قصر دوک، جایی برای دوک های ونیز!

به گزارش مسافرت رو، قصر دوک ونیز

دیدنی های شهر رویایی ونیز در سفر به ایتالیا تنهای به کوچه ها و کانال های آبی این شهر محدود نمی گردد، در ونیز می توانید بناهای تاریخی بسیار زیبا با معماری سبک گوتیک و رنسانس را ببینید. یکی از جاذبه های مشهور این شهر، قصربزرگ دوک است، قصری که با پرسه زدن در میدان معروف سن مارکو یعنی مرکز شهر محال است ابهت آن به چشمتان نیاید و برای دیدن آن وسوسه نشوید. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این بنای دیدنی بزنیم.

قصر دوک، جایی برای دوک های ونیز!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

قصر دوک زمانی جلوه گر زندگی سیاسی و اداری ونیز بوده است و در آن بالاترین مقام جمهوری ونیز که به دوک معروف بوده است زندگی می نموده است. سال ها بعد یعنی سال 1923 میلادی این بنا دیگر به عنوان یکی از موزه های معروف ونیز میزبان گردشگران این شهر شد و مردم توانستند از محل با شکوه سکونت دوک ها بازدید نمایند.

کاخ عظیم دوک در میدان شلوغ سن مارکو واقع شده است جایی که مملو از گردشگرانی است که در حال گشت و گذار و تماشای جاذبه های این میدان هستند. کمی آن طرف میدان، دادگاه حکومتی ونیز را خواهید دید که در قرن 8 میلادی ساخته شد و برای چهار بار در آتش سوخت اما دوباره بازسازی شد، قرار دریافت محل سکونت دوک ونیز در کنار دادگاه حکومتی اتفاق عجیب و جالبی است. میدان سن مارکو مملو از جاذبه های تاریخی است که پیشنهاد می کنیم یک روز کامل را صرف گشت و گذار در اینجا کنید، در کنار کاخ دوک می توانید سری هم به برج ساعت بزنید.

نمای بیرونی کاخ دوک پوشیده از سنگ های مرمر سفید و صورتی کم رنگ است و با قوس ها واشکال هندسی زیبا از دور دست ها خودنمایی می نماید. معماری این بنا که به سبک گوتیک است، با ریزه کاری های ظریف و دقیق خبر از مهارت دستان هنرمندان ایتالیایی می دهد.

اما در داخل این کاخ چیزی بسیار بیشتر از معماری سبک گوتیک در انتظار شماست. چیزی که توانسته این کاخ را به یکی از مجلل ترین بناهای ونیز و حتی ایتالیا مبدل کند. کاخ دوک دارای اتاق ها، تالار ها و پذیرایی های بسیاری است که به هر کجای آن سرک بکشید دکوراسیون دیدنی و وسایل با ارزشی می بینید که برای زندگی دوک های ونیز در اینجا گذاشته شده اند.

دیوارها و سقف های بلند این بنا مملو از نقاشی ها و تابلوهای رنگ روغن است، سقف های کاخ با آن هم ریزه کاری طلایی رنگ و نقاشی های قدیمی بدون شک مات و مبهوتتان می نمایند. علاوه بر اینها دیدن مجمسه های مرمری و تزئینات گران قیمت اینجا نیز حسابی سرگرم نماینده است.

در این قصر یک زندان بزرگ با سیاه چالها و زندان های انفرادی وجود دارد که زمانی برای حبس افراد متخلف کاربرد داشته است و در حال حاضر تنها تعدادی تخته سنگ در آن می بینید.

قبل از رفتن به کاخ دوک به خاطر بسپارید بعضی از اتاق های این عمارت در حالت عادی برای دیدن باز نیست و بهتر است برای دیدن آنها در تورهای مختص این کار ثبت نام کنید، از طرفی اگر می خواهید برای ورود به این کاخ بلیط آنلاین رزرو کنید به یاد داشته باشید از زمان خرید، بلیطتتان تنها 30 روز اعتبار خواهد داشت.

قصر تماشایی دوک در ونیز مانند بسیاری از بناهای ایتالیایی با نورپردازی زیبا در شب ها دارای نمایی متفاوت است، این کاخ در کنار بناهای دیگر میدان سن مارکو و گوندالاهای روی آب در بسیاری از کارت پستال های ونیز جا خوش نموده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 527

به "قصر دوک، جایی برای دوک های ونیز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصر دوک، جایی برای دوک های ونیز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید