محمدی: از داخل می خواهند کشتی را زمین بزنند

به گزارش مسافرت رو، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مصاحبه ای افشاگرانه اقدامات اخیر اتفاق افتاده در کشتی را به کوشش نفرات باقی مانده از مدیریت قبلی ربط داد که ظاهرا اخبار داخلی را به نهادهای بین المللی ربط می دهند

محمدی: از داخل می خواهند کشتی را زمین بزنند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بعد از بازگشت از مسابقات بین المللی در ساساری ایتالیا کنفرانس خبری برگزار کرد تا اتفاقات اتفاق افتاده در این مسابقات برای کشتی ایران را منعکس کند. غلامرضا محمدی که در این تورنمنت با مسائل زیادی روبه رو شده بود، از همان ابتدای کنفرانس خبری به این ماجرا پرداخت و از مسائلی که در کشور ایتالیا برای ایران پیش آمد، گفت: در فدراسیون کشتی وظیفه چه کسی است که بخشنامه ها را به ما اطلاع بدهد؟ هیچ فردی درباره این موضوع چیزی به ما نگفت و ترکش آن ما و کشتی را گرفت. چرا این بلا سر ما می آید؟ خانم ادیت مسوول برگزاری مسابقات ساساری 7 بار به کشور ما آمده و ارتباط خیلی نزدیکی با فدراسیون قبلی و خانم پناهی زاده که در روابط بین الملل فدراسیون فعالیت می نماید، دارد. حتی روز مسابقات 40 دقیقه تلفنی با او صحبت کرد.

خانم ادیت 7 بار به ایران آمده اما بدرفتاری کرد

او با اشاره به اتفاقات اتفاق افتاده در ایتالیا، دریافت مدال یخکشی را فقط یکی از اتفاقات این مسابقات مطرح نمود: به طور کلی از زمانی که وارد ایتالیا شدیم برخورد خوبی با ما نشد. دیر به مراسم وزن کشی رسیدیم و در داوری ها هم بسیار عجیب تصمیم گیری کردند. حق کشتی گیر ما (امیرمحمد یزدانی) را ندادند و وقتی اعتراض کردم ابتدا کارت زرد دادند و وقتی در سالن گرم بودم، متوجه شدم که به من کارت قرمز دادند. اوج این اتفاقات هم برخوردی بود که با یخکشی انجام شد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به رفتارهای عجیب خانم ادیت از عمدی بودن این رفتارها انتقاد کرد و آن را به عوامل داخل فدراسیون کشتی ربط داد: حاج آقانیا با تی شرت روی سکو رفت و مدالش را گرفت اما در خصوص یخکشی، خانم ادیت خیلی بی ادبانه رفتار کرد و وقتی مدال را گرفت به سوی تماشاگران ایرانی و ایتالیایی حاضر در سالن لایک نشان داد. در حالی که ما به طور کل در جریان این ماجرا نبودیم و نمی دانستیم که اصلا چنین آیین نامه ای وجود دارد.

دیسکالیفه یخکشی اشتباه بود

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان این که این ماجرا به نظر مهندسی شده است، از وقوع برخی از رفتارها در ایتالیا پرده برداشت: در ایتالیا برخورد خوبی با تیم نشد و با بی احترامی کامل با تیم ایران رفتار کردند که شاید همین موضوع هم به رابطه خانم ادیت و خانم پناهی زاده ربط داشته باشد. اگر فدراسیون کشتی در جریان این آیین نامه بود چرا تیم را با لباس فرم تی شرت و شلوار راهی ایتالیا کردند؟ این نشان می دهد که این آیین نامه خوب اجرا نشده و گرنه باید به عنوان یک دستور العمل در اعزام تیم ها رعایت می شد. وقتی این موضوع مطرح شد، خانم ادیت با یک گرمکن کشور ایتالیا آمد و به یخکشی داد که آرم ایتالیا داشت و ما قبول نکردیم اما در عین حال عجیب بود برای ما که سرنک نماینده اتحادیه دنیای از کشور اسلواکی به حبیبی گفت رفتن بر روی سکو با تی شرت هیچ اشکالی ندارد اما خانم ادیت زیر بار نرفت. نکته مهم و عجیب دیگر این بود که موضوع دیسکالیفه هم بعد از رفتن روی سکو انجام شد. کجای دنیا این چنین کشتی گیر را بعد از برگزاری مراسم توزیع مدال دیسکالیفه می نمایند؟ نسبت به این موارد معترض هستیم و کمیته ملی المپیک هم دیروز اعتراض رسمی خود را نسبت به این موضوع به اتحادیه دنیای گفت. صالحی امیری پیگیر حق ماست و امیدوارم حق این بچه ضایع نگردد و بتوانیم مدال او را پس بگیریم.

پناهی زاده معضل کشتی ایران است

او با انتقاد از حمایت نشدن کشتی ایران در سطح بین الملل از کوشش ها برای ضربه زدن به کشتی ایران انتقاد کرد: کسی نیست از حق ما دفاع کند و ما واقعاً بی کس هستیم. وقتی کشتی گیر ما روی تشک می رود انگار ما 4 بر صفر عقب هستیم. حق کشتی گیران ما را به راحتی در ایتالیا خوردند و من نگران مسابقات دنیای در قزاقستان هستم. ممکن است که آنجا هم اتفاق های بدی برای کشتی ما بیفتد. به کسی اتهام نمی زنم اما این موضوع بسیار مشکوک است. نشستی را برگزار کردیم و در این باره از خانم پناهی زاده انتقاد کردم اما بد با ما صحبت کرد و گفت گفته بودیم سفر به ایتالیا سخت است اما شما عشق سفر بودید! این خانم ادیت 7 بار به ایران آمده و با برخی در فدراسیون کشتی ارتباط تنگاتنگ دارد. به نظر می آید پناهی زاده دوست ندارد کشتی ما پیروز گردد و به دنبال ضربه زدن به کشتی ما است. او در دوره رسول خادم به عنوان مسوول روابط بین الملل انتخاب شده بود که با حضور بنی تمیم برکنار شد اما بعد دوباره توسط خود بنی تمیم به فدراسیون برگشت. الان وجود او برای کشتی معضل است. کاملاً مشخص است که دل او با ما و کشتی نیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق ها به مسوولان سابق فدراسیون ربط دارد، گفت: دیگر نمی توانم بیش از این شرح بدهم و اتفاقات اتفاق افتاده کاملاً گویای همه چیز است.

همه دنیا در جریان مسائل ریز کشتی ایران هستند

سرمربی تیم ملی آزاد با اشاره به مسائل بین المللی کشتی ادامه داد: اتفاقات خوبی در این مدت کوتاه افتاده اما نگرانی ما که در ایتالیا با آن روبرو شدیم این است که مبارزه ما تنها روی تشک نیست و با عوامل زیادی باید بجنگیم افرادی داخل فدراسیون منتظر زمین خوردن کشتی هستند. این خیلی بد است که وقتی ما به مسابقات می رویم. شمشیر را از رو برای ما می بندند و خصمانه برخورد می نمایند. مطمئن باشید در مسابقات دنیای قزاقستان بدتر هم می گردد خیلی اتفاقات خارج از تشک کشتی می افتد.

محمدی با انتقاد دوباره از وضعیت فعلی روابط بین الملل کشتی از مسائل عجیب پیش رو گفت: ما باید تمرکز خود را در اردوی تیم ملی بگذاریم اما اتفاقاتی که به واسطه روابط بین الملل رخ می دهد، اجازه نمی دهد. تمام دنیا در جریان اتفاقات کشتی ایران است. وقتی می خواهیم روی تشک برویم و این نشان می دهد که از داخل تمامی اتفاقات را به طور لحظه ای به اتحادیه دنیای گزارش می نمایند. به نحوی گزارش ها به کشورهای دیگر منتقل می گردد که ما وقتی کشتی گیران می خواهند روی تشک بروند به کشتی گیران می گوییم تصور کنید 4 بر صفر عقب هستید و باید این نتیجه را جبران کنید.

محمدی با باین این که در روز مسابقات هم از ایارن با خان ادیت در ارتباط بودند، ادامه داد: وقتی ما به ایتالیا می رسیم با موضع با ما برخورد می گردد و رفتارهایی می بینیم که با قبل کاملا متفاوت است، باید شک کرد. این خانم ادیت ایتالیایی 7 بار به ایران آمده و خیلی خوب هم از او پذیرایی شده است. صبح روز مسابقه هم 40 دقیقه با پناهی صحبت داشته حالا هم در فدراسیون کشتی متاسفانه فعالیت می نماید اما دوست ندارد کشتی ما پیروز باشد.

به گذشته بر نمی گردم چون خاطره خوبی ندارم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بعد از انتها اظهاراتش درباره پناهی زاده به مسائل فنی ورود کرد. محمدی با اشاره به این که 10 سال پیش برای اولین بار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد شد، گفت: از 20 آبان در خدمت تیم ملی هستم. خیلی دوست ندارم به گذشته برگردم و خاطره خوبی ندارم و همواره یاد آن دوران من را آزرده می نماید. بعد از 10 سال این مسئولیت سنگین به من سپرده شد و امیدوارم این بار را به سر منزل مقصود برسانم. از همان ابتدا سعی کردم از همه موجودیت کشتی دعوت کنم. حضور چهره های جوان در تیم ملی موضوعی است که در سه دهه گذشته کم تر شاهد آن بودیم. کشتی گیران نوجوانی که 7 ماه پیش در نوجوانان بودند اکثراً به تیم ملی دعوت شده و به مسابقات مختلف رفتند. شرایط موجود نیز حاکی از وفاق و همدلی میان کادر و کشتی گیران است کما اینکه در قهرمانی آسیا شاخصه اصلی تیم نیز همین موضوع بود. این ارتباط قبلاً کمتر دیده می شد و به پیروزت تیم یاری می نماید.

جونز به فکر ریو بود، من به لندن هم نرسیدم

غلامرضا محمدی در ادامه با اشاره به ماجرای برکناری اش در سال 2012 گفت: مسابقات دنیای 2011 ما بعد از روسیه دوم شدیم. پای سکو کنار جونز ایستاده بودیم که جونز به من گفت برای المپیک چه برنامه ای دارید؟ گفتم احتمالا برای لندن در کنار تیم ملی هستم اما بعد جونز گفت منظورم المپیک 2016 ریو است! جونز آن زمان به فکر ریو بود ولی من چند ماه بعد برکنار شدم و به لندن هم نرسیدم!

محمدی ادامه داد: همین الان هم وضعیت نامشخصی داریم. مربی خارجی تا وارد ایارن می گردد با او قرار داد خارجی می بندند. حقوق مشخص و پاداش هم از قبل مشخص شده است اما آیا کسی می داند که مربی ایرانی در کشتی چقدر دستمزد می گیرد؟ الان خبرنگاران همه از من درباره برنامه ریزی برای المپیک سوال می نمایند اما من خودم نمی دانم که تا چه زمانی که در کنار تیم ملی هستم. آیا هفته هستم یا نه؟

حقوق یک سال بنا پاداش یک روز فوتبالیست ها است

او در ادامه با اشاره به مشخص شدن رئیس فدراسیون کشتی و شرایطش برای ادامه فعالیتش گفت: مطمئن باشید اگر رییس فدراسیون مشخص گردد شرایط تضمین کار را احتیاج داریم. یک کادر فنی باید بداند تا کی در خدمت تیم ملی است. چرا با مربیان خارجی با پول های آنچنانی کار می نمایند. من خجالت می کشم درباره دستمزد سرمربیان تیم های ملی کشتی و کادر فنی صحب کنم. اگر به دلار بخواهم بگویم در طول سال محمد بنا پایین تر از 5 هزار دلار دریافت می نماید در حالی که در فوتبال برای یک بازی 5 هزار دلار پاداش می گیرند. حقوق فدراسیون به سرمربیان تیم های ملی 6 میلیون تومان است و کمیته المپیک هیچ حقوقی نمی دهد.

تیم ششم و نهم دنیا را تحویل گرفتم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان این که باید به عملکرد کادر گذشته احترام گذاشت، ادامه داد: دوران طلایی کشتی ما بعد از المپیک توکیو است و شرایط ما خیلی بهتر در سطح دنیا می گردد. توکیو یکی از سخت ترین المپیک ها برای ورزش ما است. البته متاسفانه زمان را کامل از دست دادیم. نه اینکه ناامید باشیم و بگوییم دیر شده است اما کادر فنی حداقل به 4 سال زمان احتیاج دارد و با این شرایطی که آمدیم باید معجزه کنیم. مگر چه امکاناتی در اختیار کادر فنی گذاشته ایم که توقع داریم در دنیای هر 6 سهمیه المپیک را بگیریم و در المپیک هم پیروز باشیم. می دانید طی دو سال گذشته چه اتفاقاتی برای کشتی آزاد ما افتاده است. نمی خواهم زحمات سایرین را نادیده بگیرم اما واقعیت این است شرایط کشتی آزاد ما در دو سال گذشته خوب نبوده و ما تیم ششم و نهم دنیا را تحویل گرفتیم آن هم در شرایطی که تیم دوم دنیا را تحویل دادیم.

هر وقت 5 - 6 کشتی گیر در یک وزن داشتیم، انتخابی می گذاریم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در ادامه با اشاره به موجودیت فنی کشتی آزاد از برگزاری انتخابی تیم ملی در چند وزن اطلاع داد: ما خودمان را با روس ها و آمریکایی ها مقایسه نمی کنیم. آن ها شرایط خاص خودشان را دارند. بعد از جام تختی هم گفتم حتی ما برای کسب سهمیه هم مشکل داریم. ما 3 مسابقه کسب سهمیه مسابقات دنیای، چین و بلغارستان را داریم و واقعاً کار سختی داریم. با این وجود دنبال این هستیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. درباره برگزاری انتخابی هم باید بگویم که خودم همواره هوادار انتخابی بودم اما زمانی این کار را انجام می دهم که در هر وزن 5 یا 6 کشتی گیر داشته باشم. الان در برخی از اوزان حتی یک کشتی گیر هم نداریم چرا باید انتخابی برگزار کنیم؟

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 270

به "محمدی: از داخل می خواهند کشتی را زمین بزنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدی: از داخل می خواهند کشتی را زمین بزنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید