مزایای درماپلنینگ (لایه برداری عمیق پوست با تیغ) چیست ؟

به گزارش مسافرت رو، درماپلنینگ بر اساس اصلاح و تیغ زدن پوست صورت شکل گرفته و برای کسانی که این درمان را به طور جدی ادامه داده اند نتایج جالب توجهی به دنبال داشته است.

مزایای درماپلنینگ (لایه برداری عمیق پوست با تیغ) چیست ؟

درماپلنینگ چیست؟

درماپلنینگ Dermaplaning یا درمابلیدینگ DermaBlading یک روش لایه برداری عمیق روی پوست است که باعث ساخت لایه های جدیدتر و سالم تر می گردد.

این کار با تیغ زدن سطح رویی پوست انجام می گردد که اگرچه ممکن است به نظر ترسناک برسد اما مزایای زیادی دارد و باعث درخشان شدن و یکدست شدن سطح پوست می گردد.

جالب است بدانید که درماپلنینگ یک روش کاملا جدید نیست و از گذشته در کشور ژاپن انجام می شده و نام آن کائو سوری بوده است. همه زنان و مردان ژاپنی از نوجوانان گرفته تا افراد بالای پنجاه سال این روش را انجام می دهند و کائوسوری یک کار رایج و روزمره در سالن های زیبایی ژاپنی است

مزایای درماپلنینگ

درماپلنینگ قطعا تاثیر مثبتی روی پوست شما خواهد داشت و مزایای آن در بهتر شدن ظاهر پوست شما انکار ناپذیر است از جمله:

خلاص شدن از شر موهای زائد

موهای زائد به خصوص موهای کرکی که در همه جای صورت یافت می شوند یکی از دردسرهای زیبایی هستند چون بافت یکدست پوست را تحت الشعاع قرار می دهند و آرایش کردن روی آن ها کار ساده ای نیست.

کارهای رایج مثل بند انداختن و وکس موهای صورت عوارض زیادی دارد مثل التهاب و آکنه و شل شدن پوست، اما درماپلنینگ با کوتاه کردن این موها از ریشه یک سطح صاف و یکدست به وجود می آورد بدون آن که عوارضی در پی داشته باشد.

البته این روش در خصوص موهای سیاه و ضخیم صورت چندان جواب نمی دهد چون سرعت رشد این موها زیاد است و ریشه تیره رنگ آن ها ممکن است چهره شما را تحت تاثیر قرار دهد.

پس اگر به موهای زائد تیره دچار هستید بهتر است روش های دیگر مثل وکس و لیزردرمانی را نیز به صورت همزمان انجام دهید. اما اگر موهای صورت شما روشن است درماپلنینگ بهترین روش برای از بین بردن آن ها است.

جدا کردن سلول های مرده از سطح پوست

درماپلنینگ یک روش لایه برداری سریع و عالی است که با جدا کردن سلول های مرده، پوست را به فراوری سلول های جدید تشویق می نماید و پس از این کار، پوست یکدست و درخشان می گردد.

صاف شدن و یکدست شدن سطح پوست

پس از انجام درماپلنینگ شما بلافاصله می توانید نتیجه کار را مشاهده کنید و ببینید که پوست شما چقدر صاف و درخشان شده است. این روش روی همه انواع پوست جواب می دهد و لازم نیست نگران چرب بودن یا خشک بودن پوست خود باشید.

آماده شدن زمینه برای استفاده از محصولات مراقبتی و آرایشی

پوستی که به تازگی لایه برداری شده باشد بیشترین قابلیت را در جذب مرطوب نماینده و سرم های درمانی و مراقبتی دارد و بهترین تاثیر را از آن ها خواهد گرفت.

علاوه بر این، اگر قصد آرایش داشته باشید دیگر لازم نیست نگران موهای کرکی و پوسته پوسته شدن آرایش روی سطح پوست خود باشید چون پوست شما کاملا یکدست و صاف شده و مواد آرایشی به خوبی روی آن خواهد نشست.

انجام درماپلنینگ در منزل

درماپلنینگ را می توان در کلینیک ها، سالن های زیبایی و با ابزارهای تخصصی مناسب انجام داد اما شما می توانید با در اختیار داشتن ابزارهای استاندارد این کار، آن را در منزل انجام دهید.

خوشبختانه شما مثل آقایان احتیاج به اصلاح هر روزه ندارید و می توانید این کار را در فواصل 10 تا 14 روزه و یا در موقعیت های خاص و مهم انجام دهید چون در این کار هر بار مقدار زیادی از سلول های مرده سطح پوست جدا می گردد و باید فاصله مناسبی بین هر مرحله آن وجود داشته باشد اما بهتر است که هر ماه حداقل یک بار درماپلنینگ را در منزل انجام دهید تا نتیجه آن را به طور واقعی ببینید چون فرآیند ساخت سلول های پوستی یک فرآیند سی روزه است.

اما اگر درماپلنینگ را در کلینیک ها و سالن های زیبایی انجام می دهید بهتر است 6 تا 12 هفته یک بار آن را تکرار کنید.

درماپلنینگ با چه ابزارهایی انجام گردد ؟

تیغ های معمولی که برای اصلاح بدن خانم ها و یا صورت آقایان مورد استفاده قرار می گیرند زاویه مناسبی برای این کار ندارند و نمی توانند همه موها و سلول های مرده را جداسازی نمایند پس برای نتیجه بهتر ضروری است که از ابزارهای مخصوص درماپلنینگ استفاده گردد. این ابزارها نوعی تیغ ساده هستند که به طور خاص برای این کار طراحی شده اند و باعث تحریک و التهاب پوست نمی شوند. پس از تهیه ابزار مناسب شما باید پوست خود را برای این کار آماده سازی کنید.

ابتدا آرایش خود را کاملا پاک کنید و صورتتان را با یک شوینده مناسب که پوست را خشک و ملتهب نمی نماید بشویید. احتیاجی به لایه برداری نیست و اگر در همان روز پوست خود را لایه برداری نموده اید بهتر است درماپلنینگ را به روز دیگری موکول کنید. تیغ را بردارید و در جهت رویش موهای صورت به سمت پایین بکشید.

چند دقیقه این کار را ادامه دهید تا همه صورت و گردن و زیر چانه را پاکسازی کنید. پس از آن ضروری است که از یک سرم مرطوب نماینده مناسب روی صورت خود بهره ببرید تا التهاب ایجاد شده از بین برود. پس از آن برنامه مراقبتی روزمره خود را که شامل کرم مرطوب نماینده، ضدآفتاب و بقیه مراحل آرایش است انجام دهید و از پوست زیبا و شفاف خود لذت ببرید.

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 1268

به "مزایای درماپلنینگ (لایه برداری عمیق پوست با تیغ) چیست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای درماپلنینگ (لایه برداری عمیق پوست با تیغ) چیست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید