نوسان عجیب آلومینیوم وابهام درنتایج، صدرنشین چگونه 11پله سقوط کرد؟

به گزارش مسافرت رو، به گزارش خبرنگاران، در پی نتایج ضعیف تیم فوتبال آلومینیوم پایان شب گذشته رسول خطیبی بعد از نشست مشترک با مدیران این باشگاه به صورت توافقی از سمت خود کنار رفت تا آلومینیوم در 8 هفته به جای مانده تا انتهای فصل با مربی دیگری به کار خود ادامه دهد.

نوسان عجیب آلومینیوم وابهام درنتایج، صدرنشین چگونه 11پله سقوط کرد؟

آلومینیوم اراک که از تیم های نوپا در لیگ برتر است و دومین فصل حضورش در سطح اول فوتبال ایران را تجربه می نماید، از تیم های قدیمی و ریشه دار فوتبال ایران است که در استان مرکزی و شهر اراک طرفداران زیادی داشته و می توان آن را از جمله تیم های پر طرفدار کشور دانست.

این تیم فصل را خیلی خوب با رسول خطیبی شروع کرد و با کسب نتایج جالب توجه نظر کارشناسان را به خود جلب کرد و هفته هایی نیز در جمع مدعیان بالای جدول حضور داشت.

برترین نتیجه و اوج کار شاگردان رسول

آلومینیوم در ابتدای فصل نتایج خوب زیاد گرفت که شاید برترین آن را باید در شکست دادن تیم پرسپولیس دانست. رسول و شاگردانش اولین تیمی بودند که در این فصل پیروز به شکست دادن پرسپولیس شدند و این اتفاق در هفته سوم افتاد. آلومینیوم و رسول که در فصل گذشته هم پرسپولیس را شکست داده بودند، با تکرار این نتیجه در لیگ بیست و یکم لقب گربه سیاه پرسپولیس را هم دریافت کردند.

صدرنشینی

شاگردان خطیبی تا هفته پانزدهم هم در بین تیم های مدعی کسب سهمیه در بالای جدول حضور داشتند و شاید کمتر کسی فکر می کرد که چنین دچار سقوط آزاد شده و به یکباره به جمع تیم های پایین جدول بپیوندند.

آلومینیوم 3 هفته صدرنشین رقابتهای لیگ برتر بود، دو هفته در رده دوم قرار داشت، دو هفته در رده سوم و دو هفته نیز در رده چهارم قرار داشت. شاگردان خطیبی اولین بار در هفته سوم و پس از پیروزی 3 بر صفر برابر فولاد که راهنماییش در آن مقطع بر عهده عبدالله ویسی بود صدر جدول را در اختیار گرفتند. آنها این صدرنشینی را در هفته های پنجم و دهم هم تکرار کردند؛ اما بعد از آن رفته رفته در جهت سقوط قرار گرفتند و فاصله صدر تا رده یازدهم جدول را در در حد فاصل هفته های دهم تا بیست و دوم طی کردند.

شکست ناپذیری در 12 هفته

آلومینیوم با رسول خطیبی یکی از تیم هایی بود که به سختی دروازه اش باز می شد و در کنار آن شکست نمی خورد. این تیم خوش ساختار 12 هفته مقابل شکست مقاومت کرد و انتها نخستین شکست خود را در هفته دوازدهم مقابل صنعت نفت تجربه کرد؛ تا علیرضا منصوریان نخستین مربی باشد که مچ خطیبی را در این فصل خوابانده باشد. آن هم با نتیجه نسبتاً سنگین 3 بر یک.

روزهای سیاه آلومینیوم

آلومینیوم خیلی سخت و خیلی دیر بازنده شد و نخستین شکست خود را در هفته دوازدهم تحمل کرد. اما این شکست آنها را رسماً در جهت سقوط قرار داد و شاگردان خطیبی بعد از آن 5 شکست دیگر را هم تجربه کردند تا جمع باخت های آنها در انتها هفته بیست و دوم به عدد 6 رسیده باشد.

آلومینیوم همراه با نساجی که هر دو با 26 امتیاز در همسایگی هم در جدول هم به سر می برند، هر کدام با 11 نتیجه مساوی صاحب رکورد بیشترین تعداد مساوی هستند و این نشان می دهد آنها امتیازات زیادی را به واسطه همین مساوی ها از دست داده اند.

صدرنشینی بد یُمن

آلومینیوم در هفته دوازدهم بعد از تساوی یک-یک در دیداری خارج از خانه مقابل نساجی با آماری کاملاً مشابه با استقلال به صدرنشینی مشترک با آبی پوشان رسید. اما این صدرنشینی برای آنها خوش یُمن نبود و آنها جهت ناکامی خود را از همان روز شروع کردند.

شاید روزی که آلومینیوم در هفته نهم فجر سپاسی را با یک گل در اراک شکست داد کمتر کسی تصورش را می کرد این آخرین پیروزی آنها با رسول خطیبی باشد. به خصوص که آنها در 5 بازی از 9 بازی خود پیروز شده بودند. اما فجر سپاسی آخرین تیمی بود که طعم شکست را مقابل آلومینیوم با راهنمایی خطیبی چشید و پس از آن اراکی ها یا باختند و یا در برترین حالت مساوی کردند.

کلین شیت های پر تعداد

آلومینیوم که در آخرین دیدارش با راهنمایی خطیبی شکستی سنگین و با 4 گل از ذوب آهن پذیرفت، با احتساب این 4 گل جمع گل های خورده اش به عدد 18 رسید و این نشان می دهد آنها هنوز هم خط دفاعی قابل قبولی را به لحاظ آماری در اختیار دارند.

نکته قابل توجه در مورد آلومینیوم این است که این تیم کلین شیت های زیادی هم دارد و با 11 کلین شیت بعد از استقلال و سپاهان در رده سوم قرار می گیرد.

آلومینیوم برای اولین بار در این فصل در هفته پنجم و به وسیله تیم نفت مسجد سلیمان دروازه اش باز شد و آنها برای گل نخوردن در این فصل 403 دقیقه در این فصل مقاومت داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2102

به "نوسان عجیب آلومینیوم وابهام درنتایج، صدرنشین چگونه 11پله سقوط کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسان عجیب آلومینیوم وابهام درنتایج، صدرنشین چگونه 11پله سقوط کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید