در تابستان سال جاری

به گزارش مسافرت رو، ترکیه مقصدهای ساحلی متعددی دارد که برای سفر در تابستان ایدئال هستند. با ده مقصد برتر ساحلی ترکیه برای سفر در تابستان آشنا شوید.

تور ارزان ترکیه: 10 مقصد برتر ساحلی ترکیه در تابستان سال جاری

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ترکیه یک مقصد گردشگری محبوب برای بسیاری از افرادی است که دوست دارند سفرهای خارجی را تجربه نمایند. این کشور از نظر جاذبه ها و مقصدهای توریستی، تنوع قابل ملاحظه ای دارد. در تابستان، مقصدهای ساحلی این کشور بیشتر از سایر مقصدها مورد توجه قرار می گیرند.

اگر دوست دارید سفری بی دغدغه را به ترکیه تجربه کنید، با یاری خبرنگارانتور ترکیه را جست وجو و بخرید. در خبرنگاران می توانید از بین برترین تورهای ارائه شده به وسیله آژانس های گردشگری معتبر، مناسب ترین تور را انتخاب و بخرید.

در ادامه ده مقصد ساحلی برترترکیهرا معرفی می کنیم که برای سفر در تابستان می توانید روی آن ها حساب کنید.

1. پاتارا

این منطقه ساحلی با شن های سفید نه تنها طولانی ترین ساحل ترکیه بلکه یکی از زیباترین منطقه ها ساحلی این کشور است. بچه ها آب های کم عمق و گرم آن را دوست دارند. در قسمت های جنوب شرقی آن امکانات متعدد توریستی، تخت های آفتاب، کافه با قیمت های مناسب و... وجود دارد. این منطقه در نزدیکی یک تپه واقع شده است و با درختان انجیر، انار، گردو و زیتون احاطه شده است.

از نقطه ای به نامViewpointمی توانید منظرههای زیبایی از پاتارا و دریای بی کران پس زمینه آن را ببینید. شهر کوچکGelemişفقط چند قدم با پاتارا فاصله دارد که دارای رستوران ها و کافه های مجذوب کننده و مقرون به صرفه است.

2. بدروم

بدروم از زمان های قدیم یکی از مقصدهای محبوب در ترکیه بوده است. البته این محبوبیت باعث شده که امکانات توریستی بیش از حد معمول در این منطقه توسعه پیدا نمایند ولی ویژگی مثبت آن این است که از نظر تفریحات، تفریح و امکانات لازم، برای مسافران هیچ کمبودی وجود ندارد. شهر اصلی این شبه جزیره یعنی شهر بدروم در اطراف یک قلعه باشکوه ساخته شده است. قلعه ای که بسیار تماشای و یکی از جاذبه های مهم این منطقه است. در این شبه جزیره سواحل زیبای متعددی وجود دارد که فرصت های فراوانی برای لذت بردن از تفریحات آبی و ساحلی مثلا موج سواری هستند.

3. اولودنیز

اولودنیز و منظره ها خیره نماینده آن چندین دهه است که در صفحه اصل و جلد کتاب های راهنمای توریستی و پوسترهای تبلیغاتی گردشگری تکیه دیده می گردد. تالاب اولودنیز با پس زمینه ای از کوه و احاطه شده با درختان سرسبز، بدون شک یکی از زیباترین منظره های است که می توانید در سفر به ترکیه ببینید. با وجود پیشرفت های متعدد امکانات توریستی، هنوز هم محیط اطراف این منطقه تماشای و مجذوب کننده و باشکوه است. تفریحات زیادی در اولودنیز وجود دارد. غیر از شنا در آب های لاجوردی می توانید از قایق سواری و پاراگلایدینگ لذت ببرید.

4. کالکان

تا قبل از دهه 1920 کالکان یک دهکده ماهیگیری یونانی بود. از ابتدای دهه 1980 کم کم به یک مقصد گردشگری محبوب به خصوص برای بریتانیایی ها تبدیل شد. این منطقه به خاطر قرار گرفتن در مجاورت تپه، بندرگاه قایق های تفریحی، منظره زیبایی از خلیج، رستوران های مجذوب کننده و دنج، کلبه های قدیمی ماهیگیری و کافه های شیک به یک مقصد محبوب در بین گردشگران تبدیل شده است. ساحل دهکده بسیار کوچک است ولی پاتارا در نزدیکی آن واقع شده است.

5. آنتالیا

اگر دوست دارید سواحل سنتی مدترانه و تفریحات شبانه، خرید و تعطیلاتی درکنار استخرها را بگذرانید، تور آنتالیا فرصت مناسبی است. منطقه ها قدیمی شهر پر از کافه ها و رستوران های عالی است و نواحی اطراف آن و منطقه های جدیدتر میزبان مراکز خرید بزرگ، فروشگاه های متعدد و تفریحاتی مثل سینما است. در آنتالیا هر سال یک فستیوال پیانو و فیلم هم برگزار می گردد. بعلاوه فرصت های فراوانی برای لذت بردن از موسیقی کلاسیک، اپرا و باله دارد.

6. سیده

این شهر در یک شبه جزیره سنگی در مدیترانه قرار گرفته است و دارای سواحلی شنی سفید و زیبا است. سیده یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای توریستی در منطقه ها ساحلی مدیترانه در ترکیه است. در منطقه ها قدیمی شهر، بقایای معبد باستانی یونانی و کلبه های ماهیگیری وجود دارد. یک تئاتر رومی در این شهر وجود دارد که هنوز هم محل برگزاری کنسرت است. فرصت های زیادی برای خرید، غذا خوردن در رستوران و سر زدن به کافه ها در سیده برای گردشگران فراهم شده است.

7. آلانیا

این شهر هم در اطراف یک قلعه قدیمی سنگی بنا شده است و پس زمینه آن کوهستانTaurusاست. منظرههای آلانیا، خیره نماینده و مجذوب کننده است. حتی توسعه و پیشرفت امکانات توریستی، باعث نشده که مجذوب کنندهیت این منطقه از دست برود. این شهر در دوران روم باستان، محل زندگی دزدان دریایی بوده است. به خاطر تاریخ پرفراز و نشیبی که دارد، میزبان تعداد زیادی اثر تاریخی و بنای قدیمی است که ارزش تماشا دارند.

سفر با قایق و شنا در دریا از مهم ترین تفریحاتی است که می توانید در آلانیا تجربه کنید.

8. آلاچاتی

آلاچاتی قبلا یک دهکده یونانی بود. این شهر کوچک را به خاطر مجذوب کنندهیت خانه های قدیمی و کوچه های سنگ فرش شده اش می شناسند. البته از نکات منفی این شهر می توان به بالا بودن قیمت ها اشاره نمود ولی از ویژگی های مثبت آن این است که تعدادی از برترین رستوران ها و کافه های ترکیه در آن واقع شده است که می توانید برترین و لذیذترین غذاهای اصیل ترکی را در آن ها با قیمت های معقولی نوش جان کنید.

علاوه بر این، سفر به آلاچاتی، تجربه ای اصیل تر از سفر به ترکیه را برایتان رقم می زند. بعد از گشت و گذار در گالری ها و بوتیک های شهر می توانید به سواحل شنی آن هم سر بزنید.

9. دایلان

یکی از غیرمعمول ترین مقصدهای توریستی در ترکیه دایلان است. یک شهر آرام درکنار دریا است که در آن می توانید از قایق سواری و حضور در سواحل شنی سفید لذت ببرید. اینجا را به خاطر لانه سازی لاک پشت ها می شناسند. با وجود جاذبه های متعدد ساحلی و غیر ساحلی، این شهر مقصد خوبی برای سفر در ترکیه در فصل تابستان است.

10. جیرالی

جیرالی به خاطر موقعیت تماشای، پس زمینه ای از کوه های پوشیده از کاج، دریای بی کران و امکانات توریستی خوب، به یکی از مقصدهای محبوب تابستانی در ترکیه تبدیل شده است. سواحل طولانی این منطقه هم به خاطر لانه سازی و حضور نوع خاصی از لاک پشت های در معرض خطر انقراض، مشهور است. خرابه هایی از آثار باستانی هم در برخی منطقه ها آن وجود دارد. اگر دوست دارید سفری آرام و دور از شلوغی را تجربه کنید، اینجا را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنید.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2067

به "تور ارزان ترکیه: 10 مقصد برتر ساحلی ترکیه در تابستان سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: 10 مقصد برتر ساحلی ترکیه در تابستان سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید