چین قطار هیدروژنی، ابر خازنی با سرعت 100 مایل در ساعت را راه اندازی می نماید (تور چین)

به گزارش مسافرت رو، چین بزرگترین فراوری کننده وسایل نقلیه ریلی دنیا قطاری با آلایندگی صفر راه اندازی نموده است که با سلول های سوختی هیدروژنی با بافر ابرخازن کار می نماید.

چین قطار هیدروژنی، ابر خازنی با سرعت 100 مایل در ساعت را راه اندازی می نماید (تور چین)

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این قطار چهار واگنی قادر به سرعت 100 مایل در ساعت (160 کیلومتر در ساعت) مسیرش را می پیماید که سریع ترین قطار هیدروژنی تا به امروز محسوب می گردد.

این قطار که به طور مشترک به وسیله شرکت دولتی یکپارچه صنعتی CRRC و ترانزیت ریلی چنگدو ساخته شده است، اولین قطار مسافربری با نیروی هیدروژنی در چین است که بردی معادل 600 کیلومتر دارد. خو قطار به عنوان ماده آلاینده، چیزی جز آب منتشر نمی نماید. این قطار قابلیت رانندگی خودران، با ارتباطات 5G را هم دارد.

آلمان در این نوع کارها پیشتاز است و از سال گذشته حدود 14 قطار آلستوم با سوخت هیدروژنی در این کشور در حال خدمت هستند. اما قطار تازه چینی، قطارهای آلمانی بیشتر از 20 کیلومتر در ساعت سریع تر است، اما قطارهای آلمانی در حال حاضر برد بسیار بیشتری دارند، یعنی هزار کیلومتر.

با اینکه ژاپن و کره پر سر و صداترین کشورهایی بوده اند که در پی سوخت هیدروژنی به عنوان یک سوخت سبز به عنوان راهکار حمل و نقل هستند، آخرین آمار نشان می دهد چین در استقرار واقعی ایستگاه های سوخت گیری هیدروژن پیشتاز شده است.

فقط کمی بیش از 1000 ایستگاه هیدروژن در دنیا وجود دارد و حدود یک سوم آنها در چین هستند.

این قطار چهار واگنی می تواند به سرعت 160 کیلومتر در ساعت برسد که آن را به سریع ترین ماشین در نوع خود در دنیا تبدیل می نماید.

به این ترتیب کشوری که اکثریت قریب به اتفاق زنجیره تامین باتری های لیتیومی را کنترل می نماید نیز بی سر و صدا در حال حرکت در هیدروژن است.

منبع: گلوبال تایمز

منبع: یک پزشک
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2266

به "چین قطار هیدروژنی، ابر خازنی با سرعت 100 مایل در ساعت را راه اندازی می نماید (تور چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین قطار هیدروژنی، ابر خازنی با سرعت 100 مایل در ساعت را راه اندازی می نماید (تور چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید