پی گردی بقای معماری سردر مسجد جامع در خنج شروع شد

به گزارش مسافرت رو، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایعدستی شهرستان خنج از پی گردی بقای معماری سردر مسجد جامع اطلاع داد.

پی گردی بقای معماری سردر مسجد جامع در خنج شروع شد

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

بهگزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، سمیر زمانی امروز 7 مردادماه 1399 اظهار کرد: بازسازی درگاه مجموعهٔ شیخ محمد ابونجم احتیاج به کاوش و پی گردی دارد که این امر به دلیل قدمت و همچنین اهمیت این بنا باید با حساسیت زیاد و با دیدگاه برآورد باستان شناسی انجام گردد.

او اضافه کرد: چندی پیش با موافقت اداره کل استان، بودجه ای برای بازسازی این بخش از مجموعه شیخ محمد ابونجم اختصاص داده شد که بعد از فرایند اداری درنهایت پروژه پی گردی بقایای معماری و بازسازی درگاه شیخ محمد ابونجم توسط کارشناسان با نظارت نمایندگی شهرستان و بخش فنی اداره کل استان شروع شد.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایعدستی شهرستان خنج بیان نمود: این بنا از بیرون چهارضلعی و از داخل هشت ضلعی است، هریک از اضلاع بیرونی این بنا 4/2 متر و ارتفاع 12 متر است که مصالح ساخت بنا ماسه سنگ قرمز بوده که به شیوه تراش منظم اجرا شده است.

او اضافه کرد: شیخ محمد ابونجم از رهبران مذهبی در نیمه دوم قرن هشتم هجری بوده است که بعضی محققان معتقدند، نسب او به امام علی (ع) و بعضی دیگر نیز معتقدند به اویس قرنی می رسد، این بنا به شماره 2316 به تاریخ 1378/1/23 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1113

به "پی گردی بقای معماری سردر مسجد جامع در خنج شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پی گردی بقای معماری سردر مسجد جامع در خنج شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید