نکاتی برای کاهش اضطراب واکسیناسیون در بچه ها

به گزارش مسافرت رو، یک متخصص بهداشت کودک در آمریکا نکات مفیدی را به منظور آماده کردن کودک برای انجام واکسیناسیون ارائه نموده است.

نکاتی برای کاهش اضطراب واکسیناسیون در بچه ها

به گزارش خبرنگاران، در حالیکه بعضی از بچه ها ممکن است تزریق واکسن را به خوبی تحمل نمایند، اما در بعضی دیگر واکسیناسیون با اضطراب و ترس همراه خواهد بود.

والدین برای کاهش این ترس و اضطراب در کودک چه نمایند؟

والدین باید تا حد امکان فرایند واکسیناسیون و مراحلی که قرار است اتفاق بیفتد را برای کودک خود از قبل شرح دهند و او را با شرایط این کار آشنا نمایند.

به والدین توصیه می گردد علت تزریق واکسن را به کودکشان شرح داده و درباره این موضوع با او صحبت نمایند که میکروب های بزرگی در اطراف ما وجود دارند و ضروری است خود را در برابر آنها حفظ کنیم.

واکسن را یک سلاح خاص و فوق العاده بخوانید چرا که باعث می گردد کودک احساس ایمنی بیشتری داشته باشد. بعلاوه به کودک شرح دهید که این واکسن خاص، او را در برابر میکروب های بزرگ حفاظت می نماید.

بعلاوه قبل از رسیدن به محل موردنظر در خصوص فضای کلینیک یا مطب با کودک خود صحبت کنید و به او اطمینان دهید که به یک مکان امن می روید.

شرایطی را فراهم سازید که کودک بتواند به میل خود برای انتخاب محل انجام واکسیناسیون و اینکه تزریق روی کدامیک از بازوهایش انجام گردد، نظر بدهد. این کار باعث می گردد که کودک تصور کند در فرایند واکسیناسیون نقش دارد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه ویش تی وی، به هنگام حضور در محل واکسیناسیون نیز بهتر است برای بچه ها خردسال اسباب بازی به همراه داشته باشید چراکه در آرام کردن کودک موثر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1966

به "نکاتی برای کاهش اضطراب واکسیناسیون در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای کاهش اضطراب واکسیناسیون در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید