گفتگوی ظریف با وزیر خارجه کویت و نخست وزیر اقلیم کردستان در مونیخ

به گزارش مسافرت رو، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست مونیخ با وزیر خارجه کویت و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق جداگانه ملاقات و مصاحبه کرد.

گفتگوی ظریف با وزیر خارجه کویت و نخست وزیر اقلیم کردستان در مونیخ

با شرایط تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ در محل برگزاری این نشست حضور دارد، امروز (یکشنبه) در ادامه رایزنی هایش با مقامات شرکت کننده در حاشیه نشست مذکور با وزیر خارجه کویت و نخست وزیر اقلیم کردستان جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

گفتگو درباره تحولات یمن

در دیدار ظریف و احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت علاوه بر موضوعات روابط دوجانبه، امنیت منطقه و روابط با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، تحولات یمن نیز مورد گفتگو و گفتگو نهاده شد.

وزیر خارجه ایران همچنین روز آدینه با یوسف بن علوی همتای عمانی خود دیدار و گفتگو نموده بود.

رایزنی با شاد بارزانی

به گزارش فارس، ظریف و شاد بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز در دیداری که در حاشیه نشست مونیخ داشتند، علاوه بر روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق، در مورد مسائل عراق و سوریه همچنین امنیت و مبارزه با تروریسم گفتگو و گفتگو کردند.

طرفین در مورد بازسازی داعش و فعالیت مجدد آن در عراق و افغانستان ابراز نگرانی کردند.

وزیر خارجه ایران که پنجشنبه شب 24 بهمن ماه برای شرکت در این نشست وارد مونیخ شد، روزهای آدینه و شنبه رایزنی هایی را با مقامات شرکت کننده از جمله تعدادی از وزرای خارجه صورت داد.

نخست وزیر کانادا و وزرای خارجه چین، روسیه، آلمان، فرانسه، ژاپن، عمان، کرواسی، فنلاند، جمهوری چک، واتیکان، کانادا، ترکیه، اوکراین و اسپانیا از جمله مقاماتی بودند که ظریف در این دو روز با آنها دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با گروه الدرز، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و گروه اقدام بحران نیز از دیگر دیدارهای ظریف در حاشیه نشست مونیخ بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشستی درباره تنش زدایی در خلیج فارس به سؤالات حاضران پاسخ داد و در نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی نیز حضور یافت و آمادگی ایران را برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی این موضوع مجددا اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 875

به "گفتگوی ظریف با وزیر خارجه کویت و نخست وزیر اقلیم کردستان در مونیخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی ظریف با وزیر خارجه کویت و نخست وزیر اقلیم کردستان در مونیخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید