هفته فرهنگی و نمایشگاه کتاب جاکارتا به صورت تلفیقی برگزار می گردد

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، بسیاری از کشورهای دنیا به خاطر شرایط کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس برنامه های جمعی خود را به صورت مجازی و نیمه مجازی برگزار می نمایند. در کشور اندونزی هم مراسم و تجمعات به صورت مجازی برگزار می گردد؛ ولی مسئولان فستیوال هفته کتاب اعلام کردند که سال جاری قصد دارند نمایشگاه را به صورت تلفیقی برگزار نمایند و در کنار برنامه ها و کنفرانس های مجازی به طور محدود برنامه هایی هم به صورت فیزیکی برگزار نمایند.

هفته فرهنگی و نمایشگاه کتاب جاکارتا به صورت تلفیقی برگزار می گردد

نمایشگاه کتاب جاکارتا هرساله تحت برنامه های گسترده تر به نام هفته فرهنگی جاکارتا (Jaktent) برگزار می گردد که سال جاری این هفته با همکاری نمایندگانی از نمایشگاه کتاب فرانکفورت و بنیاد تخیل 17هزار جزیره برگزار خواهد شد که یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی این کشور محسوب می گردد. سال گذشته این هفته به صورت تمام دیجیتال برگزار شده بود.

مسئولان کشور اندونزی می گویند سال گذشته در برنامه مجازی هفته فرهنگی این کشور با برگزاری بیش از 144 برنامه و کنفرانس مجازی و حضور 326 سخنران از 41 کشور دنیا بیش از 16هزار کاربر فضای مجازی در این هفته شرکت کردند. سال جاری مسئولان فرهنگی این کشور تصمیم گرفتند به صورت محدود و کنترل شده نسخه فیزیکی این مراسم را هم اجرا نمایند.

این تصمیم برای برگزاری نسخه فیزیکی بعد از دستور جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی برای بازکردن مرزها به روی مسافران بعد از کنترل نسبی شیوع ویروس در کشورشان اتخاذ شد. خبرگزاری رویترز در گزارشی از کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور اندونزی خبر داده بود. حالا قرار است هفته فرهنگی جاکارتا و البته نمایشگاه کتاب این شهر در تاریخ 10 تا 14 نوامبر برگزار گردد.

مسئولان این نمایشگاه می گویند سال جاری حدود 400 سخنران و نویسنده از سراسر دنیا برای اجرای 200 برنامه در نسخه فیزیکی به این کشور دعوت شده است و انتظار می رود نویسندگانی از 68 کشور دنیا در این رویداد فرهنگی ادبی جنوب شرق آسیا شرکت نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1848

به "هفته فرهنگی و نمایشگاه کتاب جاکارتا به صورت تلفیقی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته فرهنگی و نمایشگاه کتاب جاکارتا به صورت تلفیقی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید