سهم سه نفره ایران از 366 جودوکار، غیبت نیمی از مدال آوران لندن

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، سایت رسمی فدراسیون جهانی از حضور قطعی 366 جودوکار در بازیهای المپیک اطلاع داد. این تعداد جودوکار نماینده 114 کشور هستند که در نوع خود یک رکورد محسوب می گردد. در واقع هیچ رشته ورزشی در ریو نیست که ورزشکاران این تعداد کشور برای کسب مدال در آن رقابت نمایند.

سهم سه نفره ایران از 366 جودوکار، غیبت نیمی از مدال آوران لندن

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

رقابتهای جودو در هفت وزن قانونی برگزار می گردد که در مجموع دو بخش مردان و زنان 56 مدال طلا، نقره و برنز توزیع خواهد شد. اما نکته مهم و قابل توجه در بخش غیبت گسترده مدال آوران دوره قبل المپیک است.

در میان 28 جودوکاری که دوره قبل در لندن صاحب مدال شدند تنها 11 جودوکار حضور دارند. در بین مردان طلایی لندن 2012 تنها تدی رنر فرانسوی به دیدار رقبای خود می رود و شش جودوکار دیگر در این دوره غیبت دارند.

رشید سوبیروف ازبکستانی که در وزن 60- کیلوگرم به نشان برنز دست یافت در وزن 66- کیلوگرم رقابت می نماید. گونزالس کوبایی دارنده مدال نقره وزن 90- کیلوگرم و نادین مغولستانی با نقره 100- کیلوگرم نیز برای رسیدن به جایگاهی بهتر راهی ریو می شوند. ضمن اینکه ابنوما از ژاپن، سیان جیرگال از مغولستان ، فورتیرم کانادا، ایلیادیس یونان و پترس از آلمان با مدال برنز دوره قبل به ریو می روند.

در میان تمامی جودوکاران حاضر در ریو شاید دو نام بیشتر از سایر ورزشکاران جلب توجه کند. تدی رنر فرانسوی و ایلیادیس یونانی که برای کسب سومین مدال المپیکی خود کوشش می نماید.

رنر 27 ساله که 16 مدال طلا از رقابتهای معتبر جهانی و قاره ای در کارنامه خود دارد با سابقه نقره 2008 پکن و طلای 2012 لندن در سومین حضور خود در بازیهای المپیک به دنبال سومین مدال است.

ایلیادیس یونانی هم در شروع ورود به 31 سال زندگی خود برای حضور در چهارمین المپیک و کسب سومین مدال کوشش می نماید. وی که در المپیک 2004 آتن به مدال طلا دست پیدا کرد ، در المپیک 2008 از دور مسابقات حذف شد و در 2012 لندن هم برنز گرفت.

اما سه کشور ژاپن، برزیل میزبان و فرانسه تنها کشورهایی هستند که با سهمیه کامل در هر دو بخش مردان و زنان، یعنی با 14 جودوکار در المپیک 2016 حضور خواهند داشت. آلمان و مغولستان با 13 سهمیه، کره جنوبی با 12 سهیه ، روسیه و هلند نیز با 11 سهمیه بیشتر جودوکاران را در این دوره از بازیها دارند.

کوبا تنها کشوری است که 9 سهمیه دارد، 5 کشور مجارستان ، چین ، گرجستان ، کانادا و ازبکستان هر کدام 8 سهمیه دارند. ا,کراین ، انگلستان و استرالیا هر کدام هفت سهمیه کسب نموده اند ، آذربایجان به همراه پرتغال 6 سهمیه ،اتریش، مصر ، الجزایر ، قزاقستان ، اسلوونی ، ایتالیا، اسپانیا و بلژیک هر کدام 5 سهمیه ، رومانی ، ترکیه ، لهستان ، سوئد و تونس هر کدام چهار سهمیه را به خود اختصاص داده اند.

ایران به همراه سوئیس ، چک ، مراکش ، امارات ، اکوادور و کره شمالی هم سه سهمیه حضور در این دوره از بازیها را کسب نموده اند. 15 کشور دو سهمیه دارند و 57 کشور هم با یک جودوکار به ریو می روند.

جودو ایران بعد از یک دوره غیبت از بازیهای المپیک در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد با علیرضا خجسته ، سعید ملایی و جواد محجوب راهی ریو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 507

به "سهم سه نفره ایران از 366 جودوکار، غیبت نیمی از مدال آوران لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم سه نفره ایران از 366 جودوکار، غیبت نیمی از مدال آوران لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید