فیلتر سیگار 3000 ماده خطرناک دارد

به گزارش مسافرت رو، بین 2000 تا 3000 ماده خطرناک اعم از فلزات سنگین در فیلتر سیگاروجود دارد که می تواند حیات انسان و حیوان را تهدید کند.

فیلتر سیگار 3000 ماده خطرناک دارد

به گزارش ایسنا، فیلتر سیگار از جمله زباله هایی است که این روزها بی مهابا روی زمین یا داخل جوی های آب انداخته می گردد. این زباله کوچک اما پر خطر نه تنها تنوع زیستی را تهدید می نماید بلکه می تواند با وارد شدن به چرخه غذایی انسان، سلامت او را هم تهدید کند. فاطمه اکبرپور - کارشناسان پسماند اداره محیط زیست استان تهران - به مهمترین تهدیدات فیلتر سیگار علیه محیط زیست اشاره نمود.

*فیلتر سیگار از الیافی به نام استات سلولز که یک پلیمر غیرقابل تجزیه و سمی ساخته شده است.

*رها کردن فیلتر سیگار در آب های روان سبب می گردد که این فیلترها به داخل مخازن سدهایی که آب شرب را تأمین می نمایند، وارد شوند و به دلیل عدم تجزیه پذیری، مواد خطرناک خود را در آب رها نمایند.

*فیلترهای سیگار رها شده در طبیعت به دلیل عدم تجزیه پذیری وارد خاک می شوند و آلودگی آن را به همراه دارند.

*بین 2000 تا 3000 ماده خطرناک اعم از فلزات سنگینی چون کروم، مس و سرب در فیلتر سیگار وجود دارد و با رهاسازی آن در طبیعت توسط پرندگان و حیات وحش مورد استفاده قرار می گیرد و در نهایت تنوع زیستی را به خطر می اندازد.

*آبزیان فیلترهای سیگار رها شده در آب ها را مصرف می نمایند. در نتیجه به نوعی مواد سمی فیلتر سیگار وارد چرخه غذایی انسان می گردد و می تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.

*کاغذ دور فیلتر سیگار از بهترین جنس کاغذ یعنی ورق های شیت است که برای فراوری آن درختان زیادی نابود می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mosaferatro.ir شناسه مطلب: 213

به "فیلتر سیگار 3000 ماده خطرناک دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلتر سیگار 3000 ماده خطرناک دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید