لزوم برنامه ریزی برای حضور تورهای ملی در رویدادهای خوزستان

به گزارش مسافرت رو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، این استان را دارای ظرفیت های غنی در حوزه گردشگری تابستانی دانست و گفت: برای معرفی این ظرفیت ها احتیاج است تا با تعامل با انجمن های مردم نهاد برنامه ریزی مناسب انجام گردد.

لزوم برنامه ریزی برای حضور تورهای ملی در رویدادهای خوزستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سید حکمت الله موسوی در نشست ساماندهی سفرهای تابستانی و شناسایی مسیرهای گردشگری تابستانی خوزستان که با حضور مدیران انجمن های مردم نهاد حوزه گردشگری استان برگزار گردید، این استان را دارای ظرفیت های بی نظیری همچون گردشگری آبی دانست و اضافه نمود: ظرفیت هایی که می توان در استان خوزستان و در فصل تابستان به گردشگران درون استانی، برون استانی و حتی برون کشوری ارائه داد بسیار غنی هستند اما به منظور ارائه و معرفی این ظرفیت ها به سازماندهی و برنامه ریزی احتیاج است.

او با بیان این که در این راستا نگاه ویژه ای به انجمن های مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی داریم گفت: انجمن ها دارای نیروهای متخصصی هستند که یاری شایانی به حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می نمایند و هر زمان انجمن ها وارد کار شدند شاهد تأثیرات آن ها بوده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با تأکید بر برگزاری جلسات و نشست های منسجم با انجمن های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی اضافه نمود: تعاملات با انجمن های مردم نهاد باعث پیشرفت این حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد شد.

او ادامه داد: یکی از راه های توسعه گردشگری در استان این است که تورهای گردشگری سطح ملی و حتی فراتر از آن برای حضور در رویدادهای فرهنگی و هنری استانی مان هماهنگ و برای برنامه ریزی کنیم که این باعث ذینفع شدن خوزستان از حوزه گردشگری می گردد؛ با این حال عملی شدن این موارد تعامل ما با انجمن های مردم نهاد را می طلبد؛ چراکه این انجمن ها در دل جوامع محلی هستند و به به یاری آن ها می توان جای جای استان را بهتر و بیشتر بشناسیم و بر مبنای آن ها برای حوزه گردشگری و ورود گردشگر در فصول مختلف برنامه ریزی کنیم.

موسوی اضافه نمود: انجمن ها بدون هیچ چشمداشت و مواجبی کار می نمایند و سال ها بدون آن که تغییر مدیریت های استانی روی آن ها اثر بگذارد به کار خود ادامه می دهند؛ بنابراین وظیفه ما به عنوان نهاد دولتی حمایت از انجمن ها است و ما از آن ها استقبال می کنیم.

او تأکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اعتبارات دولتی محدود قطعاً نمی تواند همه مسائل و کمبودهای این سه حوزه را حل و برنامه ریزی های خود را عملی سازد و از این رو به یاری انجمن های مردم نهاد همچون گذشته احتیاج دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان توضیح داد: بعضی بخش های شهرستان های استان همچون مال آقا در باغملک دارای چنان ظرفیتی هستند که قابلیت این را دارا هستند که بیش از 500 مجتمع گردشگری را در دل خود جای دهند؛ این در حالی است که در شهرستان های اندیمشک و دزفول نیز مناطق بکر گردشگری وجود دارند که بعضاً مردم خود این شهرستان ها نیز از آن بی اطلاعند و از این رو باید در راستای معرفی جاذبه های گردشگری شناخته نشده استان، فراوری محتوا کرد.

او اضافه نمود: صنعت گردشگری می تواند بسیاری از معضلات اجتماعی همچون بیکاری را در شهرهای محروم استان رفع سازد و یا به حداقل برساند و اگر برنامه ها روی هدف متمرکز شوند قطعاً بازخورد بهتری خواهند داشت.

موسوی اعلام کرد: در راستای بهبود وضعیت در حوزه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، ما و انجمن های مردم نهاد باید برنامه های مان را با برنامه های فرادستی انطباق دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

همچنین در ادامه این نشست غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان نیز اظهار کرد: 3500 روستا در خوزستان وجود دارند که از این تعداد، 18 روستا به عنوان روستای گردشگری مصوب شده اند.

او با بیان این که یکی از ظرفیت های غنی استان خوزستان، روستاهای آن است اضافه نمود: جهان در حال حرکت به سمت گردشگری روستایی است و بیشتر افراد به دنبال این هستند تا آخر هفته ها به سمت روستاها بروند؛ از این رو در فصل تابستان باید از این ظرفیت در مناطق خوش آب و هوای استان استفاده کنیم تا روستاها و به تبع آن بوم گردی در استان رونق بیشتر پیدا کند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با تأکید بر بهره گیری از ظرفیت انجمن های مردم نهاد نیز گفت: ما به یاری انجمن ها احتیاج داریم و هر پیشنهادی که از سوی آنان مطرح گردد مورد استقبال ما در اداره کل خواهد بود.

در انتها این جلسه مدیران انجمن های مردم نهاد ضمن ارائه پیشنهادات خود درخصوص مسیرهای گردشگری تابستانی، به معرفی ظرفیت های شهرستان های محل فعالیت خود پرداختند و درخصوص راه های جذب گردشگر و زمینه سازی برای ورود آنان بحث و گفتگو کردند. برگزاری تورهای شبانه اهواز گردی و راه اندازی قطار گردشگری از جمله پیشنهاداتی بود که از سوی انجمن ها در این جلسه و در راستای سفرهای تابستانی مطرح شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 292

به "لزوم برنامه ریزی برای حضور تورهای ملی در رویدادهای خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم برنامه ریزی برای حضور تورهای ملی در رویدادهای خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید