یزد بهشت سرمایه گذاری ایران ، صندلی ایران در بازار اوراسیا محکم گردد

به گزارش مسافرت رو، وزیر نیرو گفت: اتحادیه صادرات بسیار حائز اهمیت است و صندلی ایران در بازار 200 میلیون نفری اوراسیا باید محکم گردد.

یزد بهشت سرمایه گذاری ایران ، صندلی ایران در بازار اوراسیا محکم گردد

از پروفایل ما encaria دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار از ، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح دوشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد ، گفت: یزد بهشت سرمایه گذاری ایران است این عنوان برای یزد، بسیار دلگرم نماینده است، اما در بهشت سرمایه گذاری نباید بیکار داشته باشیم باید هدف گذاری را به سمت صفر کردن بیکاری ببریم و معتقدیم که این کار شدنی است.

او با اشاره به اینکه پیوستن به اتحادیه صادرات اوراسیا بسیار حائز اهمیت است، اضافه نمود: یزد و کرمان با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که دارند، باید در این الحاق صندلی ویژه ای داشته باشند و اگر جای پای خود را در بازار 200 میلیون نفری اوراسیا محکم نکنیم در آینده شرایط خوبی نخواهیم داشت.

اردکانیان با اشاره به الحاق ایران به اتحادیه صادرات اوراسیا، ادامه داد: از ابتدای 98 تا به امروز مشکلاتی در زمینه صادرات وجود داشت، اما اکنون در شرایط بهتری هستیم و آنچه که اکنون وجود دارد، یک توافق نامه پیروز است. اگر پیروز نباشیم، الحاق ما به اتحادیه صادرات اوراسیا موقت خواهد بود.

وزیر نیرو توضیح داد: در این حوزه نگاه باید به سمت جلو و رقابت ها رقابت سالمی باشد و به گونه ای نباشد که هسته های مولد ما با نبود مواظبت و مراقبت، منافع ملی کشور را ناخواسته در خطر قرار دهند.

اردکانیان تاکید نمود: تا یک ماه دیگر اجلاس شانزدهم کمیسیون مشترک مالی ایران و روسیه را در فدراسیون روسیه برگزار خواهیم کرد و شایسته است که تشکلی که در استان ها شکل گرفته در این کمیسیون حضور داشته باشند.

وزیر نیرو گفت: باید بتوانیم با توجه به صندلی برق در فراوری کشور، نقش زیرساختی برق را به درستی ایفا کنیم تا فراوری با مشکل روبرو نگردد که بخش قابل توجهی از این مهم بر عهده سازمان برنامه ریزی است، زیرا صنعت برق به میزان 100 درصد متکی به منابع داخلی است.

اردکانیان گفت: حتی در شرایط تحریم به لطف اتکا به ثروت های کشور از جمله نیروی انسانی، توانسته ایم دستاورد های بسیار وسیعی در عرصه های مختلف داشته باشیم، اما در زمینه هایی نیز هنوز خیلی عقب هستیم و باید چاره اندیشی کنیم و همه قوا و بخش خصوصی باید در این زمینه وارد عمل شوند و عقب ماندگی را علاج نمایند و اگر این اتفاق نیفتد، به اهداف خود نخواهیم رسید و قافیه را باخته ایم.

او تاکید نمود: مجموعه فعالیت ها، رفتار ها و گفتار های ما باید ایجاد احساس رضایتمندی در جامعه گردد و باید ببینیم اکنون چقدر در این زمینه پیروز هستیم.

اردکانیان توضیح داد: ما در زمینه پردازش داده ها ضعیف هستیم و آنگونه که باید، بلد نیستیم آمار و اطلاعات خود را پردازش و به منظور افزایش انگیزه ها و شوق خدمت و فعالیت عرضه کنیم.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1292

به "یزد بهشت سرمایه گذاری ایران ، صندلی ایران در بازار اوراسیا محکم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یزد بهشت سرمایه گذاری ایران ، صندلی ایران در بازار اوراسیا محکم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید