چه کنیم تا به خاطر رایانه و موبایل آتروز گردن نگیریم؟

متخصص ارتوپدی گفت: در هنگام استفاده از رایانه یا گوشی همراه، گردن را نباید بیش از 10 تا 15 درجه خم کنیم؛ چرا که در غیر این صورت باعث بروز آرتروز و دیسک آرتروز گردن می گردد.

چه کنیم تا به خاطر رایانه و موبایل آتروز گردن نگیریم؟

به گزارش، گسترش وسایل ارتباطی الکترونیکی و رشد روز افزون آن، در عین حال که باعث آسان شدن ارتباطات و تسهیل امور مختلف در زندگی انسان شده است، اما استفاده بی رویه و عدم رعایت نکات بهداشتی هنگام استفاده از این وسایل، باعث بروز مشکلاتی در نواحی مختلف بدن از جمله ناحیه گردن می گردد.

عادل ابراهیم پور، متخصص ارتوپدی و استاد دانشگاه درباره چگونگی قرار دریافت صحیح سر و گردن هنگام استفاده از رایانه و گوشی همراه ، گفت: وضعیت قرار دریافت گردن هنگامی که به رایانه، تلویزیون یا گوشی نگاه می کنیم، بسیار مهم و قابل توجه است.

وی با انتقاد از خم شدن زیاد گردن افراد در هنگام استفاده از رایانه و گوشی همراه، ادامه داد: در یک وضعیت عادی گردن و سر باید وسط شانه باشد. خط شاقول داریم؛ یعنی خطی که اگر وزنه ای از گوش آویزان کنیم، باید از وسط شانه بگذرد.

این متخصص ارتوپدی اضافه کرد: اگر رایانه جلوی فرد باشد، یا هنگام استفاده از گوشی همراه، باید اینها در موازات گردن قرار گیرند و احتیاج به خم کردن زیاد نباشد و اگر از 15 تا 15 درجه بیشتر باشد، باعث آرتروز و دیسک آرتروز گردن می گردد.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: بروزرسانی: 30 آذر 1398 شناسه مطلب: 651

به "چه کنیم تا به خاطر رایانه و موبایل آتروز گردن نگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کنیم تا به خاطر رایانه و موبایل آتروز گردن نگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید