کدام پروازهای خارجی ایران لغو شد؟

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، تا پیش امروز فقط پذیرش مسافر از کشورهای آفریقایی ممنوع شده بود اما با اعلام سخنگوی گمرک از امروزمرز زمینی در بخش مسافری با کشورهای همسایه به مدت 15 روز بسته شد.

کدام پروازهای خارجی ایران لغو شد؟

روح الله لطیفی، درباره آخرین شرایط مرزهای ایران با کشورهای همسایه در بخش مسافری به ایلنا گفته است: با توجه به ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت کشور برای پیشگیری از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا (اومیکرون) مرز زمینی در بخش مسافری با کشورهای همسایه از امروز (چهارم دی ماه) به مدت 15 روز بسته خواهد شد.

گویا هنوز راه حل تازهی برای مقابله با سویه تازه ویروس امیکرون در نظر گرفته نشده است. علی رغم اینکه در سال نو میلادی در سراسر دنیا چند هزار پرواز در تعطیلات کریسمس لغو شد اما در ایران به جز کشورهای آفریقایی هنوز محدودیتی برای پروازهای خارجی اعمال نشده است!

این مساله می تواند دوباره سلامت ایرانی ها و اقتصاد آن ها را تهدید کند.

ایران از آفریقا مسافر نمی گیرد

یه دنبال انتشار خبر سویه تازه کرونا در برخی از کشورهای آفریقایی سازمان هواپیمایی کشوری به ایسنا گفته که هیچ پرواز مستقیمی از سوی کشورهای آفریقایی انجام نمی گردد، بعلاوه پذیرش مسافر از کشورهای آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی ممنوع شده است.

با این که ورود ویروس جهش یافته امیکرون به ایران تایید شده است، اما سازمان هواپیمایی کشوری این موضوع را رد می نماید و می گوید: چنین مساله ای که مسافر مبتلا به امیکرون به وسیله پروازها به ایران وارد شده مورد تایید نیست.

شمار مبتلایان به امیکرون چقدر است؟

در روز 29 آذر ماه معاون وزیر بهداشت تعداد مبتلایان به ویروس امیکرون را هشت نفر اعلام نمود. به گفته کمال حیدری، یک مورد امیکرون در مشهد و سه مورد نیز در تهران شناسایی شده است.

با این حال اما محمد محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری به ایسنا گفته است: تا به امروز پروتکل تازهی که ممنوعیت ها و محدودیت ها پروازهای داخلی و خارجی را افزایش دهد، از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ابلاغ نشده است.

گویا با وجود اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونای امیکرون تعیین شده است، ایران راه حل تازهی برای ممنوعیت لغو پروازها ندارد.

به نظر می رسد تنها راه مقابله با شیوع سویه تازه ویروس کرونا در ایران همان راه حلهای قبلی است. یعنی ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داده که اگر مسافری مشکوک به کرونا بود و تست منفی PCR یا کارت واکسن نداشت به آزمایشگاه های مرجع معرفی گردد.

به گفته سازمان هواپیمایی کشوری، این دستورالعمل چهارشنبه هفته گذشته به همه مبادی و فرودگاه ها اعلام شد و قرار است بر اجرای درست و دقیق آن مانند دفعات گذشته نظارت گردد!

برای مطالعه بیشتر خبر لیست کشورهای پرخطر برای پرواز را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2010

به "کدام پروازهای خارجی ایران لغو شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام پروازهای خارجی ایران لغو شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید