10 باید و نباید پوشیدن کت و شلوار در فصل تابستان

به گزارش مسافرت رو، برترین روش برای پوشیدن کت و شلوار در فصل گرم تابستان چیست؟ در فصل تابستان به دلایل مختلفی مانند داشتن استایل رسمی، شرکت در مراسم عروسی یا شرکت در رویدادها و جلسات کاری رسمی احتیاج به پوشیدن کت و شلوار وجود دارد، اما با وجود گرمای زیاد این فصل چه نکاتی رار پوشیدن کت و شلوار در گرما باید رعایت کنیم؟ در این مطلب به آنالیز بایدها و نبایدهای ست کردن کت و شلوار در ماه های گرم سال می پردازیم.

10 باید و نباید پوشیدن کت و شلوار در فصل تابستان

1. به آستر کت دقت کنید

آستر کت یک پارچه اضافی بین پارچه بیرونی کت و بدن است که به کت ساختار می دهد. انواع مختلف آستر کت شامل: بدون آستر، یک چهارم آستردار، نیم آستر و تمام آستردار هستند. بسیاری از کت ها جز دسته تمام آستردار بوده و همین موضوع باعث می گردد شکل معینی داشته باشند.

کت های بدون آستر کمترین ساختار و بیشترین قابلیت تنفس را دارند. برترین گزینه کت های نیم آستر هستند که نه تنها در روزهای گرم راحتی و قابلیت تنفس ایجاد می نمایند، بلکه به قسمت بالایی کت هم ساختار می دهند که نکته بسیار مهمی برای قسمت شانه ها و بهبود استایل آن ها به شمار می رود.

2. از پارچه مناسب بهره ببرید

هنگامی که نوبت به انتخاب پارچه می رسد، گزینه های بسیار زیادی مانند لینن، کتان و پشم گرمسیری برای فصل گرما وجود دارند. مطمئن شوید که برای خنک ماندن در فصل تابستان پارچه مناسبی را انتخاب نموده اید. کت و شلوارهای لینن یکی از گزینه های عالی برای فصل تابستان به شمار می فرایند، زیرا بسیار نازک هستند. لینن جز الیاف طبیعی است که بسیار راحت بوده و قابلیت تنفس بالایی دارند.

تنها مسئله ای که به صورت کلی در رابطه با پارچه های لینن وجود دارد این است که به راحتی چروک می شوند. پارچه های نخ پنبه کمی متفاوت از لینن هستند؛ زیرا پارچه آن ها از کت و شلوارهای لینن ضخیم تر است. نخ پنبه هم مانند لینن جز الیاف طبیعی است که راحتی و قابلیت تنفس بالایی دارد. علاوه بر این احتیاجی به نگرانی زیاد درباره چروک شدن آن وجود ندارد.

پارچه پشم گرمسیری هم یک پشم سبک وزن و یکی از برترین پارچه هایی است که برای کت و شلوار می تواند استفاده گردد. نکته بسیار جالب توجه و مهم در رابطه با پارچه پشم گرمسیری این است که دوام بسیار زیادی دارد و هنگام لمس کردن بسیار لطیف و نرم است. در صورتی که باید لباس رسمی بپوشید پیشنهاد می گردد از پارچه پشم گرمسیری بهره ببرید؛ زیرا کت و شلوارهای نخ پنبه و لینن در حالت کلی غیررسمی تر شناخته می شوند.

  • 9 نکته برای داشتن یک استایل مجذوب کننده با کت و شلوار چهار دکمه

3. رنگ مناسب را انتخاب کنید

انتخاب رنگ مناسب اهمیت بسیاری دارد، زیرا بعضی رنگ ها گرمای بیشتری را جذب می نمایند. هرچه قدر رنگ کت و شلوار تیره تر باشد گرمای بیشتری را جذب نموده و احساس گرمای بیشتری خواهید داشت. برترین رنگ هایی که برای کت و شلوار در فصل گرما می توانید انتخاب کنید شامل قهوه ای مایل به زرد، سفید، بژ، طوسی روشن یا آبی روشن هستند.

در صورتی که در پی انتخاب کت و شلوار برای یک رویداد یا مرایم بسیار رسمی هستید، رنگ های تیره تر انتخاب های مناسب تر هستند؛ زیرا این رنگ ها نسبت به رنگ های روشن تر رسمیت بیشتری دارند. اگرچه در صورتی که برای رویداد غیررسمی تری قصد پوشیدن کت و شلوار دارید بهتر است رنگ های طوسی روشن یا آبی روشن را انتخاب کنید. این رنگ ها نسبت به مشکی رسمیت کمتری دارند، اما همچنان به اندازه کافی برای استفاده در مراسم هایی که در آن ها احتیاج به پوشیدن کت و شلوار وجود دارد مناسب هستند.

4. لایه لایه لباس بپوشید

بسیاری از افراد از ایده لایه لایه لباس پوشیدن در تابستان تعجب می نمایند. واقعیت این است که پوشیدن کت و شلوار در تابستان معادل تعریق بسیار است. علاوه بر این پوشیدن پیراهن آستین بلند زیر کت منجر به ایجاد لکه های عرق در قسمت زیر بغل لباس می گردد. اما در صورتی که زیرپوش باکیفیتی بپوشید، دیگر استرسی برای نگرانی از احتیاج به تعویض پیراهن به علت ایجاد لکه های تعریق نخواهید داشت. پوشیدن زیرپوش مناسب زیر پیراهن رسمی نه تنها عرق را جذب می نماید، بلکه باعث می گردد احساس خنکی بیشتری داشته باشید.

5. از شکستن قوانین نرمال لباس پوشیدن نترسید

هنگامی که نوبت به داشتن احساس خنکی بیشتر با پوشیدن کت و شلوار می رسد کمی آزادی عمل در تغییر قوانین رایج لباس پوشیدن وجود دارد. به عنوان مثال هنگامی که سر پا ایستاده اید دکمه های کت خود را باز بگذارید با این کار احساس خنکی بیشتری خواهید داشت؛ زیرا هوای بیشتری به داخل کت جریان پیدا خواهد نمود و به احتمال کمتری دچار تعریق و گرما خواهید شد. بعلاوه این کار را می توانید برای دکمه های آستین کت و پیراهن خود هم انجام دهید.

6. پیراهن مناسب بپوشید

اغلب افراد اهمیت پوشیدن پیراهن مناسب را نادیده می گیرند. در بسیاری از مواقع پیراهن به صورت مستقیم با پوست در تماس است بنابراین باید حتما از پیراهن باکیفیتی بهره ببرید. برترین انتخاب پیراهنی است که از جنس لینن یا صد در صد نخ پنبه باشد.

پیراهنی مانند لینن که سبک وزن باشد و بتواند دمای بدن را کاهش داده و بدن را خنک تر سازد را انتخاب کنید. لینن پارچه ای است که از الیاف طبیعی تهیه می گردد و قابلیت تنفس بالایی دارد بنابراین پوشیدن آن بسیار راحت است. اما با چروک های آن چه کار کنیم؟ از آن جایی که روی پیراهن کت می پوشید چروک های پیراهن قابل تماشا نیستند. علاوه بر این برای اینکه چروک ها کمتر معین باشند می توانید پیراهن خود را به رنگ تیره انتخاب کنید.

  • 4 روش ساده برای داشتن یک استایل کژوال با کت و شلوار

7. به اندازه و سایز دقت کنید

هنگام انتخاب و پوشیدن هر لباسی از جمله کت و شلوار باید متناسب بودن اندازه آن را در اولویت اول قرار دهید. هنگام دقت به اندازه لباس ها ددر فصل تابستان بهتر است برای قابلیت تنفس بیشتر لباس ها را کمی بزرگتر انتخاب کنید. البته دقت کنید که لباستان بیش از اندازه گشاد نباشد زیرا ظاهر نامناسب و خنده داری را ایجاد می نماید.

8. در انتخاب کفش دقت کنید

در فصل تابستان پاها عرق نموده و دچار بوی بدی می شوند. بنابراین باید کفش خود را با دقت بسیار زیادی انتخاب کنید. کفش راحت تابستانی خود را لوفر انتخاب کنید؛ زیرا به علت اینکه قسمت بالایی آن به اندازه کفش های دیگر بلند نیست و فضای بسیاری برای تنفس پذیری دارد برترین گزینه برای فصل تابستان به شمار می رود.

علاوه بر این می توانید از بین چرم های دانه دار و جیر برای رسمی تر کردن یا غیررسمی تر ساختن استایل خود بهره ببرید. کفش های لوفر با جوراب های معمولی ست می شوند، اما جوراب های کالج برای استفاده به همراه آن ها مناسب تر هستند. البته در صورتی که از جوراب کالج استفاده می کنید بهتر است برای شیک تر شدن استایل شلوار خود را کمی به بالا تا کنید.

9. برای صورت خود سایه بان درست کنید

برای تکمیل استایل خود از کلاه پاناما بهره ببرید. کلاه پاناما یکی از اجزای استایل است که هیچ گاه دمده نمی گردد. یکی از فواید کلاه این است که علاوه بر ضرورت استفاده محافظت ایجاد نموده و شیک است.

10. به تغذیه خود توجه کنید

توجه کردن به بدن و تغذیه بسیار مهم است. این موضوع در فصل تابستان هم اهمیت دوچندانی پیدا می نماید؛ زیرا تغذیه تاثیر مستقیمی بر اندازه تعریق و گرم شدن بدن دارد. بعضی غذاها باعث ایجاد احساس خنکی و بعضی دیگر باعث ایجاد احساس گرمای بیشتر می شوند.

خوردن میوه باعث ایجاد احساس خنکی بیشتر در فصل تابستان می گردد. به عنوان مثال در صورتی که هندوانه یا توت فرنگی بخورید احساس خنکی بیشتر و گرمای کمتری خواهید داشت؛ بعلاوه آبرسانی بیشتری به بدن انجام می گردد. علاوه بر این باید از خوردن غذاهای چرب، دارای میزان زیاد کربوهیدرات و پروتئین اجتناب کنید.

نوشیدن آب هم در فصل تابستان و به ویزه در مواقعی که دما در حال افزایش است ضروری می گردد. مظمئن شوید که برای جلوگیری از کم آبی بدن و پایین آوردن دمای بدن میزان کافی آب می نوشید. این کار به کنترل تعریق یاری نموده و باعث میگردد در گرمای تابستان کمتر اذیت شوید.

منبع: Real Men Real Style

منبع: دیجی استایل
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2174

به "10 باید و نباید پوشیدن کت و شلوار در فصل تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 باید و نباید پوشیدن کت و شلوار در فصل تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید