نکاتی درباره برند نورث فیس که نمی دانستید

به گزارش مسافرت رو، اجرای موسیقی گروه راک آمریکایی به نام گریتفول دد( Grateful Dead) در روز افتتاحیه فروشگاه نورث فیس در سال 1966

وقتی که فروشگاه اسکی نورث بیچ(North Beach) افتتاح شد، دوگ تامپکینز و همسرش سوزی با دعوت از گروه راک گریتفول دد، 26 اکتبر را تبدیل به شبی به یاد ماندنی کردند. نوشیدنی مشهور کول اید(Kool-Aid) از دیگر اتفاقات خوشمزه روز افتتاحیه این فروشگاه بود که در کنار سایر خوردنی ها سرو شد.

نکاتی درباره برند نورث فیس که نمی دانستید

تمرین گروه موسیقی راک کریدنس کلییرواتر ریوایول کنار کارگاه نورث فیس در برکلی آلمان

جان فاگرتی (موزیسین، ترانه سرا و گیتاریست آمریکایی) و پسران فورچینیت در همان انبار چوبی مملو از گل و لای برای کارگران آهنگ زیبایی نواختند.

قبل از نورث پلاس، همه وسایل کمپینگ خود را از مغازه های سورپلاس(surplus) یا دست دوم فروشی تهیه می کردند.

به غیر از وسایل و تجهیزات ارتشی و نیروی دریایی، سایر تجهیزات خیلی در دسترس نبود. برای همین مردم مجبور بودند وسایل مورد نظرشان را از مغازه های دست دوم فروشی تهیه نمایند. در سال 1966، وقتی نورث فیس افتتاح شد، بالاخره برای افرادی که شیفته رنگ زیتونی مات بودند گزینه ای جز مغازه های دست دوم فروشی به وجود آمد.

به احتمال زیاد نورث فیس ابداع نماینده بک پکینگ بوده است.

به دلیل اینکه وسایل نظامی موجود در مغازه های دست دوم فروشی بسیار سنگین بودند، بک پکینگ(backpacking) -نوعی مسافرت با حداقل هزینه که همه وسایل مورد احتیاج از جمله کیسه خواب و وسایل خورد و خوراک درون یک کوله پشتی گذاشته می گردد- برای مردم امکان نداشت و آنها صرفا چادر می زدند. بعد از اینکه نورث فیس آغاز به جمع آوری وسایل به جامانده از جنگ ویتنام مثل نایلون های مقاوم چترنجات و آلمینیوم هواپیما و تبدیل آنها به چادر، کیسه های خواب، لباس و قاب های بسته بندی کرد، وزن تجهیزات کمپینگ آنقدر کم شد که مردم آغاز به ماجراجویی در طبیعت کردند.

نورث فیس فراورینماینده محصولات خودش نبود

برند نورث فیس در سال 1966 به عنوان مغازه خرده فروشی برای عرضه تجهیزات باکیفیت و گران اسکی، کوهنوردی و کمپینگ آغاز به کار کرد که نام باب دیلان (موزیسین مشهور آمریکایی) به طور واضحی روی پنجره مغازه خودنمایی می کرد. چند سال بعد به برکلی نقل مکان کردند، جایی که محصولات خود را به فراوری رساندند.

لوگوی گنبدی شکل نورث فیس، در واقع برگرفته از کوه نشنال پارک یوسمیتی است.

این لوگو یک طرح گرافیکی اتنزاعی صرف نیست. نام این برند از این واقعیت گرفته شده است که بخش شمالی کوه ها در نیم کره شمالی سردتر بوده و از نظر تکنیکی به دلیل عدم وجود خورشید چالش برانگیزترند. از این رو این برند نماد مقاومت و محافظت در برابر آب و هوای سرد و سخت است.

کارکنان نورث فیس عادت داشتند تا آهنگ های نو اریک کلپتون (Eric Clapton) را قبل از پخش رسمی گوش دهند.

با وجود اینکه مدیر عامل سابق کمپانی ضبط و پخش موزیک های چند ملیتی بریتانیایی(EMI)، جیم فیفیلد(Jim Fifield) در طول دوره ریاست بر نورث فیس آن را تا آستانه ورشکستگی برد، نسخه دموی کاست های کلپتون را در اوقاتی که برای اسکی می رفت، پخش می کرد.

نورث فیس چادرهای نیروی دریای ایالات متحده امریکا را تامین می نماید.

چادرهای(ECWC) برای شرایط آب و هوایی بسیار سرد در نظر گرفته شده اند. همواره این کنجکاوی وجود دارد که دولت، زحمت تست این چادرها را متحمل شده یا صرفا به چند دهه سوابق و تجربه هیمالیایی نورث فیس بسنده نموده است.

نورث فیس همواره عملگرا بوده است

حتی قبل از اینکه اولین پک این برند فراوری گردد، نورث فیس به عنوان راهنما در خدمات راهنمای کوهنوردی کالیفورنیا فعالیت داشت، که اصالتا از فروشگاه اصلی شان بودند. عکس بالا سمت راست دوگ تامپکینز، بنیانگذار نورث فیس است. تا به امروز آنها حامی ورزشکاران و سفرهای سازماندهی شده به مکان های ناآشنا و یا خطرناک هستند.

در بعضی از چادرهای نورث فیس از طرح های معمار انقلابی و آینده نگر، باکمینستر فولر(Buckminister Fuller) استفاده شده است.

در سال 1975، نورث فیس طرح های هندسی فولر را برای طراحی چادرهای بیضی شکل شان به کار برد، استفاده از میله های انحنادار فراوری چادرهای A شکل را منسوخ کرد. با نگاه به عکس بالا می توان فهمید فولر خیلی به وجد آمده است. طرح وی هنوز هم مورد استفاده است.

نورث فیس بدون داشتن سبک خاص و فعالیت در زمینه ورزش و جهانگرد ورشکست می شد.

مردم دوست دارند از نورث فیس متنفر باشند چرا ه به دلیل گران بودن این برند و شرایط نامناسب مالی، نمی توانند بسیاری از محصولاتش را خریداری نمایند. اما همین واقعیت مانع از ورشکستگی نورث فیس می گردد، در شرایط سخت مالی و مالی همواره پول کافی دارند تا عملکرد مناسبی داشته باشند و مقروض نشوند. درست است که خیلی ها نمی توانند کاپشن بادی، جلیقه و کوله پشتی داشته باشند، اما در عوض اگر شرکت هایی مانند نورث فیس نبودند، خیلی از ورزشکارها اسپانسر نداشتند و حتی آرمان نورث فیس (هرگز از جستجو دست نکش) از بین می رفت.

منبع:thrillist

منبع: کجارو
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2031

به "نکاتی درباره برند نورث فیس که نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی درباره برند نورث فیس که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید