نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی منطقه 3 کشور برگزار گردید

به گزارش مسافرت رو، نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی منطقه 3 کشور به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار گردید.

نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی منطقه 3 کشور برگزار گردید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه ads استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه تبریز، نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی منطقه 3کشور برگزار گردید و میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز در ابتدای این نشست گفت: ایران رتبه اول فراوری علم در منطقه و رتبه 16 فراوری علم در دنیا را داراست و این در سایه کوشش و همت پژوهشگران، محققان و فعالان عرصه فراوری علم و فناوری در دانشگاه ها، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی در کشور حاصل شده و از این رو فعالان این حوزه باید به خودشان افتخار کنند که در این صندلی قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها فرصتی برای خودسازی و اتکا به توان و نیروری داخلی و در این میان تکیه به ظرفیت ها و توانمندی های حوزه های مختلف برای رشد و شکوفایی کشورمان است، توضیح داد: امروزه امکانات، ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشورمان است که باید از این توانمندی ها برای پیشرفت و رشد کشور در حوزه های مختلف استفاده گردد.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود برپایی چنین نشست هایی در دانشگاه های منطقه را برای تبادل دانش، اندیشه، انتقال تجربه و آشنایی با امکانات و ظرفیت های دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ضروری اعلام کرد و اضافه نمود: اساتید و محققان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به همین دلیل با هم افزایی دانش، استفاده از امکانات، تجهیزات و ظرفیت های همدیگر می توانند بیش از گذشته در فراوری علم و فناوری در بخش های مختلف پیروز تر عمل کنند.

اصغر عسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در ادامه گفت: این نشست بیشتر به منظور هماهنگی، همفکری و هم اندیشی برای نحوه ارتباط آزمایشگاه های مرکزی، خرید تجهیزات آزمایشگاهی و لزوم اشتراک گذاری و بهره مندی از ظرفیت ها و امکانات دانشگاه ها، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی منطقه 3 کشور برگزار گردید.

در ادامه این نشست شرکت کنندگان به بیان نکته نظرات و پیشنهادات خود در مورد موضوع این جلسه (ارتباط آزمایشگاه های مرکزی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی) پرداختند.

لازم به ذکر است؛ دانشگاه ها، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی منطقه 3 کشور شامل دانشگاه های تبریز، ارومیه، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، زنجان، صنعتی ارومیه، بناب، محقق اردبیلی، مراغه، هنر اسلامی تبریز، مرکز تحقیقات نجوم و اخترفیزیک مراغه، مطالعات دریاچه ارومیه، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و اردبیل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 857

به "نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی منطقه 3 کشور برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی منطقه 3 کشور برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید