شرایط خطرناک هوای بعضی مناطق تهران ، استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها، عامل اصلی این شرایط

به گزارش مسافرت رو، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه کیفیت هوای برخی مناطق کلانشهر تهران در شرایط خطرناک واقع شده است، تاکید نمود: عموم مردم به خصوص گروه های حساس از تردد غیر ضروری در سطح شهر اجتناب نمایند.

شرایط خطرناک هوای بعضی مناطق تهران ، استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها، عامل اصلی این شرایط

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر عباس شاهسونی، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب اضافه نمود: با توجه به پایداری هوا و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها، شرایط هوای شهر تهران و سایر کلانشهرها شرایط بدتری پیدا می نمایند.

وی با اشاره به ارتباط افزایش غلظت آلاینده های هوا به خصوص غلظت ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون و میزان ابتلا و مرگ ناشی از کووید 19 از عموم مردم به خصوص گروه های حساس مانند بیماران قلبی، ریوی، زنان باردار، سالمندان، بچه ها و بیماران مبتلا به دیابت و آسم درخواست کرد که از تردد در فضای آزاد اجتناب نمایند.

شاهسونی اضافه نمود: ورزشکاران نیز از ورزش در فضای باز و نزدیک به منابع آلاینده هوا نظیر بزرگراه ها اجتناب نمایند.

شاهسونی از مردم درخواست کرد جهت حفظ سلامتی خود به جز موارد ضروری از فعالیت سنگین در هوای آزاد اجتناب نمایند و در صورت ضرورت، حداقل حضور را در هوای آزاد داشته باشند.

وی اضافه نمود: شرایط در سایر کلانشهرها نظیر کرج و اصفهان هم به همین منوال است و عامل اصلی این شرایط استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها است.

به گزارش وبدا، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت از مسئولان ذیربط خواست جهت حفظ سلامت مردم اقدام عاجل جهت کاهش منابع آلاینده به خصوص ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها را انجام دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1488

به "شرایط خطرناک هوای بعضی مناطق تهران ، استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها، عامل اصلی این شرایط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط خطرناک هوای بعضی مناطق تهران ، استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها، عامل اصلی این شرایط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید