واکنش محمد بنا به تغییر میزبان گزینشی المپیک در قاره آسیا

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حالی روز گذشته برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا راهی هندوستان شد و بامداد امروز به شهر دهلی نو رسید که مهمترین دغدغه محمد بنا، کسب سهمیه های به جامانده در میادین گزینشی پیش روست.

واکنش محمد بنا به تغییر میزبان گزینشی المپیک در قاره آسیا

از سفر با سفر سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

طبق برنامه اتحادیه جهانی کشتی رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا قرار بود روزهای 8 تا 10 فروردین سال آینده در شهر شیان چین برگزار گردد، اما شیوع بیماری کرونا باعث لغو میزبانی چینی ها شده است. بدین ترتیب اتحادیه جهانی کشتی باید بزودی میزبان دیگری در قاره آسیا معرفی کند تا مدعیان قاره کهن به جای چین، در کشور دیگری به دنبال کسب سهمیه های المپیک باشند.

این در حالیست که محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، نظر مثبتی به تغییر میزبان رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا ندارد و این موضوع را به ضرر کشتی ایران می داند.

محمد بنا در واکنش به این تغییر گفت: پس از قطعی شدن تغییر میزبان رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا، طبیعتا دو کشور قزاق و ازبکستان شانس زیادی برای کسب میزبانی دارند که این مساله واقعا به ضرر ایران است. هر چند این کشورها فرنگی کاران قدرتمند و مدعی چندانی برای المپیک ندارند، اما متاسفانه نفوذ زیادی در بحث داوری خواهند دات و همین موضوع به ضرر ماست.

کشتی فرنگی ایران در رقابتهای جهانی 2019 قزاقستان توانست سه سهمیه المپیک 2020 توکیو را توسط علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم، محمد علی گرایی در وزن 77 کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در وزن 130 کیلوگرم کسب کند. بدین ترتیب سه سهمیه دیگر به جامانده تا در دو میدان گزینشی آسیایی و جهانی کسب گردد و تیم ایران با ترکیبی کامل در المپیک به میدان برود.

البته محمد بنا که شاگردانش به نیمی از سهمیه های المپیک دست یافته اند همچنان امیدوار است سهمیه های به جامانده را نیز در همان میدان گزینشی اول در قاره آسیا کسب کند. وی در این خصوص نیز گفت: خوشبختانه تمامی تدارکات و کارهایی که باید در این خصوص صورت گیرد انجام داده ایم. آن گروهی از فرنگی کارانی که باید بزودی برای کسب سهمیه ها به میدان بروند در حال تمرینات آماده سازی هستند. فقط امیدواریم این مسابقات در همان تاریخ اعلام شده برگزار گردد و ما بتوانیم بعد از کسب هر سه سهمیه به جامانده، با ترکیبی کامل و خیالی آسوده راهی المپیک شویم.

به گزارش خبرنگاران، بعد از رقابتهای جهانی 2019 قزاقستان، 108 کشتی گیر (57، 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد)، (60، 67، 77، 87، 97 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی) و (50، 53، 57، 62، 68 و 76 کیلوگرم کشتی زنان) پیروز به کسب سهمیه بازی های المپیک 2020 توکیو شدند که مدعیان جامانده باید سال آینده در دو میدان گزینشی المپیک برای کسب سهمیه های به جامانده بجنگند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 799

به "واکنش محمد بنا به تغییر میزبان گزینشی المپیک در قاره آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش محمد بنا به تغییر میزبان گزینشی المپیک در قاره آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید