اپلیکیشن های تقویت کننده وای فای ، معرفی 6 اپلیکیشن برتر بهبود فوری سیگنال و سرعت وای فای شما

به گزارش مسافرت رو، اپلیکیشن های تقویت کننده وای فای (Wifi booster apps) قدرت تغییر همه چیز را دارند. اگر در خانه کار می کنید و باید چندین دستگاه به اینترنت وصل شوند ولی وای فای ضعیفی دارید؛ شاید بهتر باشد یکی از این اپلیکیشن های بوستر وای فای را امتحان کنید.

اپلیکیشن های تقویت کننده وای فای ، معرفی 6 اپلیکیشن برتر بهبود فوری سیگنال و سرعت وای فای شما

برنامه های تقویت نماینده وای فای می توانند قدرت سیگنال دهی یک مودم یا روتر را بهتر نمایند یا باعث شوند دستگاه های شما سیگنال های وای فای بهتری دریافت نمایند که در نتیجه وای فای سریع تر و قدرت مندتری داشته باشید.

همواره مشکل وای فای ضعیف از اینترنت یا مودم و روتر نیست. گاهی اوقات شما در یک خانه قدیمی زندگی می کنید و دیوارهای بسیار ضخیمی دارد که مانع از عبور سیگنال های وای فای می شوند یا اینکه در اطراف شما، تعداد زیادی شبکه وای فای فعال است که باعث شدند تداخل باندهای رادیویی پیش بیاید و سیگنال های وای فای شما بسیار ضعیف و میرا به دستگاه های شما برسند.

اپلیکیشن های تقویت نماینده وای فای به شما یاری می نمایند ابتدا شرایط وای فای خود را آنالیز و تجزیه و تحلیل کنید. بتوانید سیگنال ها و سرعت وای فای در نقاط مختلف خانه را میزان گیری کنید و بعد دنبال برترین نقاط خانه برای وای فای بهتر بگردید. اپلیکیشن های تقویت نماینده وای فای می توانند دقیقا به شما بگویند کدام نقطه خانه برای نصب مودم یا روتر مناسب است و دستگاه های گیرنده وای فای باید در کجا و چند متری نصب شوند.

در این مطلب، می خواهیم 6 ابزار و اپلیکیشن مفید تقویت نماینده وای فای را معرفی کردیم و در خاتمه نیز خواهیم گفت با اطلاعات به دست آمده از این برنامه ها، چگونه وای فای خود را تقویت کنید:

برترین اپلیکیشن های تقویت نماینده وای فای و برنامه های بهبود دهنده سیگنال

1- AIRPORT UTILITY

اپلیکیشن Airport Utility به طور ویژه برای کاربران اپل توسعه داده شده است و به شما اجازه می دهد شبکه وای فای و نودهای AirPort را به وسیله آیپد، آیفون و آی پاد تاچ مدیریت کنید. به طرز ساده ای به شما امکان می دهد نمای کلی از شبکه و دستگاه های خود مشاهده کنید و سراغ ویژگی هایی مانند حالت های امنیتی، کانال های بی سیم، تغییر ایستگاه پایه (base station) و موارد دیگر بروید. اگر یک خانه هوشمند با کلی از محصولات اپل دارید؛ حتما این اپلیکیشن را نصب کنید (لینک دانلود اپلیکیشن).

2- Wi-Fi analyzer

نرم افزار Wi-Fi analyzer دقیقا شما را تبدیل به یک تحلیل گر وای فای می نماید. با این برنامه می توانید اطلاعات دقیقی درباره کانال های رادیویی، قدرت سیگنال های رادیویی وای فای مودم و روتر در هر نقطه از خانه، سیگنال های وای فای اطراف، شلوغی و خلوتی کانال های رادیویی و کلی اطلاعات دیگر می دهد. با این اطلاعات، می توانید برترین نقطه برای نصب مودم و روتر یا تغییر کانال های رادیویی برای رفتن به کانال های خلوت تر را انجام دهید (لینک دانلود اپلیکیشن Wifi Analyzer برای).

3- Speedtest

معمولا کاربران اینترنت عادت دارند از سایت Speedtest برای تست سرعت وای فای و اینترنت استفاده می نمایند ولی اپلیکیشن Speedtest ساده تر و راحت تر است و برای غالب پلتفرم ها از جمله اندروید، iOS، ویندوز، مک و غیره نیز منتشر شده است. شما با این اپلیکیشن، ضمن اینکه می توانید سرعت اینترنت را در نقاط مختلف خانه آنالیز کنید؛ نزدیک ترین شبکه 5G یا 4G نسبت به خود را یافته و اطلاعاتی درباره شرایط اینترنت به صورت بی درنگ دریافت کنید (لینک دانلود اپلیکیشن Speedtest برای ، ، و).

4- WiFi Finder

وقتی خارج از خانه هستید؛ با اپلیکیشن WiFi Finder می توانید سریع ترین وای فای رایگان اطراف خود را پیدا کنید. این برنامه در واقع یک Wi-Fi Map است و روی نقشه، نقاط دارای وای فای در هتل ها، کافه ها، مراکز خرید، مجتمع های تفریجی و تجاری، فرودگاه ها و رستوران ها را نشان می دهد. شما با این برنامه می توانید مطمئن ترین وای فای برای استفاده خود را پیدا کنید (لینک دانلود اپلیکیشن WiFi Finder برای و).

5- WIFI HEAT MAP

با این اپلیکیشن می توانید کیفیت سیگنال های وای فای خود را در نقاط مختلف خانه با استفاده از یک نقشه حرارتی مشاهده کنید. شما باید نقشه خانه خود را روی کاغذ بکشید یا از نقشه های موجود خانه تان یک عکس با دوربین گوشی بگیرید و بعد موقعیت مکانی خود را در برنامه و روی نقشه معین کنید. سپس، برنامه Wifi Heat Map یک نقشه حرارتی از خانه شما ایجاد می نماید که در هر نقطه، شرایط سیگنال دهی وای فای معین شده است. ایده بسیار خوبی برای یافتن برترین مکان برای نصب تلویزیون یا کنسول بازی و دستگاه های دیگر است (لینک دانلود اپلیکیشن Wifi Heat Map برای).

6- Fing

پیش تر، را در سایت مان معرفی نموده ایم. برنامه Fing اطلاعات مفیدی درباره اینترنت و وای فای می دهد و به شما خواهد گفت چه افراد یا دستگاه هایی به وای فای متصل هستند یا چرا استریم نتفلیکس آغاز به بافرینگ نموده است. به نظرمان هر فردی که دارای یک وای فای خانگی است؛ به اپلیکیشنی مانند Fing احتیاج دارد. وقتی شما مطمئن باشید هیچ دستگاه و فردی دیگری به شبکه شما متصل نیست؛ بهتر می توانید منابع و اینترنت خود را مدیریت کنید. از قلم نیاندازید بعضی اوقات، دلیل کندی سرعت وای فای به اتصال دستگاه های غیرمجازی به شبکه شما مرتبط می گردد (لینک دانلود اپلیکیشن Fing برای و).

چگونه بفهمیم سیگنال وای فای ما ضعیف است؟

خوب، حالا ما با اپ های معرفی شده در بالا، قدرت سیگنال وای فای خانه را میزان گیری کردیم؛ چگونه بفهمیم آیا این سیگنال ضعیف است یا قوی؟

یک سیگنال وای فای استاندارد منفی 67 دسی بل بر میلی وات (67dBm-) است. از همین معیار برای ارزیابی شرایط سیگنال های دیگر استفاده می کنیم. هرچقدر این عدد کمتر باشد؛ یعنی سیگنال دهی خوب است و قدرت سیگنال های دریافت شده به وسیله دستگاه شما بالا است. اما اگر میزان سیگنال بالاتر از منفی 70 دسی بل برود (70dBm-)، یعنی سیگنال دهی ضعیف است.

وقتی در کنار یک مودم یا روتر بی سیم هستید؛ در برترین حالت سیگنال های با قدرت منفی 30 تا 35 دسی بل دریافت خواهید کرد. هرچه از مودم یا روتر دورتر شوید؛ قدرت سیگنال های ضعیف تر می گردد ولی تا منفی 70 دسی بل، معمولا یک سیگنال خوب ارزیابی می گردد. مثلا، اگر روی آیفون سیگنال وای فای منفی 60 دسی بل باشد؛ یعنی سیگنال های چندان قوی دریافت نمی کنید ولی باز هم این وای فای قابل قبول است اما وقتی قدرت سیگنال های منفی 80 سی بل است؛ دیگر باید گفت وای فای شما بسیار ضعیف است.

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید؛ قدرت سیگنال ها روی هر دستگاه فرق دارد. مثلا اگر یک لپ تاپ و یک آیفون را در نقطه ای قرار دهید؛ قدرت سیگنال وای فای دریافت شده آن ها فرق دارد. شاید برای یک لپ تاپ قدرت سیگنال منفی 70 دسی بل وای فای خوبی باشد ولی برای یک گوشی کوچک وای فای ضعیف باشد.

نکته دیگر اینکه شاید گوشی آیفون شما سیگنال منفی 67 دسی بل نشان بدهد و لپ تاپ منفی 64 دسی بل ولی حالا آیا واقعا تفاوت قدرت سیگنال های این دو دستگاه 3 واحد است؟ خیر این طور نیست و باید بدانید که قدرت سیگنال دهی لپ تاپ تقریبا دو برابر بهتر است. یعنی در این مقیاس میزان گیری، اختلاف های کوچک می توانند تفاوت های سرعت وای فای بزرگی درست نمایند.

بنابراین، اگر شما بتوانید فقط 5 سی بل قدرت سیگنال دهی یک دستگاه را بهتر کنید؛ قطعا سرعت اینترنت شما بسیار بهبود پیدا خواهد نمود.

برای افزایش سرعت وای فای و بهبود قدرت سیگنال های وای فای می توانید نگاهی به ترفندها و آموزش ها زیر داشته باشید:

  • چگونه با ارتقای آنتن ها، قدرت سیگنال های روتر و سرعت وای فای را 5 برابر کنیم؟
  • 6 روش افزایش محدوده پوشش دهی وای فای و از بین بردن نقاط کور
  • افزایش سرعت چند برابری وای فای روی اندروید بدون روت یا نصب اپلیکیشن + ویدیو
  • 15 ترفند افزایش سرعت وای فای لپ تاپ
  • 5 ترفند پیشرفته افزایش سرعت وای فای
  • ترفندهای افزایش سرعت وای فای خانگی برای استفاده همه اعضای خانواده
  • 5 ترفند سریع برای بهبود سرعت وای فای خانگی
  • 6 ترفند افزایش قدرت سیگنال های وای فای روی آیفون
  • 6 روش ساده بهبود وای فای خانگی
منبع: شبکه چی
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2017

به "اپلیکیشن های تقویت کننده وای فای ، معرفی 6 اپلیکیشن برتر بهبود فوری سیگنال و سرعت وای فای شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن های تقویت کننده وای فای ، معرفی 6 اپلیکیشن برتر بهبود فوری سیگنال و سرعت وای فای شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید