کنفرانس امنیتی مونیخ 2020؛ نمایش شکاف عمیق دو سوی آتلانتیک

به گزارش مسافرت رو، یک رسانه آلمانی در مطلبی کنفرانس امنیتی مونیخ 2020 را روشن کننده شکاف روزافزون دو سوی آتلانتیک دانسته و نوشت: آنچه مسلم است دیگر بازگشتی به روابط محبت آمیز سابق وجود نخواهد داشت.

کنفرانس امنیتی مونیخ 2020؛ نمایش شکاف عمیق دو سوی آتلانتیک

با هزینه سفر یک هفته ای به آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کنفرانس امنیتی مونیخ 2020 که از روز آدینه (25 بهمن ماه) شروع شده بود بالاخره روز یکشنبه (27 بهمن ماه) به کار خود خاتمه داد.

دویچه وله آلمان در مطلبی به نتایج این کنفرانس مهم بین المللی پرداخته و نوشت: اکنون شکاف های عمیق در روابط بین دو سوی آتلانتیک بیش از پیش آشکار شده است.

واکنش مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به سخنرانی افتتاحیه فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان در این کنفرانس نشان می دهد که اروپا و یا حداقل برلین و حتی بیشتر پاریس بیش از هر زمان دیگری از واشنگتن دور هستند.

در این کنفرانس بین المللی هیات بزرگ آمریکایی البته تمام کوشش خود را برای بستن شکاف های دو سوی آتلانتیک که در دوران حکومت دونالد ترامپ بسیار عمیق شده بود انجام داد.

آنچه که کنگره آمریکا و دولت درباره آن توافق دارند این است که چین دشمن جدید آن ها است.

این طور به نظر می رسد که این امیدواری وجود داشته باشد که شاید اروپاییان و آمریکایی ها در برابر این تهدید جدید (چین) دوباره به نقاط اشتراک خود بازگردند.

در هر صورت به ندرت تبادل نظر، سخنرانی و یا گفتاری از طرف آمریکا در مونیخ وجود داشت که در آن به گسترش پروژه اینترنت نسل پنجم و زیر ساخت های ارتباطی آن پرداخته نشد. در این سخنان هشدارهای گسترده ای درباره مشارکت شرکت چینی هوآووی در این پروژه داده شد. البته با وجود همه تردیدها در این باره این درخواست آمریکا با مخالفت های بسیاری روبرو شده است.

دویچه وله در ادامه نوشت: یک چیز مسلم است و آن این است که دیگر بازگشتی به دوران دوستی تنگاتنگ بین دو سوی آتلانتیک وجود نخواهد داشت. اروپاییان حداقل از نظر کلامی از این خواب بیدار شده اند. صحبت از قدرت سیاسی راهبردی و مستقل اروپایی زیاد است.

از آلمان بسیار درخواست می گردد زبان قدرتی که به نظر می رسد رئیس جمهور فرانسه به آن مسلط است را یاد بگیرد.

در ادامه این مطلب آمده است: با توجه به مناسبات دو سوی آتلانتیک سه موضع گیری قابل توجه است، یکی چشم انداز فرانسه درباره استقلال اروپا، دیگری موضع غالب به ویژه در اروپای شرقی مبنی بر اینکه باید به صورت تنگاتنگ ارتباطات با واشنگتن وجود داشته باشد و موضع مردد حاکم در آلمان که بین این قطب ها سرگردان است. با این حال می توان با قطعیت این مسئله را پیش بینی کرد که اگر دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر بار دیگر رئیس جمهور منتحب آمریکا گردد موضع فرانسه با استقبال گسترده ای حتی از طرف برلین روبرو خواهد شد.

شاید سخنرانی رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس امنیتی مونیخ نقطه اوج این اجلاس بین المللی بود. ماکرون پویایی غیرقابل باوری را در بحث های اروپایی ایجاد کرد. وی برای استقلال اروپا می جنگد. ماکرون خواهان یک سیاست دفاعی و خارجی مشترک است و اگر نتواند در این راستا با همه 27 عضو اتحادیه اروپا هماهنگ گردد، علاقمند است تنها با آن هایی همراه گردد که مانند پاریس به دنبال یک اروپای شایسته عمل هستند.

ماکرون این طور نتیجه گیری می نماید که تنها جاه طلبی در جهان کافی نیست و مهارت هم ضروری است. البته آلمان واکنش مثبتی به این مواضع فرانسه نشان داده و اینکه آیا این واکنش ها به عمل بدل خواهد شد را باید دید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 885

به "کنفرانس امنیتی مونیخ 2020؛ نمایش شکاف عمیق دو سوی آتلانتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس امنیتی مونیخ 2020؛ نمایش شکاف عمیق دو سوی آتلانتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید