هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران ، سیلاب در راه است؛ از رودخانه ها فاصله بگیرند

به گزارش مسافرت رو، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به امکان سیلابی شدن مسیل ها گفت: مردم مرکز در روزهای پایانی این هفته از اتراق در حریم و بستر رودخانه ها فاصله بگیرند.

هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران ، سیلاب در راه است؛ از رودخانه ها فاصله بگیرند

به گزارش خبرنگاران، حامد یزدی مهر روز چهارشنبه با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر و امکان سیلابی شدن مسیل ها به خبرنگاران گفت: مردم مرکز انتها این هفته از رودخانه ها فاصله بگیرند و کنار مسیل ها اتراق ننمایند.

وی اضافه کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از ظهر چهارشنبه 23 فروردین ماه تا اواخر وقت پنجشنبه 24 فروردین ماه در استان تهران به ویژه ارتفاعات شمال و شمال غرب و غرب استان شاهد رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به احتمال بروز اختلال تردد در جاده های کوهستانی نیز هشدار داد و گفت: توصیه اکید مدیریت بحران در زمان صدور هشدارها این است که مردم در صورت عدم ضرورت از تردد در جاده های کوهستانی بپرهیزند و در صورت حضور تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی از بعد از ظهر چهارشنبه تا صبح شنبه به ویژه بعد از ظهر پنجشنبه تا آدینه در استان تهران به ویژه منطقه ها جنوبی و غربی شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید،احتمال طوفان لحظه ای خواهیم بود و اکیدا توصیه می گردد کوهنوردان آماتور و حرفه ای در این زمان از صعود به ارتفاعات خودداری نمایند.

یزدی مهر در مورد سامانه پیش بینی شده وزش باد شدید در استان تهران نیز هشدار داد و اضافه کرد: شهروندان از قرار گرفتن زیر تابلوهای تبلیغاتی و درختان فرسوده اکیدا خودداری نمایند چرا که در زمان وقوع باد شدید سقوط اجسام و اشیاء بسیار احتمال دارد، بعلاوه لازم است که نسبت به سازه های موقت و قیم سازی نهال ها تمهیدات اندیشیده گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش 6 تا 12 درجه ای دما از روز چهارشنبه 23 فروردین تا آدینه 25 فروردین ماه نیز هشدار داد و گفت: کشاورزان و باغداران استان تهران نسبت به اخذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از آسیب به از درختان اقدام نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2297

به "هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران ، سیلاب در راه است؛ از رودخانه ها فاصله بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران ، سیلاب در راه است؛ از رودخانه ها فاصله بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید