چگونه یک گوشت کوب خوب داشته باشیم ، گوشت کوب چوبی و فلزی بهتر است یا برقی؟

به گزارش مسافرت رو، گوشت کوب از آن دسته وسایلی است که ظاهر کوچکی دارند اما خیلی کارها از دستشان برمی آید. گوشت کوب هم مثل هر چیز دیگری با گذشت زمان دچار تغییر و تحولاتی شده و پیشرفت نموده است.

چگونه یک گوشت کوب خوب داشته باشیم ، گوشت کوب چوبی و فلزی بهتر است یا برقی؟

به گزارش خبرنگاران، وسیله ای که به گوشت کوب برقی معروف است، در واقع یک خردکن مجهز و قوی است. برخی از انواع گوشت کوب های برقی یک کاره هستند و برخی دو، سه کاره. یعنی همزمان خردکن/ همزن و میکسر هم هستند.

HR1366

ویژگی ها: برای خرد کردن مواد سخت، یک دکمه توربو پیش بینی شده که فشاری به دستگاه وارد نمی نماید.

قطعات این دستگاه را می گردد با ماشین ظرفشویی شست.

برای شست وشوی آسان تر، بدنه استیل ضدزنگ را می گردد به راحتی جدا کرد. تیغه همزن محافظی دارد که از پخش شدن مواد غذایی جلوگیری می نماید.

MSM67PE

ویژگی های دستگاه: یک نشانگر نورانی دارد که به شما یاری می نماید سرعت را تنظیم کنید.

لوازم جانبی: لیوان مدرج/ پایه استیل ضدزنگ با تیغه چهارپره و پره همزن/ خردکن کوچک با تیغه استیل ضدزنگ/ درپوش پلاستیکی.

MSM6A3R

ویژگی دستگاه: بدون سیم و با فناوری لیتیوم آیون کار می نماید.

نشانگر نورانی دارد که شرایط شارژ دستگاه را نشان می دهد.

لوازم جانبی: لیوان مدرج/ پایه همزن استیل ضدزنگ و پره همزن/ درپوش پلاستیکی/ خردکن کوچک با تیغه استیل ضدزنگ/ پایه شارژ رومیزی و دیواری.

MSM6A70

ویژگی های دستگاه: باتری های این مدل عمری نسبتا طولانی دارند. علاوه بر نشانگر شرایط شارژ، دو کلید ایمنی روشن کردن هم روی دستگاه هست.

لوازم جانبی: لیوان مدرج/ پایه همزن استیل ضدزنگ و پره همزن/ درپوش پلاستیکی/ خردکن کوچک با تیغه استیل ضدزنگ/ پایه شارژی رومیزی و دیواری.

مراقبت از برقی ها

اگر گوشت کوب با نیروی برق کار می نماید، باید حواستان را جمع کنید وقت هایی که فشار برق ضعیف است آن را روشن نکنید.

مقدار موادی که قرار است در دستگاه بریزید، باید متناسب با قدرت آن باشد. تا جایی که ممکن است سعی کنید مواد خوراکی را اول با چاقو به قطعات کوچک تقسیم کنید، بعد داخل گوشت کوب برقیتان بریزید.

معمولا در بروشور گوشت کوب برقی نوشته شده چند دقیقه می توانید از آن بهره ببرید یا بر حسب تجربه می دانید که دستگاه بیشتر از مدت زمان خاصی کشش ندارد. حواستان به مدت زمان روشن بودن گوشت کوب برقی باشد.

حتما بعد از هر بار استفاده از دستگاه، قطعات را جدا کنید و بشویید و بلافاصله بعد از شستن، آن را خشک کنید.

گوشت کوب چوبی

جزو نسل های اول هستند. هنوز هم که هنوز است درآشپزخانه برخی مادربزرگ ها که کمتر به تغییرات تن داده اند، پیدا می گردد. دلیل اصلی محبوبیت گوشت کوب چوبی پیش مادربزرگ ها و دیگر علاقه مندانش، سبکی آن است. یک عیب بزرگ هم دارد؛ در تماس با آب و ضرب دیدگی به مرور زمان شیارهایی در چوب ایجاد می گردد. در این صورت مواد غذایی در این شیارها جا خوش می نمایند و این مساله بهداشت گوشت کوب های چوبی را زیر سوال می برد.

گوشت کوب فلزی

گوشت کوب های سخت جانی هستند. نه خراب می شوند و نه زنگ می زنند. حتی مرور زمان هم رویشان تاثیری ندارد. آنها سر سختانه مقابل نوهایی که به بازار می آیند، مقاومت می نمایند. برای همین هم در دیزی سراها و رستوران هایی که آبگوشت سرو می گردد (هر قدر هم که شیک باشند) گوشت کوب های فلزی روی سینی غذا نشسته اند. ارتباط آبگوشت و گوشت کوب یک رابطه ابدی است و نمی گردد هیچ چیزی را جایگزین یک گوشت کوب فلزی کرد. تصورش هم ممکن نیست!

گوشت کوب پلاستیکی

پلاستیک به کار رفته در ساختمان این نوع از گوشت کوب، از انواع معمولی نیست. پلاستیک های فشرده برای ساخت گوشت کوب در نظر گرفته شده اند که از نظر مقاومت از نمونه های فلزی کم نمی آورند. رمز موفقیت گوشت کوب پلاستیکی، ظاهر زیبا و بلوری آن است. پلاستیکی ها در برابر حرارت کم، اتفاقی برایشان نمی افتد اما در صورت تماس با شعله آتش ممکن است آب شوند. جدای از این، ایراد بزرگی که به گوشت کوب پلاستیکی وارد است، مساله بهداشت آن است. مهندسین صنایع غذایی با هر وسیله پلاستیکی که با مواد خوراکی در ارتباط باشد، مخالفند. آنها می گویند حرارت باعث آزاد شدن مواد خطرناک تشکیل دهنده پلاستیک در غذا می گردد.

توجه!

گوشت کوب های چوبی خیلی زود آلودگی را به خود می گیرند. بعد از استفاده از این گوشت کوب ها، نگذارید مواد رویش خشک گردد. سریع آن را بشویید و خشک کنید. گوشت کوب چوبی را لای پارچه بپیچید تا برای استفاده بعدی خشک و تمیز بماند.

برای تمیز کردن گوشت کوب چوبی از سفیدنماینده های شیمیایی استفاده نکنید. گوشت کوب فلزی را هم بعد از استفاده بشویید چراکه بعد از مدتی تغییر رنگ می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2300

به "چگونه یک گوشت کوب خوب داشته باشیم ، گوشت کوب چوبی و فلزی بهتر است یا برقی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک گوشت کوب خوب داشته باشیم ، گوشت کوب چوبی و فلزی بهتر است یا برقی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید