راهنمای خرید لوازم تحریر ضروری برای دفتر کار

به گزارش مسافرت رو، در کنار کامپیوتر، لپ تاپ و سایر لوازم الکترونیکی که این روزها جزو جدانشدنی هر اداره یا دفتر کاری محسوب می شوند، لوازم تحریر بخش عمده وسایل مورد احتیاج ما را تشکیل می دهند. اغلب دفاتر بزرگ اداری اتاق یا کمد مخصوصی دارند که تمام لوازم تحریر پرمصرف در آن جا نگهداری می شوند و همه در هر زمان به راحتی می توانند به آن ها دسترسی پیدا نمایند. اما در خصوص دفاتر کوچک یا خانگی چنین امکانی فراهم نیست و برای راه اندازی آن باید بدانیم که کدام لوازم تحریر لازم است. در این مطلب 8 لوازم تحریر ضروری را که برای هر دفتر کاری احتیاج است نام بردیم.

راهنمای خرید لوازم تحریر ضروری برای دفتر کار

1. ماژیک و هایلایتر

اگر در حال خواندن یک کتاب، روزنامه یا مجله باشید و متوجه نکات ضروری شوید که باید به آن توجه کرد، باید نشانگرهایی مانند ماژیک برای خط کشی زیر نقل قول ها یا جملات مهم داشته باشید. نقل قول ها یا جملات مهمی که می توان در یک سمینار از آن ها استفاده کرد یا به عنوان نکته روی تابلوی اعلانات و یادداشت های روزانه نوشت. از ماژیک و نشان گرها می توان برای برجسته کردن نکات ضروری در یادداشت ها یا کتاب ها استفاده کرد.

2. اتوماتیک

یکی دیگر از لوازم تحریرهای ضروری برای دفتر کار، اتوماتیک است. اگر اهل مصاحبه و دیدار های روزانه باشید، چیزی که باید با خود حمل کنید یک اتوماتیک است. هیچ استثنایی وجود ندارد؛ شما باید همواره در یک کنفرانس یا جلسه فروش یا ارائه مطلب یا هر جلسه دیگری یک اتوماتیک به همراه داشته باشید. برای یادداشت نکات ضروری به یک اتوماتیک احتیاج دارید. بعلاوه، انتخاب اتوماتیک مناسبی که متناسب با احتیاج شما باشد بسیار مهم است. فقط سراغ یک اتوماتیک نروید. می توانید اتوماتیکهایی با جوهرهای مختلف داشته باشید تا بتوانید مطابق شرایط از آن ها بهره ببرید.

3. دفتر یادداشت

در کنار یک اتوماتیک مناسب باید دفتری برای یادداشت هم داشته باشید. دفاتر از لوازم ضروری اداری و برترین راه برای ذخیره اطلاعات به شمار می روند. می توانید در دفترچه ها یادداشت بنویسید، خط کشی، تصاویر، نمودار و نقشه ترسیم کنید. می توانید از کاغذ موجود در دفتر برای یادداشت پیغام های ضروری بهره ببرید. دفترهای یادداشت به راحتی قابل حمل هستند و بعلاوه فضای زیادی را اشغال نمی نمایند.

4. کاغذ یادداشت و پدهای نوشتاری

حمل کاغذ های یادداشت بسیار آسان است و می توان از آن ها برای نت برداری سریع اطلاعات مربوط به شماره تلفن، نام و سایر جزییات استفاده کرد. همواره یک دسته کاغذ یادداشت کوچک در کنار تلفن خود نگه دارید تا تمام اطلاعاتی را که روی تلفن دریافت می کنید یادداشت کنید و پدهای نوشتاری همواره شما را برای ثبت اطلاعات همراهی می نمایند.

5. مداد یا مدادنوکی

به مداد به عنوان یک وسیله بچگانه نگاه نکنید. مدادها احتیاجی به جوهر ندارند و بعلاوه ماندگاری بیشتری دارند. البته مدادنوکی ها این روزها بیشتر کاربرد دارند و از لحاظ زیبایی و کاربردی بودن پرطرفدارترند. حتما احتیاج به یادآوری نیست که وقتی جوهر یک اتوماتیک تمام می گردد یا از کار می افتد، یک مداد به یاری شما می آید. مدادها همواره کاربردی و مفید هستند و توجه داشته باشید که اگر مداد دارید، باید تراش و پاک کن هم داشته باشید.

6. کاغذهای سفید

زمانی که دفتر یا کاغذ یادداشت در دسترس نباشد کاغذهای سفید همواره به عنوان یک پشتیبان عمل می نمایند. داشتن چند کاغذ سفید یا برگه های A4 همواره به در می خورد. کاغذها همواره یاری می نمایند تا ایده ها از مغز شما خارج شوند و همواره می توانید به افکارتان روی کاغذ شکل دهید. از کاغذها برای ایده پردازی، ترسیم تصاویر و بیان نظراتتان بهره ببرید.

7. پاکت و نظم دهنده

پاکت برای ارسال چک، دعوت نامه، کارت ویزیت و حتی بروشور شرکت یا دفتر شما بسیار کاربردی است. از آنجایی که نامه نگاری این روزها جایش را به پست الکترونیکی داده است، این پاکت ها را می توان برای اهداف دیگری مانند نگهداری کاغذهای ضروری استفاده کرد.

نظم دهنده ها یاری بسیار زیادی به مرتب و در دسترس بودن وسایل دفتر می نمایند. می توان روی هر یک از این جعبه ها یا قفسه ها برچسب زد و محتویات آن را تعیین کرد تا هنگام ذخیره در انبار یا کمدها با مشکل روبرو نشد و برای رجوع به آن ها در زمان و فضا صرفه جویی کرد.

8. منگنه و گیره

منگنه ها و گیره های کاغذ برترین راه برای کنار هم قرار دادن ورقه ها و کاغذها هستند. مطمئن شوید که تعداد زیادی گیره و منگنه برای به هم متصل کردن برگه ها یا رسیدهای موجود خریداری نموده اید. برخی از منگنه ها در انتهای خود قسمتی دارند که از آن ها می توان برای باز کردن سوزنشان هم استفاده کرد. می توان از منگنه های بزرگ برای وصل کردن آگهی ها یا سایر اعلامیه ها روی تابلوی اعلانات استفاده کرد.

موارد فوق از لوازم تحریرهای ضروری برای هر دفتری به شما می روند. لوازم تحریرهای اداری دیگری مانند تمبر، چسب، نوار، سنجاق و کلیپس هم به فراخور احتیاج می توانند برای دفاتر اداری ضروری و کاربردی باشند و محدودیتی برای لوازم تحریر وجود ندارد.

منبع: buchanst

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2231

به "راهنمای خرید لوازم تحریر ضروری برای دفتر کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید لوازم تحریر ضروری برای دفتر کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید