چگونه با فرستادن پیامک مربوط به یاری معیشتی رمضان شما را فریب میدهند؟

به گزارش مسافرت رو، خبرنگاران-رییس پلیس فضای فراوری و تبادل اطلاعات تهران عظیم باتوجه به فرصت طلبی بعضی سودجویان با ارسال پیامک و انجام تبلیغات دروغین طرح یاری معیشتی به مناسبت ماه مبارک رمضان و کلاهبرداری از شهروندان با استفاده از درگاه های جعلی، در این خصوص هشدار داد.

چگونه با فرستادن پیامک مربوط به یاری معیشتی رمضان شما را فریب میدهند؟

ایلنا نوشت: سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت که تعدادی از شهروندان در روزهای گذشته پیامکی با عنوان جهت مشارکت در طرح تامین بسته معیشتی ویژه ماه رمضان به لینک ارسالی مراجعه کنید دریافت نموده اند که این پیامک های جعلی، ترفند کلاهبرداران برای به دام انداختن شهروندان و سرقت اطلاعات بانکی آنها است.

این مقام انتظامی ادامه داد: باید توجه داشت لینک های ارسال شده در این پیامک ها، کاربران را به یک درگاه بانکی جعلی (فیشینگ) راهنمایی نموده و پس از دریافت اطلاعات بانکی،اقدام به برداشت وجه به صورت غیرمجاز از حساب بانکی افراد می نماید.

وی اضافه نمود: باتوجه به اینکه یکی از ترفندهای مجرمان سایبری،ارسال پیامک با لینک های جعلی می باشد،کاربران با رعایت نکات ساده ای می توانند از خالی شدن حساب بانکی خود توسط کلاهبرداران جلوگیری نمایند،همچنین انجام یاری جهت بسته های حمایتی و معیشتی را تنها به وسیله خیرین و اشخاص شناخته شده محلی یا مراکز خیریه معتبر و نیز رسانه ملی دنبال نمایند و فریب تبلیغات اغوا نماینده مجرمین اینترنتی را نخورند.

این مقام انتظامی اعلام کرد: شهروندان به لینک های دریافتی پیامک های ناشناس به هیچ عنوان اعتماد ننموده و بر روی آن کلیک ننمایند و هنگام واریز وجه با استفاده از درگاه های پرداخت الکترونیکی پروتکل های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظرو دیگر ملزومات امنیتی را به طور کامل آنالیز نموده تا در دام کلاهبرداران سایبری قرار نگیرید.

رییس پلیس فتا تهران عظیم به شهروندان توصیه کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران درصورتی که با چنین مواردی برخورد کردند می توانند موضوع را سریعاً به وسیله سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1676

به "چگونه با فرستادن پیامک مربوط به یاری معیشتی رمضان شما را فریب میدهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با فرستادن پیامک مربوط به یاری معیشتی رمضان شما را فریب میدهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید