پاک سازی خانه از آلودگی هوا

به گزارش مسافرت رو، بیشتر مردم آلودگی هوا را تنها در فضای باز تجربه می نمایند. اما با این حال، ثابت شده است که بیشتر مواد سمی که در فضای باز یافت می شوند به همان اندازه در داخل خانه هستند. چه در اتومبیل، خانه یا محل کار مواد آلاینده می توانند به طور جدی بر سلامتی مردم تاثیر بگذارند البته اگر کیفیت هوا آنطور که توصیه می گردد تمیز نگه داشته نگردد.

پاک سازی خانه از آلودگی هوا

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

1.در صورت استفاده از اسپری مو و لاک، از تهویه بهره ببرید:

به گزارش خبرنگاران به نقل از کولر مهسان ،استفاده از مواد براق مانند روغن جلا، لاک ناخن و اسپری مو باید در فضای باز انجام گردد که جریان هوا وجود دارد. اگر این فعالیت ها در داخل خانه انجام می گردد، باید به خوبی تهویه گردد .چون ترکیبات آلی مرتبط با هزاران پیامد است مانند مسائل ریوی و سرطان.

2.دقت کنید که اجاق گاز به خوبی تهویه شده باشد:

در حالی که آشپزی کردن در خانه مهم است باید اطمینان حاصل گردد .که اجاق گاز به خوبی تهویه می گردد تا فراوری مونوکسید کربن و هیدروکربن ها را به دلیل احتراق ناقص محدود کند. این گازها در داخل خانه سالم نیستند و خطرات سلامتی جدی در طولانی مدت ایجاد می نمایند.

3.هود یا هواکش در آشپزخانه و حمام نصب کنید:

هوای مرطوب در آشپزخانه و حمام رشد باکتری و قارچها را افزایش می دهد. کپک های قارچی ذرات بسیار کوچکی را حمل می نمایند .که می توانند وارد بدن شوند و منجر به یک بیماری جدی مانند سرماخوردگی، سرفه مداوم، و حتی عفونت های قارچی شوند که نصب هود و هواکش در آشپزخانه و حمام به کاهش کپک های قارچی یاری خواهد نمود.

4.مطمئن شوید که کل خانه، دفتر یا اتومبیل به درستی تهویه می گردد :

تهویه مناسب جریان آزاد هوای تازه را در داخل خانه تضمین می نماید، اما تهویه ضعیف امکان تجمع آلاینده ها در داخل خانه را چندین برابر خواهد نمود.

5.مدیریت موجودات:

دور نگه داشتن غذا و مهرو موم کردن منافذ باز مهم است زیرا باعث حفظ از آفات و حشرات خواهد شد .که این کار احتیاج به استفاده از آفت کش ها و دیگر مواد شیمیایی را کاهش می دهد .این امر کیفیت هوای داخلی را با کاهش قرارگیری در معرض مواد سمی از محصولات مصنوعی برای مدیریت موجودات، بهبود می بخشد.

6.قبل از استفاده از شومینه، از باز بودن دودکش اطمینان حاصل کنید:

این به سادگی تجمع ذرات گرد و غبار و دود را از شومینه کاهش می دهد .و همچنین از انتشار مونوکسید کربن که به علت احتراق ناقص آزاد می گردد جلوگیری می نماید.

7.سعی نکنید تا با رایحه های مصنوعی بو ها را از بین ببرید :

بیشتر افراد معمولا سعی می نمایند از بوهای داخل منزل با پنهان کردن آن ها با رایحه مصنوعی خلاص شوند. این مساله به سادگی این مشکل را بدتر می نماید چون رایحه مصنوعی حاوی فتالات است .که می تواند به سلامتی شما آسیب برساند به جای آن، منبع بو را پیدا کنید و از بین ببرید و منطقه را با پاک نماینده خانگی و یا جوش شیرین تمیز کنید.

8.از سیگار کشیدن در داخل خانه اجتناب کنید:

سیگار کشیدن در داخل خانه منجر به تجمع دود و مواد سمی می گردد .که کیفیت هوای داخلی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. دود همراه با سرطان های متعدد و عوامل سمی دیگر است .که برای سلامت کلی انسان خوب نیستند. ترک سیگار بهترین راهکار است زیرا سلامتی کلی بهبود یافته را تضمین می نماید. با این وجود، سیگار کشیدن در داخل خانه یا در ماشین باید کاملا غیر مجاز باشد.

9. تمیز کردن و گردگیری باید کامل باشد :

گرد و غبار می تواند باکتری ها، کپک، حیوان خانگی، کنه ها، کپک و گرده را حمل کند. تمیز کردن کامل برای بهبود کیفیت هوای داخلی به شدت توصیه می گردد .زیرا این مواد را از بین می برد. تمیز کردن باید با استفاده از گردگیری مناسب محیطی و مواد شوینده با تجهیزات انجام گردد.

10.ریخت و پاش ها را تمیز کنید:

با به حداقل رساندن خرت و پرت ها، تجمع گرد و غبار که باکتری، کپک، کنه ها و قارچ ها را حمل می نماید مدیریت می نماید و به طور قابل توجهی آلودگی هوای داخلی را از این منابع کاهش می دهد.

11.در صورت امکان فرش هایتان را کم و یا به طور کل بردارید:

فرش به عنوان یک پناهگاه برای ذرات کوچک گرد و غبار و خانگی عمل می نماید .که آلودگی هوای داخلی را افزایش می دهد. ذرات گرد و غبار از فرش با مسائل مزمن ریوی از قبیل آسم و سرفه مداوم در ارتباط هستند. برداشتن فرش روش مطمئنی برای کاهش آلودگی هوای داخلی است.

12.پاک نماینده های خانگی درست کنید :

بیشتر مواد پاک نماینده که به صورت مصنوعی فراوری می شوند، پر از مواد شیمیایی مضر محیط زیست هستند که ممکن است باعث مسائل تنفسی یا آسم شوند. امروزه، فرایندهای بسیار ساده ای برای ساخت پاک نماینده خانگی وجود دارد.

13.استفاده از خوشبو نماینده هوا را به حداقل برسانید :

بیشتر افراد رایحه ها را دوست دارند .اما باید از روغن های اسانس خالص حاصل گردد که کیفیت هوای داخلی را تحت تاثیر قرار ندهد. خوشبو نماینده های مصنوعی که در هوای داخلی گردش می نمایند .و با آسم و آلرژی مرتبط هستند. انتخاب محصولات بدون عطر می تواند به کاهش آلودگی هوای داخلی در خانه یاری کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1327

به "پاک سازی خانه از آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک سازی خانه از آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید