پکن: کاهش تحریم های کره شمالی بهترین گزینه برای کاهش تنش است

به گزارش مسافرت رو، معاون وزیر خارجه چین با بیان اینکه کاهش تحریم های کره شمالی بهترین گزینه برای کاهش تنش در منطقه است، خواهان مصالحه واشنگتن و پیونگ یانگ شد.

پکن: کاهش تحریم های کره شمالی بهترین گزینه برای کاهش تنش است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت چین در آستانه سفر نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور کره شمالی به این کشور، پیشنهاد خود برای برداشتن تحریم های پیونگ یانگ را بهترین گزینه برای کاهش تنش ها در منطقه شرق آسیا دانست.

به نوشته خبرگزاری رویترز، لو ژائوهوی معاون وزیر خارجه چین امروز (پنجشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه لغو بعضی تحریم ها علیه کره شمالی بهترین راه برای به حداقل رساندن تنش ها است، خواهان مصالحه واشنگتن و پیونگ یانگ بر سر موضوع برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی شد.

بر این اساس، وی ضمن اشاره به قابل دسترس بودن راه حل سیاسی برای شبه جزیره کره علی رغم تنش های اخیر، شرح داد: این بهترین طرح (لغو تحریم) در وضعیت کنونی جهت رفع کردن بن بستی است که در [روند] خلع سلاح هسته ای کره شمالی و برای [رسیدن به] صلح و ثبات وجود دارد.

وزارت خارجه چین در حالی درخواست ها برای کاهش تحریم های کره شمالی را مجددا تکرار کرد که قرار است امروز استفن بیگون نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور کره شمالی برای گفت وگو با مقامات چینی، وارد پکن گردد.

به نوشته رویترز، معاون وزیر خارجه چین همچنین اضافه کرد: ما امیدواریم که طرف های دخیل [در این موضوع] خویشتن داری نموده و به یک اندازه جلو بیایند و به وسیله گفت وگو برای محقق کردن تعاملات مثبت و یافتن سریع راه حل همکاری نمایند.

بامداد سه شنبه بود که روسیه و چین با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، خواهان لغو بعضی تحریم های کره شمالی شدند. (جزئیات بیشتر)

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیشتر به واشنگتن تا خاتمه امسال میلادی برای اتخاذ یک رویکرد منعطف در قبال کره شمالی مهلت داده بود تا محدوده زمانی برای گفت وگو که در سخنرانی سیاسی رهبر عالی کره شمالی (23 فروردین ماه) برای آمریکا مشخص شد، خاتمه امسال است.

همزمان با نزدیک شدن به موعد ضرب الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا، دولت پیونگ یانگ هفته قبل با قطع امید تلویحی از مذاکره با آمریکا، گفته بود واشنگتن دیگر چیزی برای ارائه به ما در مذاکرات ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 672

به "پکن: کاهش تحریم های کره شمالی بهترین گزینه برای کاهش تنش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: کاهش تحریم های کره شمالی بهترین گزینه برای کاهش تنش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید