تور روسیه: معروف ترین پارک های مسکو

به گزارش مسافرت رو، پارک های مسکو

وقتی صحبت از پارک ها می گردد به یاد جایی سرسبز و خوش آب و هوا می افتیم که می توان در میان آن ها از هیاهوی شهری دور شد و اکسیژن خالص استشمام کرد. مسکو به عنوان شهری بزرگ و مرکز روسیه پارک های زیادی دارد که درست مثل ریه های بزرگ شهر عمل می نمایند و جایی برای فرار از شلوغی های شهرند. درسته که در میان جاذبه های مسکو، موزه ها و کاخ ها حرف اول را می زنند اما خیلی از گردشگران بعد از بازدید از آن ها در پی جایی برای نشستن و استراحت می گردند اینجاست که باید بدانید برترین پارک های مسکو کدامند. می خواهیم درباره برترین پارک های مسکو حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور روسیه: معروف ترین پارک های مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

پارک گورکی | Gorky Park

پارک گورکی، یکی از قدیمی ترین پارک های سرگرمیی و فرهنگی روسیه است که در سال 1928 در کناره های رودخانه مسکو ساخته شده است. طراحی اولیه پارک همچنان دست نخورده به جای مانده و همین ویژگی مجذوب نمایندهیت های آن را بیشتر نموده است. اگر می خواهید روزی هیجان انگیز را بگذرانید به این پارک بروید چون اینجا همواره مملوء از گردشگرانی سات که به خاطر سرگرمیاتی مثل قایق سواری و لذت بردن از چمن کاری ها و گل کاری ها خودشان را به این محل رسانده اند. معروف ترین پارک مسکو در ماه های گرم سال امکانات زیادی برای سرگرمی دارد؛ می توانید قایقی کرایه کنید و مدتی قایق سواری در میان حوضچه پارک را تجربه کنید. در این پارک همواره ماه های سرد سال می گردد هواداران اسکی برای رفتن به پیست اسکی روی یخ، صف های طولانی تشکیل می دهند.

پارک های مسکو

باغ Neskuchny

این باغ در بخش جنوبی پارک گورکی قرار گرفته است و بیشتر گردشگرانی که به پارک گورکی می فرایند آن را نادیده می گیرند شاید چون نمی دانند که اینجا چقدر مجذوب نماینده و بهشتی ست. اینجا در واقع پارکی در میان پارک دیگر است و هیاهو و شلوغی پارک گورکی را ندارد پس اگر جایی ساکت تر را به پارک گورکی ترجیح می دهید خوب است به این باغ رویایی بروید.

این باغ زمانی اقامتگاه نجیب زاده های روسیه بود برای همین است که در گوشه و کنار باغ، عمارت هایی قرن هفدههمی را می بینید که برای ساختشان از شیوه معماری ایتالیایی الهام گرفته شده است. سری هم به تپه اسپرو که در نزدیکی باغ قرار گرفته بزنید تا با چشم اندازهایی خیره نماینده از شهر غافلگیر شوید. در این باغ، باغ وحشی کوچک برپا شده که تماشای حیوانات آن می تواند بچه ها را به وجد بیاورد.

حفاظتگاه طبیعی تزاریتسینو | Museum-Reserve Tsaritsyno

در میان پارک های مسکو به یکی از ارزشمندترین جاذبه های فرهنگی روسیه می رسید که حفاظتگاهی طبیعی هم به شمار می رود. این حفاظتگاه- موزه تاریخی در بخش های جنوبی مسکو قرار گرفته است و پارکی با چشم اندازهای تماشایی به همراه سه استخر و قصری با شکوه ست. اینجا بزرگ ترین حفاظتگاه طبیعی مسکو است و در سال 1775 به دستور ملکه کاترین دوم ساخته شده تا زمانی که او خواست برای اقامت به خارج شهر برود در این محل اقامت کند. با این حال در ساخت این باغ مدت ها تاخیر افتاد و زمانی کامل شد که دیگر کاترین دوم در قید حیات نبود. امروز این مجموعه تنها مجمتع کاخی اروپاست که به شیوه معماری گوتیک رومی ساخته شده است. چیزی که این پارک را مجذوب نماینده تر می نماید وجود امکاناتی برای اسب سواری است البته در کنار حوض اصلی باغ امکاناتی هم برای سرگرمی و بازی وجود دارد.

پارک Vorobyovy Gory

در کنار رودخانه مسکو چشمتان به فضای سبز بزرگی می افتد: پارک Vorobyovy Gory که در خروجی ایستگاه مترویی به همین نام هم دیده می گردد. در این پارک سکویی برای پرش وجود دارد که بر روی سکوی تماشای آن همواره تعداد زیادی از گردشگران محو تماشای چشم اندازهای اطرافند. در اطراف پارک دامنه های سرسبزی هست که می توانید برای لذت بردن از آرامش دامان طبیعت به آنجا بروید.

پارک ایزمایلوفسکی | Izmaylovsky Park

این پارک سرگرمیی و فرهنگی ترکیبی از طبیعت و فعالیت های سرگرمیی و فرهنگی ست. این پارک در سال 1931 تاسیس شده و از آن موقع تا به حال درهایش به روی گردشگران باز است پس مردم مسکو هر زمان که فرصت نمایند برای تنفس هوای پاک و تمیز خودشان را به این پارک می رسانند. یکی از سنت های خوب مردم مسکو گذراندن یک روز در پارک ها به همراه خانواده است و بسیاری از آن ها این پارک که با درختان سرسبز ظاهری جنگلی پیدا نموده را به دیگر پارک ها ترجیح می دهند.

پارک Chistye Prudy

شاید وقتی حرف از پارک های مسکو می گردد به دنیال جایی دنج و بی سرو صدا باشید در این صورت کافیست یک بار به این پارک مرکزی مسکو بروید تا اینجا به یکی از پارک های مورد علاقه تان تبدیل گردد. دریاچه کوچک این پارک مهمترین جاذبه اش است که سرگرمیات تابستانی و زمستانی زیادی را برای گردشگران فراهم نموده است. فضای این پارک آنقدر دوست داشتنی ست که در هر زمانی از سال می توانید از بازدید از آن لذت ببرید. نام این پارک یعنی حوض تمیز و اگر در زمان ناهار به اینجا بروید افراد زیادی را می بینید که بر روی نیمکت ها نشسته و ناهارهای سبکی مثل ساندویچ و اسنک میل می نمایند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 2080

به "تور روسیه: معروف ترین پارک های مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: معروف ترین پارک های مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید