کانادا: روسیه به ما حمله سایبری نموده است

به گزارش مسافرت رو، به گزاش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، تنها ساعاتی پس از هلند و انگلیس، کانادا هم ادعا کرد که روسیه به این کشور حمله سایبری نموده است.

کانادا: روسیه به ما حمله سایبری نموده است

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

وزارت خارجه کانادا در این خصوص با انتشار بیانیه ای ادعا کرد: اتاوا با اطمینان زیاد اعلام می نماید که نیروهای اطلاعات نظامی روسیه موسوم به GRU، مسئول حملات سایبری هستند.

هلند نیز ساعاتی پیش اعلام نمود که این کشور 4 تبعه روس را به اتهام حمله سایبری به سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی (OPCW) اخراج نموده است.

وزارت دفاع هلند اعلام نمود که این حمله را افسران ارتش روسیه برنامه ریزی نموده و بر این اساس 4 افسر سازمان اطلاعات ارتش روسیه (جی آریو) (GRU) از هلند اخراج شده اند.

متعاقب اعلام این خبر، سفیر روسیه در شهر آمستردام به وزارت خارجه هلند احضار شد.

این در حالی است که جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس نیز ساعاتی پیش و در اقدامی هماهنگ، روسیه را به انجام حملات سایبری بی پروا متهم نموده بود.

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص گفت که سازمان اطلاعات ارتش روسیه پویشی آنلاین را با هدف حمله به سازمان های سیاسی، مشاغل، رسانه ها و بخش های ورزشی انگلیس راه اندازی نموده است.

وی ادعا کرد: مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس متوجه عملیاتی شده است که در جریان آن سازمان جی آریو (GRU) وابسته به ارتش روسیه، پشت حملات سایبری علیه سازمان های بلندپایه در انگلیس بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 315

به "کانادا: روسیه به ما حمله سایبری نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: روسیه به ما حمله سایبری نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید