چرا سال 2020 برای شرکت اپل سال ویژه ای خواهد بود؟

به گزارش مسافرت رو، با خبرها و شایعاتی که پیرامون محصولات جدید اپل به گوش می رسد، به نظر می رسد سال آینده برای این شرکت شروع تحول و تغییرات جدیدی خواهد بود که می تواند آن را در جهت رسیدن به اهداف خود یاری رساند.

چرا سال 2020 برای شرکت اپل سال ویژه ای خواهد بود؟

در تاریخ 21 اکتبر سال جاری، وب سایت بلومبرگ مدعی شد اپل می خواهد هدست واقعیت افزوده خود را سال آینده روانه بازار کند. این گفته با پیش بینی مینگ چی کو، تحلیل گر نام آشنای اپل، که گفته بود هدست واقعیت مجازی اپل در نیمه اول سال 2020 روانه بازار می گردد نیز مطابقت دارد. هدستی که به راحتی با آیپد و آیفون همگام سازی می گردد تا پیامک ارسال کند و یا حتی از نقشه و بازی ها نیز پشتیبانی کند.

گزارشات نیز حاکی از آن است اپل قصد توسعه یک اپ استور اختصاصی برای این هدست واقعیت افزوده دارد تا توسعه دهندگان بتوانند برنامه های مد نظر خود را برای آن طراحی کنند. این اولین محصولی نخواهد بود که بعد از آیفون ها از اپ استور اختصاصی خود بهره مند می گردد. چرا که پیشتر شاهد اختصاص اپ استور برای ساعت های هوشمند و تلویزیون این شرکت نیز بودیم.

اما جدا از هدست واقعیت مجازی، چه چیز دیگری وجود دارد که می تواند اپل را در سال 2020 به یکی از پیروز ترین شرکت های موجود در بین رقبای سرسخت بدل کند؟

بررسی آیفون 11 پرو مکس؛ اپل باز می گردد

قابلیت های پیشرفته و جدید برای اپل واچ و آیفون

همه ساله اپل به همراه گوشی های آیفون، از پردازنده های جدید بکار رفته در آن ها نیز رونمایی می کند. پردازنده هایی که معمولا با فاصله زیادی از جدیدترین و بهترین پردازنده های موجود در بازار در صدر قرار می گیرند و به عبارتی تنها رقیب آن ها، معمولا پردازنده سال قبل خود اپل است!

سال 2020 مسلما شاهد پردازنده ای قوی تر و جدیدتر خواهد بود که قلب تپنده آیفون ها را تشکیل می دهد. سوای پردازنده که معمولا انتظاری جز صدرنشینی آن نداریم، اپل ممکن است از یک سنسور تشخیص بایومتریک نیز در گوشی های آینده خود استفاده کند تا پا به پای پرچم دار آینده سامسونگ یعنی گلکسی اس 11 که گفته می گردد از این سنسور بهره می برد پیش برود.

مینگ چی کو نیز در ماه جولای گفته بود آیفون های جدید نه تنها به یک سنسور سه بعدی زمان پرواز مجهز می شوند، بلکه از اینترنت نسل 5 نیز پشتیبانی می کنند. البته این گفته مینگ چی کو بسیار منطقی است. چرا که تمام رقبای اپل در حال حاضر حداقل یک کننده 5G در بین محصولات خود دارند و بعید به نظر می رسد اپل باز هم هر سه مدل از (یا بیشتر) گوشی های آینده خود را بدون قابلیت 5G روانه بازار کند.

مهمان ویژه سال 2020 هم به گفته مینگ چی کو، آیفون SE 2 خواهد بود که به احتمال زیاد ساختار جدیدی را در طراحی آنتن های خود شاهد خواهند بود. گفته می گردد در طراحی آنتن این گوشی از پلیمر کریستال مایع استفاده خواهد شد.

در مورد ساعت های هوشمند این شرکت هم خبری به گوش می رسد مبنی بر اینکه بالاخره قابلیت Sleep Tracker به اپل واچ های سری 5 راه خواهد یافت. البته این برنامه در غالب برنامه های شخص ثالث برای اپل واچ در دسترس واقع شده است. اما اینکه یک برنامه به صورت پیش فرض در ساعت وجود داشته باشد می تواند جذابیت بیشتری برای آن داشته باشد.

آیفون های 2020 احتمالا مجهز به بریدگی نمایشگر کوچک تری هستند

جایگزینی پردازنده های اینتل با پردازنده های ARM

سال آینده برای مک های اپل، سالی با پردازنده های جدید خواهد بود. به گزارش وب سایت بلومبرگ، مک های سال آینده احتمالا با پردازنده های سفارشی راهی بازار خواهند شد که هم از مصرف بهینه ای برخوردارند و هم قدرت بالایی در انجام فعالیت های پردازشی سنگین دارند.

اینتل هم اوایل سال جاری اعلام کرده بود اپل به احتمال زیاد به سوی پردازنده هایی مبتنی بر ARM خواهد رفت. البته برای این کار دلایل خوبی نیز وجود دارد. اول اینکه هدف مهم اپل، ارتباط نزدیک به هم تمام محصولاتش است. از آیفون و آیپد گرفته تا مک و به طور کلی هر وسیله ای که از سیستم عامل iOS استفاده می کند. در سال 2021 احتمالا توسعه دهندگان می توانند همه برنامه های آیفون، آیپد و مک را به صورت یکپارچه در یک برنامه تحت عنوان single binary جمع کنند. این قابلیت به اپ استور این امکان را می دهد تا به یک منبع واحد برای تمام دستگاه های اپل ایفای نقش کند.

از طرفی اینتل با مشکل کمبود پردازنده روبرو شده و خب این مسئله نمی تواند باعث گردد اپل عرضه مک های خود را با تاخیر روبرو کند. بنابراین جایگزینی پردازنده های ARM با پردازنده های اینتل می تواند یک اتفاق تقریبا قطعی در سال پیش رو باشد.

برنامه ادوبی ایلاستریتر (Adobe Illustrator) برای آیپدها

در گزارشی دیگر، بلومبرگ مدعی شد ادوبی قصد دارد نسخه کامل برنامه طراحی ایلاستریتر را به همراه فتوشاپ که در حال حاضر به صورت بتا در دسترس کاربران iOS واقع شده است، در سال 2020 برای آیپدها عرضه کند. احتمالا در رویداد دوم نوامبر ادوبی در کنفرانس مکس 2019، به این اتفاق اشاره خواهد شد.

همکاری اپل و ادوبی یک مزیت برای هر دو شرکت محسوب می گردد. از طرفی محصولات گروه Creative Cloud ادوبی با افزایش چشمگیر کاربر روبرو خواهد شد. اپل هم می تواند با این نرم افزارها کاربرد آیپدهای خود را بیش از پیش گسترش دهد و آن ها را بیشتر به یک لپ تاپ نزدیک کند. لازم به ذکر است ماه گذشته آدوبی برنامه طراحی و نقاشی Fresco را برای آیپدها عرضه کرد.

6 ویژگی مورد انتظار از نسل بعدی

به طور کلی اپل در سال 2020 سال بسیار سخت و البته امیدوارانه ای را پیش رو دارد. یک هفته قبل این شرکت توانست مایکروسافت را که عنوان ارزش مندترین شرکت در شاخص S&P 500 را در اختیار داشت پشت سر بگذارد.

از طرفی فروش بسیار خوب آیفون 11 باعث شد ارزش سهام این شرکت در طی سال های اخیر به بالاترین میزان خود برسد و اکنون ارزش هر سهم آن از 233.47 دلار ماه اکتبر سال گذشته به 234 دلار رسیده! این افزایش ارزش سهام در سال آینده با معرفی آیفون SE 2 با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G ، آیپد ها و کامپیوترهای قدرتمند و البته کمی ارزان تر، می تواند بیشتر از این هم باشد.

آیفون SE 2 در زمینه آنتن از ساختار جدیدی بهره می برد

منبع: marketrealist

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 627

به "چرا سال 2020 برای شرکت اپل سال ویژه ای خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سال 2020 برای شرکت اپل سال ویژه ای خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید