موزه ایذه در آستانه بهره برداری

به گزارش مسافرت رو، مشاور عالی معاون میراث فرهنگی کشور در سفر به استان خوزستان و پس از بازدید از موزه در حال احداث ایذه روند این پروژه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و از احتمال افتتاح آن در یک ماه آینده اطلاع داد.

موزه ایذه در آستانه بهره برداری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، غلامرضا میثاقیان دیروز سه شنبه 29 آبان ماه 97 اظهار کرد: به دستور معاون میراث فرهنگی کشور، مأموریت داشتم تا با سفر به استان های مختلف، وضعیت کلی اقدامات و پروژه های حوزه میراث فرهنگی را آنالیز کنم که در همین راستا روز گذشته سفری به ایذه داشتم و از نزدیک وضعیت موزه در حال احداث این شهرستان را آنالیز کردم.

او در ادامه از ایذه به عنوان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های ایران یاد کرد و اضافه نمود: این ویژگی در کنار آثار تاریخی مهم این شهرستان باعث شده است تا احداث موزه این شهرستان بسیار اهمیت پیدا کند.

مشاور عالی معاون میراث فرهنگی کشور با تمجید از عملکرد مسئولان اداره میراث فرهنگی ایذه اظهار داشت: خوشبختانه همکاران ما باوجود محدودیت های اعتباری، با سرعت و کیفیت مطلوب پروژه را دنبال نموده اند به نحوی که اکنون این امیدواری به وجود آمده که این موزه در یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

او با بیان این که در حال حاضر عملیات نقاشی دیوارها و نصب ویترین ها درحال انجام است گفت: اطمینان دارم این موزه پس از گشایش با اقبال عمومی از سوی شهروندان و گردشگران روبرو خواهد شد.

میثاقیان افتتاح این موزه را سرمنشأ خیر برای شهرستان ایذه دانست و اضافه نمود: قطعاً کسانی که از راه رسانه ها و فضای مجازی با این موزه در آینده آشنا شوند، حتما برای دیدن آن به ایذه سفر خواهند کرد که این به نوبه خود باعث رونق گردشگری شهرستان و استان خواهد شد؛ این درحالی است که رونق گردشگری نیز به نوبه خود بر حوزه صنایع دستی شهرستان نیز تاثیر مثبت خواهد داشت چراکه گردشگری که به ایذه سفر می نماید قطعاً با صنایع دستی غنی آن نیز آشنا خواهد شد و دست کم یک یا دو قلم از صنایع دستی شهرستان را خریداری خواهد نمود.

او بر توسعه این موزه پس از بهره برداری از آن تأکید و مطرح کرد: هدفگذاری اولیه ما این است که ساختمان درحال احداث را به عنوان موزه راه اندازی کنیم اما قطعاً این موزه به قدری تاثیرگذار خواهد بود که مسئولان محلی منطقه را متقاعد کند که در حوزه میراث فرهنگی سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

او اضافه نمود: زمانی که این موزه افتتاح گردد به صورت طبیعی حتما این احتیاج نیز احساس می گردد که در آن کارگاه های آموزشی صنایع دستی و حتی گالری راه اندازی گردد، بنابراین به طور قطع در آن مکان سلسله ای زنجیروار از اقدامات مثبت انجام خواهد شد.

مشاور عالی معاون میراث فرهنگی کشور درباره آثاری که در این موزه قرار خواهند گرفت نیز اظهار کرد: شهرستان ایذه به اندازه کافی دارای اشیاء تاریخی ارزشمند است؛ باوجود این، براساس پروتکل های معمول، اشیایی از موزه ها و مخازن دیگر نیز در موزه ایذه جای خواهند گرفت.

او در ادامه به بازدید خود از کوشک نورآباد ایذه نیز اشاره نمود و اضافه نمود: مسئولان اداره میراث فرهنگی ایذه این بنای تاریخی ارزشمند را به خوبی مرمت و محیا نموده اند و براساس پیشنهاد آنان به احتمال فرآوان این بنا به موزه مردم شناسی تبدیل گردد و این بسیار برای شهرستان ایذه عالی خواهد بود که در فاصله زمانی اندک دو موزه در این شهرستان راه اندازی گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 157

به "موزه ایذه در آستانه بهره برداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ایذه در آستانه بهره برداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید