چین خواهان تضمین صلح افغانستان توسط سازمان ملل شد

به گزارش مسافرت رو، وزیر خارجه چین خواهان تضمین برقراری صلح در افغانستان توسط سازمان ملل پس از خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از این کشور شد.

چین خواهان تضمین صلح افغانستان توسط سازمان ملل شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وانگ یی وزیر خارجه چین گفت که سازمان ملل قابلیت تضمین برقراری صلح و ثبات در افغانستان پس از خروج نظامیان آمریکایی و ناتو را دارد.

وزیر خارجه چین با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت: شتاب زدگی در خروج این نیروها صدمه قابل توجهی به فرایند صلح دولت کابل و طالبان وارد کرد است.

به گزارش تاس، وانگ یی اضافه نمود: ما باور داریم که سازمان ملل می تواند نقش مناسبی در این شرایط ایفا نماید.

وزیر خارجه چین در تماس با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود اظهارداشت که کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای باید توجه ویژه ای به فرایند صلح در افغانستان داشت باشند و پکن و اسلام آباد نیز ضمن تقویت گفت وگوهای استراتژیک، نقش فعالتری برای تامین صلح در افغانستان ایفا نمایند.

پیش از این نیز هوا چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود که اعلام ناگهانی خروج کامل نیروها از افغانستان منجر به حملات انتحاری پیاپی در سراسر افغانستان شده است.

چونینگ همچنین از نیروهای خارجی مستقر در افغانستان خواست تا با در نظر داشت امنیت مردم، به طور مسئولانه از این کشور خارج شوند تا از ایجاد آشفتگی و رنج بیشتر مردم افغانستان جلوگیری گردد.

رئیس جمهور چین و نخست وزیر پاکستان نیز پیش از این با اشاره به تاثیر فرایند صلح افغانستان در امنیت منطقه ای تاکید نموده بودند که جنگ این کشور راهکار نظامی ندارد و فرایند صلح افغانستان به رهبری و مالکیت افغان ها سبب صلح و ثبات خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1702

به "چین خواهان تضمین صلح افغانستان توسط سازمان ملل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان تضمین صلح افغانستان توسط سازمان ملل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید