کن سولقان ؛ سفر یک روزه حوالی تهران

به گزارش مسافرت رو، نیمی از جاذبه های گردشگری کن سولقان جذابیت جاده آن است. مثل رودخانه کن که از ارتفاعات توچال سرچشمه می گیرد. از پرآب ترین رودخانه های تهران است که آب دریاچه مصنوعی چیتگر نیز از آن تامین می گردد.

کن سولقان ؛ سفر یک روزه حوالی تهران

جهت دریافت مشاوره سفر با تورهای لحظه آخری کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

کن سولقان یک نقطه دیدنی در اطراف تهران نیست، درواقع نام دو روستاست؛ کن و سولقان. در شمال غربی تهران قرار گرفته و فقط اسم هایشان است که باهم به کار برده می شوند. آن ها را با نام کن سولقان یا کن سولوقون می شناسند. به عنوان یک منطقه خوش آب و هوا با رستوران های عالی در اطراف تهران.

کن سولقان کجای تهران واقع شده است

روستای کن و سولقان در شمال غربی تهران واقع شده و کن بخشی از منطقه 5 تهران است. بسیار قدیمی است و هرچند تغییرات بسیاری نموده اما به 1400 سال پیش بازمی گردد. برای جذب گردشگران ظرفیت بالایی دارد. همچنین در آن امکان کوه پیمایی هم وجود دارد و برای تور یک روزه آخر هفته عالی است.

جاهای دیدنی کن سولقان

نیمی از جاذبه های گردشگری کن سولقان جذابیت جاده آن است. مثل رودخانه کن که از ارتفاعات توچال سرچشمه می گیرد. از پرآب ترین رودخانه های تهران است که آب دریاچه مصنوعی چیتگر نیز از آن تامین می گردد. در طول جهت دره ها و شکل خاص کوه ها دیدنی هستند. این جهت چشم اندازهای زیبایی دارد که دره دوچناران یکی از معروف ترین آن هاست.

روستای وردیج هم سر راه است و سنگ هایی که به صورت صورتک هایی تراشیده شده در ارتفاعات کنار جاده هستند روستا را به منطقه ای توریستی تبدیل نموده اند. رستوران های کن سولقان سنتی هستند و بهترین منطقه برای استراحت های بین راهی. در طول جهت پنج امامزاده خواهید دید که آخرین آنها امامزاده داوود است. روستاهای سنگان، وردیج، کشارعلیا، رندان، طالون و واریش هم هرکدام دیدنی های خاص خود را دارند.

روستای وردیج

آبشار رندان بسیار دیدنی است برای دسترسی به آن ابتدا باید به سمت سولقان برانید، سپس جهت را ادامه دهید، بعد از روستای سنگان تابلوی رندان را خواهید دید. واریش هم روستای ییلاقی شگفت انگیزی است. زمستان برای اقامت به آنجا نروید. به قدری سرد می گردد که ساکنانش از آنجا می فرایند و بهار باز می گردند. درعوض در تابستان گرم تهران، سیل گردشگران از زیبایی های آن سرمست می شوند. چشمه واریش آب سرد گوارایی دارد و در تابستان ماوای ساکنان تهران است. محل خوبی برای گذراندن آخر هفته ای به یادماندنی.

آبشار یخ زده روستای سنگان

پارک کوهسار تهران شمال کن و در دامنه های رشته کوه البرز است. علاوه بر آرامش منحصربه فردش، در ارتفاعات واقع شده و مرکز تفریحات هوایی مثل پاراگلایدر است. جذابیت های طبیعی و تفریحی فراوان دارد و یک جاده ماشین روی آسفالتی که شما را تا ارتفاعات این منطقه راهنمایی می نماید.

در کیلومتر 10 جاده هم دره ای طولانی به نام کشار واقع شده است. درختان زیادی سراسر دره را احاطه نموده اند و یک مقصد مناسب برای گشت و گذار در کنار رودخانه ای کوچک است.

چگونه به کن سولقان برویم؟

بهترین جهت از سمت اتوبان همت است. باید وارد بزرگ راه آبشناسان بشوید و به سمت بلوار کوهسار برانید. سرانجامی بلوار آغاز جهت سولقان است. از سرانجامی اتوبان یادگار امام هم می گردد به سمت فرحزاد بروید و پس از 15 کیلومتر به تپه سلام برسید. گنبد امامزاده داوود را که دیدید همین راه را تا سرانجام ادامه دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با یگر نقاط گردشگری اطراف تهران روستای برغان را هم بخوانید.

برای خواندن یک جهان مطلب گردشگری با خبرنگاران بمانید.

جاده امامزاده داوود در زمستانمنبع: پیام دلتا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 780

به "کن سولقان ؛ سفر یک روزه حوالی تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "کن سولقان ؛ سفر یک روزه حوالی تهران" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کن سولقان ؛ سفر یک روزه حوالی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید